slapen met verwarming aan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cookie, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Is het nou slecht voor je kindje wanneer de verwarming op zijn slaapkamer aan staat als hij ligt te slapen?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Echt slecht is het niet maar je moet oppassen dat je kindje het niet te warm krijgt, de lucht wordt veel droger en kindjes leren daardoor moeilijk zelf hun temperatuur te regelen. Het ligt denk ik ook een beetje aan de leeftijd van je kindje.

3. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hoe zit dat dan met die leeftijd?

4. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Als het niet te warm wordt op de kamer kan het geen kwaad, de ideale temperatuur bedraagd 18 graden om te gaan slapen. 's Nachts staat de chauffage op Stan zijn kamer ook aan omdat het anders maar een 10-tal graden is op zijn kamer en dat ik echt te koud.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier gaat snachts de verwarming in zijn kamer uit. Sochtends om 07.00 gaat hij automatisch aan.

Of het echt kwaad kan dat weet ik niet maar als ik zelf snachts slaap met verwarming aan wordt ik 9 van de 10 keer wakker met hoofdpijn en een droge keel. Denk dat dit voor kindjes toch ook geldt.

6. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb het nu ook aangedaan omdat ze enkel glas heeft en het anders 5 graden is in haar kamer. Ik heb vannacht de verwarming op laagste stand aangedaan dus meer dat het niet ijs en ijskoud is en haar kamer was vanochtend 9 graden. Maar als het niet vriest dan doe ik het uiteraard niet aan.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier gaat de verwarming 's nachts op 19 graden beneden en dan slaat hij best nog wel eens aan 's nachts omdat we beneden overal enkel glas hebben... Op de verwarming bij Jelle zit wel een thermosstaatknop zodat hij nooit echt heel heet word.

En we hebben bij Jelle een extra kacheltje staan, als de temperatuur onder de 16 graden komt word hij wakker omdat hij een koud hoofd krijgt... Al leg ik hem onder 3 dekens met een winterslaapzak, dan nog... :)

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier staat de verwarming gewoon aan, maar wij leggen ook een natte handdoek op de verwarming

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Waarom een natte handdoek op de verwarming?

10. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    ik durf de verwarming niet uit te zetten heb de verwarming snachts op 18.5 graden en heeft hij alleen een slaapzak zonder mouwen met een lakentje eroverheen. dus het zou beter zijjn de verwarming uit te zetten?

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier nu ook de verwarming aan. Ook een huis met enkelglas en volle tocht erop. S ochtends hangen de ijspegels buiten aan de vensterbank. Kan zelf ook niet slapen van de kou, ondanks een dikke deken.

Heb wel van die waterbakken aan de verwarming hangen

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Als je overdag de kamer dan maar goed ventileert, tenminste 15 minuten, voor frisse lucht.

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    tegen droge lucht kan je ook zo'n waterbak voor aan de verwarming aan je verwarming hangen ( ipv een handdoek )
    Zijn gewoon te koop bij de blokker en niet zo duur ;)

14. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik persoonlijk vind een verwarming op de kamer aan niet alleen ongezond maar ook niet nodig. Onze opa's en oma's hadden dat vroeger ook nooit en die zijn ook groot en gezond geworden! Dan ben ik meer voor een kruikje en een lekkere slaapzak(met mouwen)!

15. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    wij houden de verwarming ook gewoon aan snachts , op een graadje of 18 a 19..

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Nu met de vrieskou draai ik de verwarming op Aimar's kamer een klein beetje open. De thermostaat staat beneden hooguit op 18 graden 's nachts. Ons huis heeft enkel glas en is niet goed geisoleerd dus als ik verwarming dicht laat dan daalt de temperatuur in zijn kamer al snel naar de 15 graden. Gelukkig hebben we nu van die luiken sinds een maand, houdt warmte en kou tegen!

17. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zorg dat het van te voren is aangewarmd en s`nachts staat ie gewoon uit.
    Is niet goed voor het huidje hoor, maar het ligt er ook aan hoe oud je kleintje is.

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Erik vind het altijd hoe kouder hoe liever :D
    Ik ook trouwens ;)
    Maar Erik wil echt koud aanvoelen, dan slaapt ie het beste :(
    Toch nu met de vorst doe ik de verwaming wel op 18 graden. De lucht word niet al te droog door de waterbakken die eraan hangen.
    We hebben wel dubbele beglazing maar Erik slaapt vaak zonder dekens en wil de laatste tijd ook geen slaapzak aan :rolleyes:
    Dus je moet wat he ;)

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik doe het niet, vind het op 1 of andere manier vies ( waarom weet ik ook niet :( ) Zelfs met dit weer staat de kachel niet aan op zijn kamer en staat het raam open. Hij heeft een lekkere dikke slaapzak met romper/pyama aan, en daarover nog een lekkere warme deken. Hij heeft alleen koude handjes.

20. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik heb bij mijn mannetje de verwarming een stukje open staan. hij heeft enkel glas op zijn kamer en anders is het echt koud. 's avonds gaat de thermostaat beneden naar 16.5. hij slaat dan hooguit nog een keer aan 'snachts. het is op deze manier een graad of 14 op zijn kamer. warm genoeg.

groetjes, Miranda

Deel Deze Pagina