Hallo'dames, Ik moet even iets kwijt. We wisten al langer dat de dochter van mijn schoonbroer(de broer boven mijn man)zou gaan trouwen.Dat is leuk,maar op de manier hoe hij ons uitnodigd en wat voor tijd,dat vind ik niet zo erg leuk. In plaats van een kaart te sturen(je kan het zo duur of zo goedkoop te maken als je zelf wilt) stuurt hij een mail,waarin hij bekend maakt wanneer het Stel gaat trouwen. Daarnaast de tijd .Van 20.00 tot 24.00 uur.Ik vind dit voor familie een hele rare tijd.Ik zou dit zelf meer voor vrienden en kennisen houden.En als het nou naast de deur zo zijn a la,maar dat is het ook al niet.Wij wonen in eindhoven en moeten dan naar wildevank.dat is zo'n 2.5 uur rijden. als we om 20.00 willen zijn, moeten we om 17.00 vertrekken omdat we onderweg moeten eten.Als we om 24.00 vertrekken liggen we om 3 uur in bed.En 4 uur erna moeten alweer opstaan,omdat de jongste moet eten.Dus dat betekend dat als je op tijd terug moet zijn,je een uur kan blijven. Nou daar ga ik geen 5 uur voor rijden.:x. Overigens woont op 1 zus na(die woons 30 min van wildevank af)allemaal in het zuiden. Ik heb al te kennen gegeven dat we niet komen. Ik vind dit geen stijl. Wat vinden jullie?
Hmmm, zijn jullie alleen voor het feest uitgenodigd dan? Dan zou ik het tijdstip begrijpen. Maar ik moet je wel gelijk geven dat een mail vrij onpersoonlijk is. Had dan liever gehad dat hij even gebeld had ofzo.
Zijn trouwerij, hij bepaalt toch? Misschien geven ze alleen een feest 's avonds? Ik vind het trouwens ook wel een beetje raar hoor.
De dochter gaat trouwen en jullie krijgen via haar vader per mail de uitnodiging? Idd wel apart dat jullie niet van haarzelf een uitnodiging krijgen. Maar de tijd is toch niet zo raar? Iedereen vult zijn of haar bruiloft op eigen manier in, waarschijnlijk hebben ze geen receptie en nodigen ze iedereen uit voor het feest.
Tijd vind ik ook niet zo heel raar... Zou het persoonlijk ook niet heel erg vinden om per e-mail uitgenodigd te worden. MAak wel gekkere dingen mee
Het zou niet mijn manier van vertellen zijn, maar vind wel dat het hun feest is dus dat zij mogen beslissen hoe ze het iedereen vertellen. En het tijdstip.. is toch een normaal tijdstip voor een feest van een bruiloft? Tenminste.. de bruiloften die ik heb meegemaakt waren altijd rond die tijden.. Ik weet niet of ze ook daggasten doen of alleen feest geven? Maar het is de dochter van je schoonbroer, dus als ik het goed begrijp ben jij dan de tante van de bruid? Als ik zou trouwen zou ik mijn ooms en tantes ook niet als daggast erbij doen, alleen broers/zussen..
Haha, ik zeg ook altijd schoonbroer. Maar het is zwager ! Ja ik snap dat je het vreemd vind, maar idd hun vullen hun dag in. Als ik jullie was zou ik lekker daar een hotelletje boeken zodat je snachts niet zo lang nog moet rijden. Wel een vervelende situatie!
Ze geven het feest 's avonds,maar ze weten dat er ook mensen zijn,die van ver moeten komen. Maar hij heeft meer van die rare dingen. Toen mijn dochter gedoopt werd heb ik keurig 1 maand van te voren een kaartje gestuurd,met de mededeling als ze niet kunnen even een belletje of een mailtje. 1 zus uit groningen en schoonbroer uit belgie melde af,omdat ze iets andere hebben,maar die melde het meteen. Ik hoorde van hun niets,tot ik hun zoon een kaartje stuurde met de felicitaties en met de mededeling tot zondag.De zoon hyvede me terug,met de boodschap dat ze niet kwamen,want ze vierde dan zijn 17e verjaardag voor de familie.Ik vraag me af welke familie,want haar ouders zijn reeds overleden,alleen een broer met zijn vrouw. de rest van de familie zat bij de doop van mijn dochter.
Ik sluit me hier ook bij aan.. Om het meteen "geen stijl" te noemen vind ik geen stijl . Ze kunnen toch niet met specifieke wensen van iedereen rekening houden?
Gaan jullie buiten alle familieperikelen veel met elkaar om of blijft het bij de verplichtingen? Dat scheelt nogal in hoe je er naar kijkt lijkt me. Als het een verplicht nummer is zou ik het prima vinden zo. Anders zou ik het wellicht jammer vinden..
O, zie nu net je laatste berichtje. Zo te lezen spelen er veel meer dingen dan in eerste instantie leek. Maar dan nog, ze kunnen niet met iedereen rekening houden toch?
oppas zoeken is geen probleem,maar een hotel boeken zal niet veel uitmaken.We moeten allebei de dag erop werken.Ja helaas,maar we hebben geen zomervacantie(mijn man zijn vacantie was niet goed gekeurd )en zo heeft mijn man pas eind oktober 1 week vacantie en 2 weken in december.En ik 3 weken in oktober/november
Hoe is de band eigenlijk tussen je partner en zijn broer? Ik vind het zo apart dat hij zijn bloedeigen broer niet uitnodigt voor de ceremonie en dat het contact verder niet bepaald denderend is van zijn kant. Als ik jou was, wetende dat het veel moeite voor ons zou kosten in verband met de kinderen en de reistijd, zou ik ons netjes afmelden.
Ik zou me er eerlijk gezegt helemaal niet druk om maken. Wat maakt het uit dat de uitnodiging via mail komt? Ik zou het zelf niet doen, maar het maakt me niet uit als anderen dat doen. En waarom geen stijl dat je alleen voor het feest 's avonds bent uitgenodigt? Het is hun bruiloft, zij beslissen. Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind om zo ver te rijden, maar dat staat hier toch los van?
Ik vind het niet zo raar. Kunnen jullie ook geen snipperdag krijgen dan. Maar zoals mijn voorgangers al zeiden ik denk ook niet dat de familiebanden goed zijn.
nee,we gaan niet veel met elkaar om. Maar als de rest van de familie zoals mijn schoonzus een feest geeft houd ze ook rekening met mensen van ver. Neem nou bijv aankomende zondag.Mijn schoonzus is 60 geworden en mijn zwager moet 60 worden. hun vieren hun verjaardag samen.We worden dan verwacht tussen 2 en 3.Wij hebben alle tijd om naar mijn vade te gaan voor vaderdag en in de middag naar hun. Toen hun dochters trouwde(moesten we ook 1.5 uur rijden)werden we uitgenodigd van 14.00 tot 17.00 uur.daarna was het voor hun ouders en wat vrienden. Dit was ook een schappelijke tijd.En ze hielden rekening met mensen van ver af.
Ik heb me netjes afgemeld. Maar zondag ga ik wel gezellig naar mijn schoonzus,die haar 60ste verjaardag viert.daar is het altijd gezellig.en met haar en met de jongste zus van mijn man heb ik een goede band mee.
Dat is net het verschil, dan heb je het er voor over. Zo zou ik ook denken. Vind het niet erg om moeite te doen voor een gezellig samenzijn, maar niet voor een verplicht familienummer. Kwestie opgelost dus .