Jullie eerste ingeving bij deze namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Iloiza, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Nina4
    Bedankt! Ja, wij vinden ze ook alle drie leuk en passen bij Dyon en Niek. Moeilijk... ;)

@ Joyce86
    Dat zijn niet echt onze stijl namen, al vindt manlief Jesse wel mooi. (Maar die heb ik afgekeurd). Toch bedankt voor het meedenken. :)

@ Pindarella
    Je hebt dezelfde volgorde van favorieten als ik. ;)
    Loïs kun je op meer manieren uitspreken: als Loo-is, Loo-ies of als Lojs. Wij willen het uitspreken als Loo-is.
    Sandi vind ik wel aardig, maar haalt het niet bij de namen die we al hebben. (En ik gok dat manlief 'm afkeurt).

@ AngelaK
    Bedankt voor je reactie. Eerlijk gezegd had ik nog helemaal niet zo over herkomst van de namen nagedacht. Niek is niet meteen een Griekse naam, maar wel afgeleid van een Griekse naam (Nikolaos). De namen die wij in gedachten hebben, zijn allemaal niet Grieks of afgeleid van een Griekse naam...
    Dyon, Niek en Dilara klinkt inderdaad leuk! Ik denk alleen vrij zeker te weten dat manlief die naam afkeurt.
    Verder vind ik deze namen leuk: Lilian (dochter van vriendin), Dianthe (vind ik te veel op Dyon lijken), Kiana (dochter van vriendin heet Kyara, vind ik er te veel op lijken), Irene (zo heet een vriendin).
    En Dina zou ik dus NOOIT doen. Schoonmoeders heet zo, en daar heb ik nu niet bepaald een goede band mee. ;)

@ Eos
    Niet helemaal onze smaak, al vind ik Elena (met een a dus) wel heel erg mooi. Maar dat lijkt veel op mijn eigen naam, dus valt die helaas ook af.

Onze jongensnaam wordt Stan.
    Bij de meisjesnamen gaat het nog tussen Jill, Nova en Loïs. (En ik kwam nog op Jade - is dat ook leuk? Al denk ik dat manlief die naam ook afkeurt).
    Welke naam vinden jullie het leukst? En het leukst bij Dyon en Niek?

2. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuke naam Stan! Gefeliciteerd met de keuze!

Voor een meisje heb je ook leuke namen bedacht. Bij de namen van je zoontjes vind ik persoonlijk Jill heel leuk er bij :)

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Lois vind ik leuk erbij!

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Jade als 'jaade' of Jade als 'djeed'?
    Vind alleen die laatste mooi klinken.

5. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik zou denk ik voor Loïs gaan, en op twee staat Jill, ook erg leuk! Nova ook, alleen 2x een N vind ik niet zo super staan, al kan het op zich wel hoor!

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Michelle
    Als Jaa-de. Ik vind Djeed juist niet zo mooi bij Dyon en Niek. ;)

@ Luciaatje
    Ja, ik twijfel ook een beetje over 2x een naam met een N. Maar op zich denk ik dat het wel kan, omdat het niet Jut&Jul klinkt. Onze beide jongens hebben een tweede naam en onze derde krijgt ook twee namen. Mocht het toch Nova worden, dan geven we haar een tweede naam die niet met een Q begint, zodat de initialen anders zijn dan die van Niek (Quinten). ;)

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Lois of Ninthe

Deel Deze Pagina