Jullie ervaring traphekjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zogelukkig, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
  2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Die schroeven voor het Karwei traphekje zijn zo'n 3 a 4 cm lang (hebben we geschat). In totaal zijn het 7 gaatjes. Maar goed, die gaatjes heb je dan alleen in de keuken zo te lezen.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou onze karwei had dus alle traphekjes behalve die van de aanbieding. Kon wel een andere krijgen voor aanbiedingsprijs, maar dat wilden wij neit, want die werd weer heel anders bevestigd.

Uit narigheid (zoveelste keer dat we op een aanbieding bij de karwei afkomen en dan misgrijpen) zijn we naar de Gamma gegaan en hebben er daar 1 gekocht. Dan maar iets meer betalen (geen aanbieding op dat moment)

4. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik zie het. Onhandig ding lijkt mij. Zeker als ze zo hoog zijn als n gangbaar traphekje.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

7 gaten van 3 a 4 cm. in m'n antieke lijstkozijnen? :confused:

Hellup! :) :)

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, mooi is anders helaas! Misschien maar niet van tevoren tegen je man zeggen voor hij een zenuwinzinking krijgt 8) .

@Lexie, dat is balen. Ik had trouwens geen kortingsstickers, maar kon ze gewoon bij de kassa krijgen, dus gelukkig wat behulpzamer personeel dan bij jouw Karwei.

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Als ik voor die keus stond dan heb ik liever een paar gaten in antieke lijstkozijnen dan dat mn kind naar beneden dondert.
    Als ik zie hoe onze meid aan dat traphekje hangt te turnen ben ik blij dat wij ons hekje toch geboord hebben.

8. zogelukkig

Het is bedoeld als "hondenhekje" tussen kamer en keuken! ;)

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    aha, maar ik neem aan straks ook als de beeb geboren is en over een flinke poos het huis onveilig maakt?

10. zogelukkig

Dan zijn we al weg! ;)

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ow, maar dan ken je toch n gatenkaas van die kozijnen maken. En daarna dicht smeren met wat albastine :confused: :D

12. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    In principe nemen wij geen traphekje. Ik denk dat het je een gevoel kan geven van "valse" veiligheid. Wij zijn vroeger allemaal opgegroeid zonder traphekje en hebben het allemaal prima gedaan, mijn nichtje van 3 loopt al super de trap op, mijn neefje van 5 deed het ook al op die leeftijd en ze hebben gewoon sowieso geleerd dat ze niet alleen de trap op mogen (mijn neefje onderhand wel trouwens).

Heel misschien dat we wel boven een traphekje nemen, maar dat komt dan later wel als ze ouder zijn, omdat de douchedeur ongemakkelijk open gaat en je dus heel gemakkelijk het trapgat instapt als je de deur niet ver genoeg open doet.

ik kan me trouwens voorstellen dat je het als "hondenafscheiding" wil gebruiken ;) vroegere vrienden van ons deden dit ook :)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Klevkin, mijn man heeft nog steeds een litteken op zijn gezicht van het van de trap af donderen als kleintje. Onderaan was geen traphekje en in een onbewaakt ogenblik is hij toch naar boven gekropen, om vanaf daar naar beneden te vallen.
    Bij ons dus wel een hekje beneden en boven, begrijp je insteek wel, maar ik denk dat het bij ons niet gaat werken of in ieder geval wil ik het risico niet nemen.

14. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    ik denk dat het ook scheelt dat wij de trap in de gang hebben ;) dus er zit nog een deur tussen :)

Deel Deze Pagina