Ik heb ook een gewone fiets met een stoeltje voorop en dat bevalt prima. Ik gebruik mijn fiets ook om naar mijn werk te fietsen (16 km) en dan is een mama-fiets echt niet handig. Ik kom sowieso niet met mijn voeten op de grond (te klein) dus dat hoeft voor mij ook niet. Dus je moet gewoon afwegen wat voor jou belangrijker is.....
Nee het stuur is heel krom dus je kunt gewoon rechtop blijven zitten! En mijn gazelle bloom is erg laag als je het zadel op de laagste stand hebt dus met 153 kom je denk ik ook een heel eind
Ik heb de moederfiets van Sparta en ik vind 'm super rijden. Ik zit rechter op deze fiets dan op mijn (oude) omafiets en ook de ruimte tussen het zitje en mijn eigen zadel is top. Je moet alleen wel houden van zo'n fiets, dus ik raad je aan om het uit te proberen. Iedereen is weer anders. Mijn vriend vind mijn fiets foeilelijk maar nadat hij er (stiekem, hij dacht dat ik het niet in de gaten had) een keer op gefietst had moest hij toch wel toegeven dat het super relaxt fietste! Wat ik persoonlijk erg lekker vind is de standaard waarmee je je fiets rechtop op de standaard kan zetten. Bij veel andere fietsen zet je de fiets schuin op de standaard en dat vind ik lastig met een kindje voorop de fiets.
Ik heb zelf een sparta. Vind deze heel goed. Verder heb ik niet zo veel ervaringen met merken. Ik zou alleen niet voor een halfords gaan. Mijn vriend heeft er daar een gekocht (gewone) van union en die is na een half jaar al helemaal aan het roesten en het ene na het andere onderdeel is stuk. Dan is goedkoop toch duurkoop en kun je beter wat meer uitgeven. Als je geen fiets meer hebt die je in kunt ruilen dan kun je bijv ook een online bestellen, scheelt vaak veel geld.
Ik had zelf 2 fietsen. Maar op mijn ene fiets is het echt geen doen met een stoeltje voorop. Is een sportieve fiets. Mijn andere is een gewone fiets en daar hebben we het zadel lager van gezet en nu gaat het prima. En dan heb ik nog een goede 2e hands fiets gekocht voor de stad waar ik studeer. (we gaan altijd met de fiets naar het station, met de trein en dan weer met de fiets) Gewoon een simpele gazelle van een jaar of 10 oud. Ik vind het wel fijn om handrem te hebben met een stoeltje voorop.
Ik heb ook een mamafiets en ben er ook superblij mee... Ik moest ook echt een nieuwe hebben, want mijn oude fiets kon niet eens een zitje op was een hele oude fiets met een raar stuur... Ik heb de Cortina Roots 2008 zwart, ik vind hem erg leuk. zitten leuke bloemen op. Heb hem uiteindelijk online besteld omdat de fietsenwinkel een hele lange levertijd had... En online was hij ook goedkoper... Succes met kiezen groetjes jose
Ik heb ook een mama fiets en ben er super blij mee. fiets heerlijk. in de bochten moest ik even wennen. en nu fiets ik als een trein. KIjk er al naar uit als me meisje mee kan op de fiets. heb wel al ge oefend met alleen het zittje. en dat ging prima
Hier ook de Gazelle Bloom! Wat een heerlijke fiets! Zowel met kind als zonder kind vind ik m heerlijk fietsen. Dus niet alleen als 'mama-fiets'.. Jep het is een dure fiets, maar vind m het geld wel waard. Als je toch aan t kijken bent, ik vind t een pre dat de fiets versnellingen heeft.. Ik heb er nu 7, en ga nooit meer een fiets kopen met minder.. Ik woon in de stad met best wat bruggen/heuvels/verhogingen voor fietsers (langs het spoor) en dan zijn die versnellingen echt ideaal! Succes