Overstappen HA naar standaard? En wanneer fles laten vervallen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Ilsev85, Feb 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    Hallo,

Mijn zoontje is inmiddels 7 maanden en we gebruiken al geruime tijd HA voeding, dit omdat ik vroeger zelf KMA heb gehad.

Nu vroeg ik mij af of ik dit moet blijven geven, of dat we over moeten/ kunnen stappen op standaard voeding?
    Kleine man eet gewoon fruit en (met enige moeite) groente en brood met boter.

Ook vraag ik me af wanneer ik de 4e fles kan laten vallen, hij drinkt op dit moment bijna geen enkele fles leeg, maar twijfel of hij al genoeg binnen krijgt om een fles te laten vervallen.

2. meelezer

meelezer Niet meer actief

Je zou standaard voeding denk ik wel kunnen proberen. Ook kan je een fles laten vallen en ipv de fles Griekse yoghurt geven. Drinkt je kindje ook ander drinken?

3. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    En dan gewoon langzaam opbouwen toch? Per week 1 schepje?
    En dan de fles laten vervallen die hij na zijn groentehap krijgt? Nadeel is een beetje dat hij zijn groentehap de ene dag wel eet en de andere dag niet. Ik ben zo bang dat hij niet genoeg binnen krijgt dan op een dag. Al zal hij zich dan vast wel laten horen ;)

Hij krijgt af en toe water/ diksap/ thee. We zijn hier nog niet zo lang mee bezig. Een hele tijd kwam alles hiervan er weer uit wat er in ging, omdat het naar mijn idee te dun was. (Zijn flesvoeding dikken we in vanwege teruggeven).

4. meelezer

meelezer Niet meer actief

Je zou bijv per 3 dagen een schep er bij kunnen doen. Je kleine laat zich echt wel horen hoor bij honger! De laatste fles na het eten kan je bijv om 19.30 geven of om 19.00. Mijn dochter kreeg de laatste fles om 19.30 tot ruim 10 maanden. Toen was het pak op en ook gelijk mee gestopt. Ging prima. Ze kreeg toen een toetje bij het avondeten en wat water.

Share This Page