Hoi dames! Ik ben woensdag 36 weken zwanger alleen ligt de kleine al vanaf 24 weken in stuit. Mn verloskundige heeft er weinig vertrouwen in dat ze zich nog gaat draaien dus word ik waarschijnlijk deze week naar een gynaecoloog doorverwezen. Ik weet al dat ik een draaipoging of stuitbevalling niet zie zitten dus dan wordt het een keizersnede. Alleen nu vraag ik me af wanneer deze dan misschien zou worden gedaan aangezien ik 31 dec uitgerekend ben kerst en oud en nieuw dus een beetje in de weg zitten Is er toevallig iemand hier die weet wanneer ze dan een keizersnede plannen?
Volgens mij plannen ze een keizersnede in week 39 van de zwangerschap, vanwege eventuele complicaties. Bij mijn schoonzusje en vriendin werd de keizersnede uitgevoerd met precies 39 weken.
Dat is dus het probleem haha. Op 24 dec ben ik 39 weken maar dan zit je dus met kerst al en na kerst is het gelijk weekend...vraag me dus af of ze dan in mijn geval misschien rond 38 weken een ks doen
Ik zat precies met Pinksteren. Bij mij werd het precies met 39 weken. In jou geval zouden ze het 1 dag eerder kunnen doen.
Bij mij wordt het 39+1 en gaan we hiermee gelukkig Sinterklaas. Voorbij. Ik denk dat ze het bij jou op 23 of 24 december houden.
Hoi, Ik ben precies even ver als jij en krijg of een inleiding of een geplande ks. Deze plannen we dan in voor de feestdagen. Mijn gyn geeft de voorkeur aan rond de 38 weken om te voorkomen dat het alsnog spontaan zou beginnen. Woensdag gaan we de datum prikken en dit zal ergens tussen de 18e en 24 december liggen. Net wanneer zij dienst heeft en er een ok beschikbaar is. Succes er mee en stuur zelf gewoon aan op rond de 38 weken.
Dat ligt heel veel aan de gyn en welk protocol het ziekenhuis hanteert. Hier is het zo dat ze in week 39 een keizersnede plannen. Dat kan dus met exact 39 weken zijn, maar ook met 39.6 weken. Bij mijn eerste zat ik er met 37 weken al helemaal doorheen, lichamelijk kon ik niets meer. Maar mijn ks was gepland met 39.3 weken. Mijn gyn vertelde me dat ze met 38.2 weken nog wel een gaatje vrij had voor de ks, maar vanwege het protocol is zelfs na overleg met alle gyns in het zh besloten dat dan mijn ks niet mocht plaats vinden....
Ik denk dat je ook even moet kijken naar de dagen er na. Je rekent toch op 3 dagen ZH daarna, dus anders lig je de volledige kerstdagen in het ZH... Lijkt mij persoonlijk niet echt de voorkeur hebben. Misschien dan liever de kerst nog even genieten van je buikje en de 26e de KS, of juist een paar dagen eerder, bijvoorbeeld de 20e al... Ik zou dat wel meenemen in je eigen overweging, voor jezelf, mocht je mogen meedenken/meebeslissen in het geheel.
Wat toevallig Tiniedice! Heb het liefst ook nog voor kerst of vlak erna. Ik hoop dat ze in mijn ziekenhuis ook een beetje flexibel zijn dan wat betreft een datum. Jij ook succes!! @gentle: nee precies, met kerst in het ziekenhuis liggen lijkt me helemaal niks! Maar goed, is afwachten dus indd hoe ze in mijn ziekenhuis te werk gaan...ik ben benieuwd
In het AMC doen ze een keizersnede vanaf 39 weken. Als dat voor jou op 24 december is, dan kan het ook zijn dat ze het na de kerst doen. 39,3 bijvoorbeeld, de dag na kerst. Dan ben je net voor de jaarwisseling weer thuis Maar het hangt allemaal van het operatieschema en hun beleid af natuurlijk. Succes in ieder geval! Bijzondere periode om te bevallen (ik ben zelf op 19 dec geboren)
Hier doen ze mijn keizersnee ook pas vanaf 39 weken. Ivm de longrijping. Kijk, eerder komen kan altijd, maar dan heeft de baby door de hormonen die loskomen bij de weeen in ieder geval al wel die push voor de longrijping gekregen. Uit onderzoeken is gebleken dat kindjes die eerder dan 39 gehaald worden met een keizersnee later veel meer longproblemen hebben. Dan moet je jezelf afvragen, wat is het belangrijkst Bij ons was qua planning week 38 ook beter uitgekomen, vanaf 2 januari moet vriendlief hier hard aan de bak op zijn werk, en zal vanaf die tijd helaas lange dagen maken, dus vanaf dan weinig hulp van hem helaas. Maar ja, gezondheid baby is het allerbelangrijkste toch