flanellen luiers op uitzetlijst

Discussion in 'De babyuitzet' started by joseetje26, Mar 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    weet iemand waarvoor je de flanellen luiers gebruikt die op de uitzetlijst staan?

en als je in het ziekenhuis gaat bevallen heb je dan toch een kraampakket nodig?

groetjes Jose

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Flanellen luiers, geen idee waar je ze voor nodig hebt. Wij hebben ze dan ook niet. Wel heeeeeel veel hydrofielluiers ;)!

Ook als je in het ziekenhuis bevalt heb je bepaalde dingen uit je kraampakket nodig, niet alles, maar bijv wel de celstof matjes, de alcohol, de gaasjes, de kraamverbanden etc ;)!

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    oh ok

gr Jose

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heb nog even gekeken wat wij nog over hadden van de vorige keer ;) ligt in de gang in de kast nog te wachten om weg te gaan ;)!

Maar de matrasbeschermer, de navelkemmen, een rolletje plakband/tape en wat hele grote kraamverbanden ofzo zitten daarin ;) die hebben wij dus niet gebruikt.

Deze zwangerschap hebben we de spulletjes los gekocht, geen kraampakket aangevraagd ;)!

5. lama

lama Lid

Feb 27, 2009
    23
    0
    0
    flanellen luiers nooit gebruikt...

kraampakket deels, wou thuis maar werd ziekenhuis bevalling.

6. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Flanellen luiers heb ik juist heel veel gebruikt. Ze zijn veel zachter dan hydrofielen, dus ik gebruikte ze vaak voor het afdrogen. Ook als omslagdoek in het begin en de eerste weken als een soort inbakerdoeken.
    Ik had ze in de box liggen als soort onderlegger, voor als mijn zoontje nog wat spuugde na het drinken. Op dezelfde manier ook in de kinderwagen. En op het aankleedkussen als extra beschermlaagje op de aankleedkussenhoes.

7. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Hier gebruiken we ook veel flanellen luiers. Voor op het matrasje in de kinderwagen, op het aankleedkussen en als omslagdoek de eerste weken.

Het kraampakket heb je deels nodig. wij kregen het pakket van de zorgverzekering.

8. MarjoM

MarjoM Actief lid

Jun 24, 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Flanellen luiers heb ik wel gebruikt zo af en toe als dekentje en als omslagdoek. Verder eigenlijk nooit, dus echt nodig...vind ik niet.
    En kraampakket...je weet maar nooit. Ik kreeg met 28 weken een bloeding (placenta previa) en heb toen alsnog veel gehad aan het pakket. Voor de zekerheid dus echt kopen vind ik.

9. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Veel zachter dan hydrofiel luiers?...Vind ik juist niet, maar oke, mischien heb ik wel een slechte kwaliteit gekocht...Maar hier nooit gebruikt...

10. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Flanellen luiers nooit nodig gehad.
    Kraampakket lijkt me handig om in huis te hebben, voor als het allemaal zo snel gaat dat je niet eens meer naar het ziekenhuis kan!

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Ik gebruikte ze ook onder het overtrekje in de wandelwagenbak, ook in haar bedje als extra onderlegger.

Share This Page