Menstuatie na keizersnede, of toch niet???

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mahna Mahna, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mahna Mahna

Mahna Mahna Bekend lid

1 okt 2015
    574
    1
    0
    Ik werk voor de overheid
    Omgeving Eindhoven
    #1 Mahna Mahna, 2 jun 2016
    Laatst bewerkt: 2 jun 2016
    Hoi allemaal,

Graag wil ik het volgende aan jullie voorleggen, want ik weet het even niet meer.

Op 30 april is onze dochter geboren middels een spoedkeizersnede. Het herstel van de keizersnede is me erg meegevallen en het bloedverlies was normaal te noemen en hield na een week of 3 op.

Sinds afgelopen zaterdag ben ik - denk ik- voor het eerst weer ongesteld geworden. Ik lees vaker dat als je borstvoeding geeft het langer duurt voordat je weer gaat menstrueren, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

Het bloedverlies is helderrood en lijkt niet echt minder te zijn geworden. Ook heb ik grotere stolsels verloren, maar dat is nu weer over. De stolsels zijn nu minimaal. Het lijkt op een grote schoonmaak van binnen, maar ik vraag me af of het dat ook is. Het is nu donderdag en tot nu toe kan ik om de twee uur mijn super maandverband verschonen. Nu deed ik dat voor de keizersnede ook om de twee uur, maar meer omdat ik me daar prettig bij voelde en niet omdat het nodig was. Er is nu sprake van 6 dagen bloedverlies en ik vraag me af of dit normaal is.

Ik heb de verloskundige afgelopen dinsdag gebeld en zij gaf aan dat het bloedverlies gisteren minder had moeten worden. Even dacht ik ook dat dit aan de orde was, maar ik begin nu toch te twijfelen of het niet de wens van de gedachte was. Ik heb eigenlijk geen van buikpijn aan de binnenkant, maar het litteken is nog wel wat gevoelig. Wat ik op zich niet vreemd vind. Het lijkt erop alsof er niets aan de hand is met de wond van binnen.

Mijn vraag aan jullie zijn als volgt. Hoelang duurde het bij julle voordat de menstruatie op gang kwam? Hadden jullie ook helderrood bloedverlies gepaard met stolsels? Maar vooral de duur van de eerste menstruatie na de keizersnede? Is 6 dagen lang of moet ik gewoon wat meer geduld hebben, of toch het ziekenhuis bellen?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, en of jullie vinden dat ik contact met het ziekenhuis moet opnemen.

Heel erg bedankt voor het lezen van mijn relaas.

Liefs

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik wou dat ze mij gewaarschuwd hadden, de eerste 2 keer na de bevallingen dacht ik dat ik leeg bloedde! Zo heftig was het. Daarna ging het langzaam aan elke maand een beetje verder naar normaal.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier op 29 april bevallen en precies het zelfde. Al geef ik fles voeding. Hier is het vloeien nooit helemaal weg geweest maar wel zo goed als. En nu al 12! Dagen lang stroom ik leeg. Ik ben op dag 21 weer begonnen met de pil dus is allemaal een beetje vreemd. Dinsdag heb ik na controle gehad en moest stoppen met de pil en volgende week (aankomende dus) moet het minder zijn anders echo om te kijken of het geen placenta rest is. Ze dacht zelf dat mijn lichaam van slag was en nu soort van ongesteld was. Maar goed hier wordt het alleen maar erger kijk het weekend even aan , anders bel ik morgen weer. Verlies nog meer bloed als na de bevalling heel vervelend!

4. Mahna Mahna

Mahna Mahna Bekend lid

1 okt 2015
    574
    1
    0
    Ik werk voor de overheid
    Omgeving Eindhoven
    Hoi Suusjeuh,

Ik heb wel een folder gehad over de keizersnede, maar daar stond niets in over zoveel bloedverlies bij een menstruatie. Dus ik ben het met je eens dat er geen waarschuwing is geweest.

Wel ben ik blij om te lezen dat het bij jou na een paar maanden beter is gegaan en normaal werd. En natuurlijk hoop ik ook dat het bij mij de goede kant op gaat.

Hoelang duurde het bloedverlies bij jou in de tijden dat het minder goed was? Bij mij duurt het nu 7 dagen en het is nog niet over. Soms denk ik dat het minder is geworden, maar weg is het zeker nog niet.

Liefs en heel erg bedankt voor je reactie.

5. Mahna Mahna

Mahna Mahna Bekend lid

1 okt 2015
    574
    1
    0
    Ik werk voor de overheid
    Omgeving Eindhoven
    Hoi Pluisjee,

Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je wonder. Ik hoop dat alles goed gaat met de kleine en dat je heerlijk mag genieten.

Wat naar om te lezen dat we in hetzelfde bootje zitten, en bij jou duurt het nu al 12 dagen. Vreselijk. Bij mij zijn de maandverbanden niet aan te slepen. Ik lees dat bij jou het bloedverlies alleen maar erger wordt. Ik hoop van harte dat je lichaam van slag is en dat er geen placentaresten achter zijn gebleven.

Ik wilde hetzelfde doen als jou. Het weekend nog even afwachten en hopen dat het dan minder zou wordt. Voor mij is het nu dag 7 en soms denk ik dat het minder is geworden, maar nog steeds helderrood in plaats van donker of bruin bloedverlies. Misschien dat ik toch vandaag ga bellen voor een afspraak na het weekend. Ik hoop niet dat ze de buikwond weer open moeten maken, maar dat het vaginaal opgelost kan worden indien er iets mis is. Maar ergens hoop ik dat het gewoon mijn lichaam is dat van slag is.

Hou je mij op de hoogte hoe het met je gaat?

Heel erg bedankt voor je reactie en heel veel sterkte en succes gewenst.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik had hetzelfde als jij en bleek een placentarest...
    Zou even een echo laten maken voor de zekerheid. Een maand na je ks menstrueren terwijl je nog BV geeft is ook wel snel namelijk. Het kan wel, maar is veel sneller dan gemiddeld.

7. Mahna Mahna

Mahna Mahna Bekend lid

1 okt 2015
    574
    1
    0
    Ik werk voor de overheid
    Omgeving Eindhoven
    Beste allemaal,

Bij mij is het bloedverlies gelukkig gestopt en daarmee kan worden vastgesteld dat ik geen gemiddeld persoon ben, want ondanks borstvoeding ben ik na 4 weken dus (on)gewoon flink ongesteld geworden.

Bedankt voor jullie reacties en voor degenen die nog kampen met bloedverlies: veel sterkte gewenst.

Liefs

Deel Deze Pagina