@crisje: Wij hebben zo'n soort hekje en daar zit geen deurtje in. Dus wil je er langs zonder hem weg te halen dan MOET je er dus wel overheen stappen. http://www.babyplezier.nl/images/Babyda ... togo_1.jpg
Die schroeven voor het Karwei traphekje zijn zo'n 3 a 4 cm lang (hebben we geschat). In totaal zijn het 7 gaatjes. Maar goed, die gaatjes heb je dan alleen in de keuken zo te lezen.
Nou onze karwei had dus alle traphekjes behalve die van de aanbieding. Kon wel een andere krijgen voor aanbiedingsprijs, maar dat wilden wij neit, want die werd weer heel anders bevestigd. Uit narigheid (zoveelste keer dat we op een aanbieding bij de karwei afkomen en dan misgrijpen) zijn we naar de Gamma gegaan en hebben er daar 1 gekocht. Dan maar iets meer betalen (geen aanbieding op dat moment)
Ja, mooi is anders helaas! Misschien maar niet van tevoren tegen je man zeggen voor hij een zenuwinzinking krijgt 8) . @Lexie, dat is balen. Ik had trouwens geen kortingsstickers, maar kon ze gewoon bij de kassa krijgen, dus gelukkig wat behulpzamer personeel dan bij jouw Karwei.
Als ik voor die keus stond dan heb ik liever een paar gaten in antieke lijstkozijnen dan dat mn kind naar beneden dondert. Als ik zie hoe onze meid aan dat traphekje hangt te turnen ben ik blij dat wij ons hekje toch geboord hebben.
aha, maar ik neem aan straks ook als de beeb geboren is en over een flinke poos het huis onveilig maakt?
Ow, maar dan ken je toch n gatenkaas van die kozijnen maken. En daarna dicht smeren met wat albastine
In principe nemen wij geen traphekje. Ik denk dat het je een gevoel kan geven van "valse" veiligheid. Wij zijn vroeger allemaal opgegroeid zonder traphekje en hebben het allemaal prima gedaan, mijn nichtje van 3 loopt al super de trap op, mijn neefje van 5 deed het ook al op die leeftijd en ze hebben gewoon sowieso geleerd dat ze niet alleen de trap op mogen (mijn neefje onderhand wel trouwens). Heel misschien dat we wel boven een traphekje nemen, maar dat komt dan later wel als ze ouder zijn, omdat de douchedeur ongemakkelijk open gaat en je dus heel gemakkelijk het trapgat instapt als je de deur niet ver genoeg open doet. ik kan me trouwens voorstellen dat je het als "hondenafscheiding" wil gebruiken vroegere vrienden van ons deden dit ook
Klevkin, mijn man heeft nog steeds een litteken op zijn gezicht van het van de trap af donderen als kleintje. Onderaan was geen traphekje en in een onbewaakt ogenblik is hij toch naar boven gekropen, om vanaf daar naar beneden te vallen. Bij ons dus wel een hekje beneden en boven, begrijp je insteek wel, maar ik denk dat het bij ons niet gaat werken of in ieder geval wil ik het risico niet nemen.