Jullie eerste indruk bij deze namen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Linnaea, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    De enige andere meisjesnaam die misschien echt kans zou maken is Linde. Alleen jammer dat ik een Linde ken. Het staat wel beter bij mijn achternaam dan Ivy, dat is een voordeel. En de Linde is wel een boom die me raakt zoals de klimop me ook raakt. Maarja, ik vind Ivy zo mooi en lief klinken...

Morgan overigens zou een blijverdje zijn, ik vind dat zo'n onvoorstelbaar mooie naam... Maar Linde Morgan kan echt niet, eerst Nederlands en dan Engels. Dacht ik nog aan Linde Morgane maar ik vind Morgane niet mooi.

Ik houd het voorlopig lekker bij Ivy. En dan zie ik wel wat de komende maanden de hormonen met me doen. En wie weet wordt het wel een jongen, dan blijft het wel bij Wolf denk ik.

2. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Ik vind Ivy Morgan en Wolf Leonhard prima namen.

Ook heb je duidelijk uitgelegd waarom je deze namen wilt. Je vindt de namen niet alleen maar mooi, maar er zit ook een verhaal achter. Dat vind ik een pluspunt.

Ik vind het een beetje hipster/bohemian/indie/alternatief namen (is positief bedoeld)

https://en.wikipedia.org/wiki/Hipster_%28contemporary_subculture%29

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Allebei vreselijk, sorry. Wolf is dat nog de mooiste van die 4 namen...

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik hou er niet van, sorry.

5. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind de namen leuk en vooral omdat het voor jou bijzondere namen zijn en de uitleg die je geeft.
    Ik hoorde laatst iemand die zijn zoontje Vos heeft genoemd. Ook leuk!

6. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind ivy Morgan erg mooi.. Zeker met jouw betekenis erachter.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb niet het hele topic gelezen.

Ivy Morgan vind ik hele leuke namen. Lijkt mij dan ook een modern gezin, goede opleidingen gehad. Gewoon gezellige, vlotte mensen.

Wolf daarentegen vind ik afschuwelijk. Krijgt daar een alternatief/hippie beeld bij. Van die slons fleece vesten, sandalen met stokken.. Laag geschoolde ouders en echt dat alternatieve idee.

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ivy mooi, morgan niet zo. De combinatie doet aan mij stads aan, en een beetje lagere sociale klasse.

Wolf leonhard vind ik een erg duitse naam. Daar zie ik wel donker naaldwoud voor me, van die halve herten aan de muur en een lederhose. Wolf vind ik leyk, ivy ook. Die passen wat mij betreft wel. Maar met de tweede namen ga je verschillende kanten op.

9. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.826
    811
    113
    Ik vind Wolf een hele stoere naam!! Ben blijkbaar een van de weinigen, maar ik hou er wel van. De vernoeming naar je vader maakt het misschien iets Duits, maar dat zou ik er niet om laten. Zo vaak zul je ze niet achter elkaar horen, en een vernoeming met zoveel betekenis voor je zou ik zeker niet achterwege laten.

Ivy vind ik ook wel een leuke naam. De combi met Morgan ( was vroeger dol op die naam toen ik in Amerika woonde) is wel erg Engels, maar na je uitleg zou ik er toch aan vasthouden. Overigens wekken beide namen bij mij geen vreemde associaties op qua gezin oid. Ik zou me niet teveel aantrekken van de meningen van anderen. Je hebt prachtige redenen waarom je voor deze namen kiest.

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Dankje, dat is ook wel eens leuk om te horen :) Wat een ander van de naam vindt, vind ik niet zo belangrijk. Dat is een kwestie van smaak en smaken verschillen. Het gaat mij er meer om dat er geen hele vreemde en beschamende associaties naar boven komen waar het kind last van kan hebben. Ondanks de vele negatieve reacties zit er nog geen één tussen waarvan ik denk: dat kan écht niet. Tot nu toe is het allemaal wel te overzien.

Ik heb overigens nu als andere optie voor een meisje ook Linnéa Ivy. Ivy komt sowieso in de naam en Linnéa heeft ook een belangrijke betekenis voor me. Met als grote voordeel dat Linnéa veel beter bij de achternaam staat dan Ivy. Maar ik vind Ivy iets mooier...

Ik ben wat dat betreft echt een piekeraar hoor, kan de namen niet loslaten ook al duurt het nog oneindig lang voor ik een definitieve keuze moet maken. Ben er toch al heel erg mee bezig.

11. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Kan me wel voorstellen dat het je bezighoudt hoor! Maar je hebt nog even de tijd toch? Laat de leukste namen een tijdje sudderen, en misschien blijft er vanzelf eentje over?

Persoonlijk zou ik het trouwens belangrijker vinden om gewoon de allerleukste naam te kiezen, dan dat de naam ook goed bij de achternaam staat. Ivy Linnea geen optie?

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ivy Linnéa is inderdaad ook een optie. Maar ik heb een hele lange achternaam en zo'n korte voornaam met 3 letters staat zo raar erbij... Maar goed, ik zie het wel.
    Linde heb ik ook nog als optie en vandaag heb ik ook nog Lotis opgeschreven. Wie weet wordt het toch nog iets totaal anders.

Voor jongens kom ik overigens echt niet verder dan Wolf. Wolf staat ook zo prachtig bij de achternaam, zeker in combinatie met Leonard klinkt het dan als een oud familielid. Het past gewoon 100% in de familie.

13. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Ik zou dan Lotus schrijven. Zo ken ik de naam alleen. Lotis vind ik er heel raar uit zien, maar misschien ligt dat aan mij...

14. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ja dat ligt aan jou ;) Lotis is een naam uit de Griekse mythologie :)

15. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Haha ok, dat wist ik niet. Ik ken alleen Lotus.

16. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij Ivy denk ik aan een oud klasgenootje, leuke naam! Bij Morgan dnek ik aan het kledingmerk. Ik had daar vroeger veel shirtjes van ;)

17. misa

misa Niet meer actief

Ivy Morgan vind ik wel mooi klinken.
    Wolf hou ik echt niet van. Leonard vind ik wel mooi klinken.

Alleen zou ik zelf niet gaan voor Engelse namen in Nederland. Hoe mooi ze ook kunnen zijn! ;)

18. VSC

VSC Niet meer actief

Even je topic naar boven gevist omdat ik een naam tegenkwam wat ik echt wat voor jou vind

Rembrandt
    :D

19. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Precies dit!

20. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015