Zijn er hier meiden die ervaring hebben met Cambridge en daar wat willen over vertellen? Hoe zwaar was het? Had je begeleiding van een arts? Aanrader of net niet? Kilo's allemaal terug bij of net niet? Kortom ik wil alles weten . Ps: ik open dit topic specifiek om ervaringen te horen. Niet om te horen dat het ongezond is,... Gelieve dit te respecteren en niet onder het mom van 'tis een forum dus dan mag ik antwoorden wat ik wil' toch te gaan preken .
Best pittig maar onder begeleiding 25 kilo lichter. Helaas 2 jaar later weer gewoon terug bij af. Zonde van het geld
Zelf niet, maar een collega van me is er enorm mee afgevallen. Ik weet alleen niet of ze nu nog steeds op hetzelfde gewicht is, maar het was echt verbluffend hoe snel het ging. Soms had ik haar alleen het weekend niet gezien en dan was ze alweer veel slanker geworden...
Ikzelf niet. Een vriendin wel. Ze is idd tijdelijk afgevallen, de kilo's vlogen er eraf. Maar achteraf heeft ze er spijt van. Haar haar viel enorm uit, kreeg kale plekken op haar hoofd, haar gebit is ontzettend slecht geworden. Heeft darmproblemen gekregen (na lang vloeibaar voedsel pikken haar darmen geen vast voedsel meer waardoor ze enorme darmkrampen krijg en vaak verstopt raakt.) De kilo's zitten er op 5 kg na weer allemaal aan was (40 kg kwijt) nu probeert ze het gezonde eten weer op te bouwen(darmen pikken weinig) en te gaan sporten om zo opnieuw die kilo's kwijt te raken.
Ja, mijn enorme hoeveelheid zwangerschapskilo's (45 kilo) er razendsnel (drie maanden) mee kwijtgeraakt. Het eraf houden vond ik echter pas echt een strijd.. Van haaruitval heb ik weinig last gehad, maar je hoort het veel. Groot nadeel vond ik dat het sociaal heel lastig kan zijn (koolhydraten zijn een no go) en dat je dus enorm gaat stinken, brr.
Mijn tante doet al jaren aan cambridge. Ze is er een echte fan van, maar ik zie grote verschillen. Ze valt wel 30 kilo af en komt er de volgende maand weer het dubbele aan. Ze heeft ook vreselijk veel last van haaruitval en grote kale plekken. Ze zegt ook dat ze een groot tekort heeft aan vitamine en mineralen. Ik raad je dit dieet af.
Ik zou het een korte periode willen doen als kickstart en dan op een correcte manier verder. Dus geen maanden aan een stuk want dat lijkt me inderdaad niet zo gezond.
Ik ken iemand die heeft het twee keer heeft gedaan. Heel erg afgevallen, terug oud eetpatroon en haast het dubbele weer aangekomen. Nu er weer mee bezig want hij zweert er bij.
Zowel mijn schoonmoeder als schoonzus hebben het beide voor langere tijd gedaan. Het resultaat is verbluffend en razendsnel. Helaas zit er bij mijn schoonmoeder weer het dubbele eraan en kreeg ze ontzettend last van galstenen met het verwijderen van de galblaas tot gevolg. Zij mag geen Cambridge meer doen. Mijn schoonzus heeft wat meer discipline wbt eten dus daar is misschien 5kg van de 25 terug aangekomen. Zij heeft nergens last van overigens. Ik heb het na een bevalling gedaan, ik had haaruitval en voelde me er ontzettend slecht bij. Ik vond het enorm zwaar en heb het maar 2x 3 weken volgehouden.
Zelf ook niet maar ken meerdere personen die het hebben gedaan. Bij allemaal zitten de kilo's + een aantal extra er weer op. Allemaal ook de klachten van de darmen. En eentje is zelfs der galblaas kwijt. Nadat ze gestopt was met cambridge en weer gewoon ging eten kreeg ze verschrikkelijke last van galstenen. Ik raad het je ook af hoe verleidelijk het ook lijkt om zo snel veel af te vallen.
Ik heb een aantal jaren geleden Cambridge gedaan. Ik viel heel snel af maar vond het enorm zwaar en de kilo's zitten er ook zo weer aan als je je eetpatroon niet goed aanpast. Kennis van mij is 40 kg afgevallen en nog steeds goed op gewicht. Wel is haar galblaas verwijderd nadat ze weer begon met eten. Ze denkt zelf dat ze die galblaasklachten door de Cambridge heeft gekregen. Ik zou persoonlijk een ander dieet zoeken. Ik vind de weight watchers wel heel goed. Je mag gewoon alles eten zolang je maar binnen de punten blijft. Stuk goedkoper en gezonder.
