Gratis kleding weg gegeven

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamvannu, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Ik geef elke keer de kleertjes
    die mijn jongste niet meer past gratis weg.
    Maar wat ik nu had..
    zaterdag werden er weer 3 zakken opgehaald door
    1 persoon. Meestal zijn het ook mensen die het gewoon
    echt nodig hebben, maar nu kwam me er een auto aan
    waarvan de vele mensen alleen kunnen dromen!!
    Ik vind dit toch echt een beetje raar,
    ik heb het wel mee gegeven, maar volgens mij had ik wel een
    hele verbaasde kop ;)
    wat vinden jullie hier nou van?
    En wat kan ik er aan doen dat er de volgende keer wel
    gewoon iemand komt die het echt nodig heeft??
    Ik vond dit gewoon niet helemaal eerlijk,
    er zijn genoeg mensen die het niet allemaal kunnen betalen.

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat als je de kleding weg wil geven aan mensen die het niet zo breed hebben, dat je het niet leuk vindt als er iemand komt in een auto die maar voor enkelen is weggelegd. Hadden deze mensen zelf de kleren nodig of haalden ze het op vor iemand, want dat zou misschien ook nog kunnen. Volgende keer naar de kledingbank? Komt het misschien goed terecht. Of dat je via via mensen kent die de kleding hard nodig hebben. Wel een supermooi gebaar van je dat je ze weggeeft!

3. Mamvannu

het was voor haar zelf,
    het leek alsof ze zo uit het gooi kwam!

4. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    zou ook een geleende auto kunnen zijn..??
    Wij hebben het ook niet echt breed, maar we lopen er wel altjd netjes bij! en lenen de auto van mijn ouders (hebben dr 3)..

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Niet netjes dan, zeker als je erbij vermeld dat je het weg wilt geven voor mensen die het niet zo breed hebben. Maarja zo wil iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Het zou ook zomaar kunnen dat die mensen echt niks te makken hebben, maar dat ze voor de buitenwereld doen alsof?! Tja triest als je dat zo doet, maar er zullen vast mensen zijn die dat doen. Dus alles op afbetaling kopen en zo schulden opbouwen, maar aan de wereld laten zien hoe "goed" je het hebt ;)

Ik hoop dat je je volgende lading kleding kwijt kan aan mensen die het echt hard nodig hebben!!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

tja wie zegt dat die mensen het breed hebben?
    mischien is het een auto van de zaak? of een auto met een lening tja ik noem maar wat.

dat ze er netjes bij loopt hoeft niet te betekenen dat dure kleding aan heeft.
    en mischien hebben ze het ooit wel goed gehad en nu niet meer omdat ze falliet zijn gaan?of hun baan kwijt zijn geraakt?

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    kan ook zijn voor de verkoop,mensen die gratis spullen meenemen en het vervolgens verkopen.
    Kan je het dan niet beter naar de kleding/voedselbank brengen? of pleegzorg,die hebben ook kleertjes nodig voor opvanggezinnen.

8. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan best zijn dat het op MP staat hoor, gebeurt ook heel veel;)

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wij kennen een stel met 3 kinderen (jongste 10 mnd, middelste 3 en oudste 9), nou die hebben het echt alles behalve breed. Ze hebben gelukkig geen schulden maar moeten het wel doen met 50 euro in de week. En die hebben wel een hele mooie BMW, weet zo niet meer welk type maar 't is geen goedkoop autotje. Die auto hebben ze gekocht toen ze een financiele meevaller hadden en het dus nog goed ging. Ze lopen er qua kleding ook nog netjes bij maar zijn ook mensen die die kleertjes wel gebruiken kan..

10. Mamvannu

ja oke hier staat dan wel wat bij wat ik denk van ja oke dat kan ook.

maar jullie snappen toch wel dat ik raar keek?

ik verwacht ook echt geen of andere slont aan de deur.

hier zit volgens mij niks van een kledingbank hier in de buurt

11. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Dat is duur wonen hoor, het Gooi ;)

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Wat lief van jou!
    ik zou inderdaad overwegen om het via via te laten lopen. vraag op de opvang, school of vrienden of ze iemand weten of iemand het kan gebruiken.
    mijn vriendin heeft ooit zak kleding weggedaan die later op mp stond.
    gr brenda

13. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

of leger des heils....ik haal daar wel eens kleding, ik had laatst 2 broekjes en een shirtje voor samen een euro...
    maar daar lopen ook handelaren, ik heb sinds kort een fiets, en deed daarvoor alles lopend, ipv een dure bak als je in geldnood zit, kan je ook goedkoper rijden toch?
    zolang je maar komt waar je moet zijn, en je koelkast gevuld is dat is voor mij het belangrijkst.
    netjes erbij lopen betekend niet meteen duur erbij lopen...een lening neem ik alleen voor een wasmachine, iets wat ik niet meteen kan betalen maar wat wel noodzakelijk is...
    en als ik van de spullen die ik heb, wil doneren, en ik zie iemand in zo'n wagen aankomen zou ik er wel het fijne van willen weten...
    sorry met alle respect ik ben blij voor de mensen die heerlijk leven en er keihard voor werken, de mensen die hard werken en net rondkomen, heel veel respect.
    maar mensen die het duurste van het duurste willen, het niet kunnen betalen maar toch boven hun stand gaan leven, en dan spullen weghalen voor mensen die het echt nodig hebben omdat ze een huis vol rataplan hebben of niks...tja daar heb ik wel wat moeite mee...

14. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

was dat maat 56 62 en 68 toevallig?

15. liebrando

liebrando Niet meer actief

k heb het ook al eens meegemaakt. Ik heb een poos een inzamelpunt gehad en dan konden ze het bij mij ook zo gratis weghalen. Of ik stuurde het op. Maar ik betrapte helaas een die het wel heel goed had. En dus misbruik van ons maakte. Diegene had zichzelf verl*ld op haar hyves en op een andere hyves. Dom van haar, maar daarna ben ik er dus ook heel voorzichtig mee. Ik geef ook alles weg wat me kinderen niet meer passen en nog mooi is, maar ik kijk wel uit nu aan wie ik het geef! Vooral op marktplaats moet je voorzichtig zijn want wat jij weggeeft kan de volgende dag wel te koop staan op marktplaats. Zeg niet dat het bij deze personen is maar het komt helaas tegenwoordig wel veel voor!

16. Brusjeforyou

14 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch jammer dat mensen misbruik maken van de goedheid van anderen. Lief van je dat je gratis kleding weg geeft , ik gooi het in de humana bakken.

17. Mamvannu

62 en 68.
    Ja toch baal ik er van, als meneer weer uit deze maat is
    ga ik toch eens op zoek zodat het zeker weten goed terecht komt.

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vind dit idd ook niet normaal. In een dikke auto aan komen rijden en eruit zien als een gooische vrouw.Ook al zouden ze het niet breed hebben,moeten ze de auto maar verkopen. Wat is er nu belangrijker? Kinderkleding kopen of een dikke auto rijden en zelf naar de nagelsalon gaan? Heet prioriteiten stellen vind ik

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dat snap ik dus totaaal niet. Waarom dan de megadure BMW niet inruilen voor een fiatje panda uit 2000 en de rest van het geld sparen of gebruiken voor belangrijke dingen zoals kleding/eten/levensonderhoud?

Sommige mensen komen bij wijze van spreken in een BMW bij de voedselbank aanrijden.. Moet niet gekker worden...

20. Mamvannu

helemaal mee eens.

Deel Deze Pagina