slaapkamer indeling

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij gaan de slaapkamer van mijn dochter restylen.
    Zij krijgt nu ook een 1pers. bed, maar ik zit met de indeling van de kamer.
    De slaapkamer is 430x207. Als je de kamer in komt heb je links een muurtje van 100 en dan een blinde muur van 207, dan weer een blinde muur 430, raamkant 207 en rechts muur incl. deur 330.
    Nu wil ik zo goed als mogelijk is de ruimte benutten maar het moet ook gezellig zijn.
    De afmetingen van het bed zijn 205x96 (ong.) van de kledingkast weet ik de afmetingen nog niet.

Ik heb deze opties: het bed links zo dat het precies past en de kledingkast meer na het raam toe of de kledingkast links aan de muur en het bed meer aan het raamkant. (er komt overigens een klamboe om het bed)

Wat zou jij doen of heb je andere tips??

Ik ga natuurlijk ook op zicht de kamer indelen maar miss. dat hier ook tips zijn.
    Aan de muur rechts komt een raamwerk met vakjes en ze heeft nog een klepbankje en een stoeltje.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik zou het bed meer aan de raam kant doen, weet niet hoe groot de kast is , maar het zou zonde zijn als dit licht weg neemt?
    Ik snap alleen je beschrijving niet, kan je er een foto van maken? Of even een tekening hoe de kamer eruit ziet?

3. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik heb even een tekening gemaakt.
    Bekijk bijlage 412541

Ik ga even met de klok mee de muren rond vanaf de deur: links 100cm - 207cm muur - 403cm muur - 207 muur incl. raam - 303 cm muur incl. deur.

Zelf heeft het bed bij het raam ook mijn voorkeur vanwege de lichtinval.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dan zou het bed meteen tegen de muur rechts zetten. Als je de kamer in komt oogt het heel ruim omdat je niet direct het bed ziet en staat het deels ook bij het raam.

Zelf zou bij het raam niet mijn voorkeur hebben, juist door de lichtinval. Als ik deze kamer in zou mogen delen zou ik het bed rechts van de deur zetten en een leuke hoek bij het raam om te spelen of een bureautje. Zo hou je veel speelruimte over.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Ik zou het bed inderdaad links naast de deur doen. Kledingkast dan als je de kamer binnenkomt helemaal rechts in de hoek en afhankelijk van de grote tegen de lange wand of tegen de wand met het raam (en bij de laatste optie daarnaast een bureau, onder het raam).

6. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Kledingkast achter de deur, bed op de lange muur en dan de klepbank en het raamwerk bij het raam plaatsen ivm lichtval.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Kijk zo snap ik het beter:D
    Mijn ruimtelijk inzicht is niet zo hahaha

Ik zou de kast achter de deur doen en het bed op de lange muur, zodat het raam vrij is..
    Evt daar een bureautje naast de deur

8. minon

minon Niet meer actief

Ik ga ook even met de klok mee:
    100cm muur - kast
    207cm muur - niets
    403 cm muur - bed met het hoofeinde tegen de 207cm muur van hierboven. Dan kan er nog een leuk nachtkastje of poed ofzo naast haar bed.
    207cm met raam bureautje/klepbankje.

Juist omdat je een klamboe om het bed doet niet voor het raam zetten dan wordt het zo donker.

9. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Zo zou ik het ook doen.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zie dat veel meiden de kast achter de deur zouden zetten maar hier zo ik niet voor kiezen. Wij hebben dat ook heel even gehad bij de middelste maar dit is erg onhandig met licht. Je staat tussen het raam/lamp en de kast in waardoor het heel donker is in de kast.

Deel Deze Pagina