Ivy Morgan vind ik heeel mooi! Als je het minder amerikaans wil kan je ook Ivy Morgane ervan maken, Morgane is frans en klinkt dan net wat chiquer. Al vind ik Morgan ook heel gaaf. Leonard is prachtig als 2e naam vooral omdat het een vernoeming is, die h zou ik wel weglaten die is een beetje overbodig. En dan Wolf... Tja sorry dat vind ik persoonlijk 1 van de afschuwelijkste nederlandse namen. Wolf, Vos, Sterre, Vlinder, Bloem, Zus echt allemaal vreselijk totaal niet mijn smaak. Maar als jij het mooi vindt, wie ben ik dan om te zeggen dat het een lelijke naam is. Bedenk je wel hoe je kind het later zelf vind om zo een naam te hebben. Ik ken meerdere mensen die ook een 'aparte' naam hebben die hun naam hebben laten veranderen omdat ze er echt niet aan konden wennen.
Het gekke is dat ik helemaal niet van woordnamen houd. Vos, Vlinder, Storm, Bloem etc. vind ik ook vreselijke namen. Maar Wolf... Vind ik anders. Waarschijnlijk omdat Wolf geen woordnaam is zoals bijvoorbeeld Vlinder en Storm maar Wolf eigenlijk een verkorting is van de Germaanse naam Wolfgang.
Ivy Morgan vind ik een leuke naam, beetje Amerikaans klinken Wolf Leonhard vind ik beetje stug klinken en erg Duits
Ik zie een modern gezin voor me, gemiddeld tot hoger opgeleid. Wel een gezin dat hun kinderen perse een hippe, net wat anders dan andere naam wil geven (met name door Wolf Leonhard). Zo'n bakfietsgezin zeg maar.
Ivy vind ik een mooie naam, Morgan wat minder en samen vind ik het ook erg Engels/Amerikaans. Wolf vind ik echt niks. Veel Nederlandse natuurnamen vind ik wel wat hebben, maar Wolf is echt een uitzondering. Zeker met de combinatie Leonard, beetje ouderwets. Leonard vindt ik een prima als vernoeming
Ik weet niet hoor, maar voor mij is Wolf dus wél een woordnaam zoals Vlinder en Storm. Het is namelijk ook gewoon een roofdier. Nee, Wolf vind ik geen mooie naam. De combinatie met Leonhard vind ik het heel "deftig" maken. De namen die je voor een meisje hebt bedacht vind ik dan weer alles behalve "deftig". Vlotte namen, maar mij te Engels/Amerikaans.
Helemaal mee eens. Wolf vind ik geen naam maar een dier. Met Leonard erachter klinkt het wel hoogdravend. Ivy Morgan daarentegen klinkt zo amerikaans dat ik het koppel aan een laag milieu. Beide namen zou ik overigens absoluut niet linken aan een natuurliefhebber of een alternatieveling/geitenwollensok.
Ik snap wat je bedoelt, maar bijvoorbeeld Vlinder, Storm en Bloem zijn rechtstreekse vernoemingen naar de objecten. Wolf is een verkorting van Wolfgang en toevallig is een wolf ook een dier. Maar het is dus geen rechtstreekse vernoeming naar het dier en dat maakt het voor mij toch anders.
En Sverre Leonhard? Ik vind Wolf een achternaam, of een roofdier, maar geen voornaam. Er zijn zoveel andere leukere namen die een link met de natuur hebben. Ivy Morgan is niet mijn smaak, maar klinkt wel hip.
Ok, ik snap wat je bedoelt. Ik blijf bij mijn mening dat ik Wolf geen leuke naam vind, maar uiteindelijk gaat het erom dat jij het leuk vindt!
Moest bij ivy morgan gelijk denken aan de serie crim minds. Wel een mooie naam. En bij je tweede naam denk ik toch echt aan de wolf. Vind ik ook minder mooie naam.
Ivy Morgan vind ik erg Amerikaans/Engels en daar hou ik persoonlijk echt niet van. Mijn eerste indruk zou zijn dat zo'n kindje uit een tikje ordinair gezin komt. Zo eentje waar een broertje Justin, Jayden of Kiano heet (no offence verder, smaken verschillen). Met jouw uitleg wn betekenis erbij vind ik het dan wel weer mooi, maar ja, dat vertel je er niet bij als je je ergens voorstelt Bij Wolf Leonhard zou ik juist denken aan een wat hoger opgeleid gezin, met een bakfiets, die graag net even origineler dan de rest willen zijn. Wolf vind ik stiekem eigenlijk een leuke naam, maar zou het nooit doen, omdat het voor mij ook in de categorie Bloem, Vlinder, Sterre valt. Leonhard als 2e naam zou ik gewoon zo houden, je vernoemt dan het puurste en als 2e naam kan dat prima.