Veel slechte ervaringen toch. Maar vaak van mensen die het langere tijd doen denk ik. En da's de bedoeling sowieso niet.
Yes. Hier ruim 40kg mee afgevallen. Helaas toen ineens zwanger (niet helaas natuurlijk maar had niet verwacht zo snel zwanger te raken) en moest ik direct stoppen en kon het dieet niet goed afbouwen. 35kg toen aangekomen. Die zijn er nog steeds aan omdat ik weer zwanger raakte. Ik heb nergens last van gehad en voelde me fantastisch. Ja het is pittig, je moet echt discipline hebben. Sociaal is het idd niet gezellig maar je moet je doel voor ogen houden. Ik kreeg trouwens ook galstenen en galblaas ook verwijderd. Maar galstenen kun je krijgen als je overgewicht hebt maar zijn ook berucht als je veel afvalt in een korte tijd. Met wat voor dieet dan ook. Ik vind dat dus niet te wijten aan cb. Voordeel: -eindeloze energie -snel resultaat -geen honger (alleen in je hoofd eerste weken) -je gaat opnieuw leren eten, koken en nieuwe smaken waarderen Nadelen: -je gaat onwijs uit je mond stinken... -Ik vind het best duur (200-250e per maand) -sociaal gezien is het moeilijk. Uitzonderingen mag je eigenlijk niet maken en dus zijn feestjes erg moeilijk en kun je uit eten gaan vergeten behalve in je eetweek. En begeleiding; tsja ik heb er niet veel aan gehad. Je hebt veel consulenten en ze zijn allemaal verschillend. De een belt je tussendoor hoe het gaat, de ander zie je alleen wekelijks of tweewekelijks. De een zegt "geeft niets kan gebeuren" als je gezondigd hebt en de ander geeft je een preek en schop onder je kont. Ik ga over paar maanden als borstvoeding gestopt is, het dieet weer oppakken en nu hopelijk voor het laatst!
Ik zou terugschrikken van bovenstaande verhalen hoor. In mijn omgeving ken ik genoeg mensen die het dieet hebben gevolgd. Voor korte en langere tijd. Allemaal hadden ze de kilo's er zo af. Verbluffende resultaten voor de korte termijn. De gevolgen die hierboven genoemd zijn zijn niet gering
3 jaar geleden gedaan en ben er 35 kilo mee afgevallen. Ik voelde me super en zeker met zo'n snel resultaat. Ik had vrij weinig klachten maar achteraf gezien heeft het volgens mij een groot impact op mijn lijf gehad. Inmiddels was ik weer 40 kilo aangekomen (ook door zwangerschap), nu 11 er weer af door een lifestyle change. Gewoon bewegen en gezond eten, keuzes maken zonder een echt dieet te volgen. Het duurt langer maar uiteindelijk is het zo veel beter voor je lichaam en gezondheid, het levert je zo veel op. Ook de kilo's die er af gaan zijn blijvend omdat je een nieuw eetpatroon opbouwt. Bij Cambridge sluit je al het eten uit en leer je nog steeds niet om een gezondeetpatroon te krijgen en de juiste keuzes te maken. Ik raad het iedereen af en zelf begin ik er nooit meer aan. Mijn zusje heeft het toen trouwens ook voor een korte periode gedaan, geloof dat ze 10 kilo kwijt was maar inmiddels zijn deze er ook weer aan. Je komt sowieso altijd weer aan als je er mee stopt omdat je hebt gecrasht, daarom is het voor een korte periode ook vrij nutteloos.
Ik heb het gedaan. 25 kg mee afgevallen. Helaas daarna weer 30 kg aangekomen. Ik vond het goed te doen, lekkere producten en geen honger. Ik had niet echt een goede consulent, ze onthield geen specifieke dingen die ik verteld had. Ik had het idee dat ze er puur voor het geld zat..
Ik heb het gedaan. Ben 40 kilo afgevallen. De truc na dit dieet is dat je een gezonde levensstijl moet aannemen. Het is niet klaar en ik eet weer bergen chocolade pizza en friet. Dan ook niet aan beginnen. Ik ben na de bevalling heel aangekomen door mijn trage schildklier. Ik heb nu een sleeve.
1 man en 1 vrouw ken ik die dit dieet hebben gevolgd onder begeleiding van een deskundige. Veel afgevallen, dieet netjes afgerond volgens het boekje en nu nog zwaarder dan voor het dieet.