Je schreef zelf dat het ging over een paar namen die op een -y eindigen En ja, mensen geven ook Daan ipv Daniel en Alex of Lex ipv Alexander. Maar ik vind een mooie voldragen naam leuker dan een naam die eigenlijk al een afkorting is
Leuke naam maar zou het inderdaad schrijven als Abby. Vind die E er tussen zo geknutseld staan en het voegt niks toe inderdaad. Net als bijvoorbeeld een D voor de naam Jayden. Dat slaat ook nergens op.
Je weet het nooit. Mijn vriend en ik zijn donkerblond (alhoewel ik wel de typische lichte huid heb). Zijn vader was de enige in het gezin met zwart haar. De rest van de broers en zussen had rood haar. Bij mij in de familie is het alleen eerder bij een nichtje en achternichtje naar voren gekomen. En toch dragen we beide het gen, want onze dochter heeft wel rood haar
Vandaag zijn vriendlief en ik tot de conclusie gekomen dat Abby handiger is dan Abbey, ook al vinden we dat eigenlijk mooier haha Dus het wrd Abby Waar het forum toch allemaal goed voor is
Abbey betekent abdij(kerk) in het engels. Abby zou dus ook mijn voorkeur hebben. Ken het personage uit NCIS niet, dus die associatie heb ik niet. Vind het een gezellige naam.
Eén van de Engelse schrijfwijzen is Abbey, dus als je die mooier vindt, gewoon doen. Zeker voor iemand met een Engelse papa, een mooie naam
Een gewone naam. Heb hem al vaker gehoord. Alleen de schrijfwijze vind ik raar. Als jullie hem maar mooi vinden
Ja idd! En dat personage heet trouwens eigenlijk Abigail. Stond ook op onze lijst. Hoger dat Abby trouwens.
Ik vind Abigail met koosnaam Abby wel leuk. Dan kan ze zichzelf altijd nog voorstellen als Abigail. Abbey of Abby als paspoortnaam vind ik minder leuk.
Off- topic: Ik vind rood haar supermooi, maar helaas zijn man en ik geen drager vind ik echt wel jammer eigenlijk maar ja...