Bij de jongensnaam dacht ik ook aan wat je wil uitdrukken, vind de naam alleen echt niet mooi. Leonard alleen als het op zijn engels uitgesproken wordt. Meisjesnaam vind ik wel mooi, denk dan niet aan at je uit wil drukken (las in een aantal posts na je pas de betekenis van haar naam en dan snap ik het wel)
Ik snap je vraag wel, hoewel ik denk dat veel mensen hem anders zullen beantwoorden hoor. Het is namelijk maar net wat je uit je omgeving kent. De link naar de natuur had ik niet meteen gelegd, eigenlijk. Deze indruk kreeg ik wel. Nette mensen, keurig opgevoed en ze luisteren regematig naar klassieke muziek (wellicht door Wolfgang Mozart?). Opleiding; ik gok hbo en zij deed euhwm conservatorium en hij euhwm consultant ofzo. Ze wonen in een nieuwbouw woning, tamelijk groene buurt, hebben een bakfiets. Het Morgan maakt dat ik er ook iets buitenlands in zie ja, maar dat doen veel mensen tegenwoordig (dat Engelse). Hahaha, maar zo'n beschrijving klopt natuurlijk nooit!!!
Hahah, had deze post nog niet gelezen. Ben het er roerend mee eens, het zit hem bij mij vooral in de Morgan die inderdaad de rest van het plaatje wat afbreekt. Ik vind Morgan dus ook bij namen als Jayden, Kiano en Justin passen. Maar misschien vind je dat ook wel heel mooie namen? Andere suggesties voor meisjesnamen die voor mijn gevoel inderdaad meer bij Wolf Leonhard passen... Ivy Lieve, Ivy Veerle, J Sterre Jasmijn, Silke Mare (beide verwijzende naar zee) Iris Hildegard (past meer bij Leonhard)
Toen ik gisteren dezelfde vraag stelde op een namenforum had ik wel verwacht dat daar andere reacties zouden komen dan hier (want hier zitten moeders die zelf met namen bezig zijn (geweest), daar zitten mensen die enkel van namen houden en dus op een hele andere manier naar namen kijken). Daar werd over de naam Ivy Morgan gezegd dat ze denken aan hoger opgeleide ouders. Dat is dan echt het totaal tegenovergestelde van waar jij aan denkt. De reacties zijn daar overigens tot nu toe veel positiever dan hier. Dat verschil vind ik echt wel interessant, dat moeders dus blijkbaar anders naar namen kijken dan mensen die gek zijn op voornamen. Overigens zou ik het wel "erg" vinden als mensen de naam van mijn kind zouden typeren als ordinair, maar volgens mij krijg je dat al snel met Engelse namen. Waar dat aan ligt snap ik niet echt, er worden ook genoeg Engelse namen in hoog opgeleide en nette gezinnen gegeven. Ivy is zo'n naam die in alle lagen van de bevolking ongeveer gelijk verspreid voorkomt (had een namenfan ook laatst voor me uitgezocht). Maar die verschillende meningen en associaties vind ik dus wel interessant om te lezen. De bakfiets bij Wolf is overigens wel grappig. Ik kende vroeger een Wolf en die kwam inderdaad uit een gezin van bakfiets, vrije school, moestuin, etc. Nee dat is echt totaal niet mijn smaak Ik zou Morgan in de categorie mythische/keltische/Ierse namen plaatsen dus zien in één gezin met Fiona, Maeve, Niamh, etc. Weer heel anders. Overigens vind ik namen als Lieve, Veerle, Jasmijn, Silke, Mare en Iris prachtig! Staan volgens mij allemaal in mijn persoonlijke top 20. Maar ik zie mezelf niet voor me met een kind met die naam. Omdat Ivy zoiets bijzonders voor mij heeft wat die andere namen niet hebben.
Tja, voor mij persoonlijk vind ik Engels idd al snel naar het ordinaire neigen. Er zijn wel uitzonderingen (Lily, Fay, Kate, James, Jack), en zowel Ivy als Morgan zijn voor mij wel grensgevallen, maar het wordt al snel zo plat uitgesproken en zo, ik vind het het gewoon nooit echt lekker klinken. Hoewel ik Wolf Leonhard zelf niet zo snel zou kiezen houd ik voor jongens wel heel erg van klassieke, historische namen, dus qua stijl vind ik het wel erg leuk. Jasmijn, Silke, Mare en Iris vind ik trouwens prachtig. Linde, Roos, Stella, Luna ook leuk, en ook allemaal met een mooie betekenis.
Het klinkt allebei nogal gekunsteld. Alleen Ivy or Wolf zou nog wel te doen zijn maar niet in deze combi's.