Ik ben het met je eens dat er veel 'kleine' namen zijn zoals puck en kiki, maar deze namen groeien ook weer mee met het kind! Maar er zijn ook genoeg namen die wel goed kunnen voor een volwassen vrouw, die nu 'hip' zijn Isa/Ise Fenna/Fenne Nova Yuna/Juna Sofie En ga zo maar door!! Succes naar het zoeken van de naam, het blijft iets heel moeilijks!
Qua spelling absoluut Monique, ik vind Moniek helemaal niet mooi en er raar uitzien. Ik vind het geen lelijke naam en stuk mooier dan de hippe namen als Nova, Noa, Luna, Jaylinn, Kaylee, etc.
Ouderwets! Ik dacht meteen, wil iemand nu echt nog zijn kindje zo gaan noemen? Dat was het eerste wat in me op kwam. Als jullie de naam mooi vinden moeten jullie het natuurlijk gewoon doen.
Ik vind het een ouderwetse naam. En ik denk meteen aan een oudere vrouw en niet aan een jong meisje. Dan vind ik Aniek/Anique of Danique leuker.
Tuurlijk is dat zo, maar dat was meer mijn eerste reactie op de naam.. hoor 'm tegenwoordig nooit voor een baby. Puck vind ook niks nee ook ivm dat je ooit volwassen wordt en dan klinkt het zo raar om te zeggen 'ik ben Puck'
Mijn eerste reactie is: ouderwets. Een echte jaren '80 naam (in die tijd zat er in elke klas wel een Monique). Maar er is verder niks mis mee, ik vind het op zich geen lelijke naam. Ik zou dan voor Monique gaan in plaats van Moniek.