Postadres bij mij - hulp?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmeisje, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Door omstandigheden vang ik mijn broer tijdelijk op. Hij gaat 15 januari weer weg en heeft nog geen verblijfsplaats. Nu heeft hij een uitkering aangevraagd en daarbij (zonder overleg) mijn adres als postadres opgegeven. Ik ben bang dat mijn eigen uitkering en toeslagen gevaar lopen. Is deze angst terecht en moet ik actie ondernemen?

Ik probeer altijd iedereen zo goed mogelijk te helpen op dit forum. ik hoop echt dat jullie mij nu willen helpen en mij meer info kunnen geven, alvast bedankt! :)

2. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Lief dat je er voor je broer en anderen wilt zijn,
    Maar volgens mij kan het wel gevolgen hebben..

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Lief dat je je broer opvangt. Niet erg slim om jouw adres op te geven want dit kan inderdaad gevolgen hebben voor jou. Ik zou er zo snel mogelijk voor zorgen dat hij een ander adres opgeeft.

4. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

het is niet zo dat het "kan" dat het gevolgens heeft maar het zal zeker gevolgen hebben voor jouw eigen uitkering.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Als het echt als postadres is, weet ik niet of het erg is, ik zou dat even navragen,

6. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat hangt een beetje van je uitkering af.
    Heb je een bijstandsuitkering???Zeker niet doen hoor. Het korten zijn ze vlot mee, het terugdraaien een stuk minder vlotter!
    Als je in de ZW of WW zit, maakt het voor de hoogte van je uitkering niet uit. (tenzij je nu voor toelag in aanmerking komt, en dan niet meer)
    Je toeslagen worden berekend op het "gezinsinkomen" en dan zal volgens mij de uitkering van je broer zeker gaan meetellen.
    Want postadres betekent volgens mij, voor de uitkeringsinstanties gewoon woonadres, ongeacht of je broer nu wel of niet in het gemeentelijk register bij jou staat ingeschreven op het adres.

Ik zou je broer vragen dit te wijzigen, maar zelf ook direct de betreffende instanties inlichten.
    Het gaat tenslotte om jouw inkomen.

7. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als het alleen postadres is en hij een ander woonadres heeft opgegeven is het niet zo erg. Dit hebben wij ook gedaan omdat we in een tijdelijke woning zitten.

Als hij geen ander woonadres heeft opgegeven kan het eventueel wel gevolgen hebben voor je eigen uitkering.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

1 staat hij bij jou ingeschreven?
    2 zo ja ?HOE functie adres a/b?

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als hij bij jou staat ingeschreven heeft dit zeker gevolgen voor je toeslagen en als je een bijstandsuitkering hebt dan krijg je zeker problemen. Maar volgens mij heeft hij alleen recht op een uitkering als hij ook echt bij je staat ingeschreven. Heb je hier toestemming voor gegeven?

10. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hij staat niet bij mij ingeschreven want daar heeft hij toch mijn toestemming voor nodig? Ik weet dat dat gevolgen heeft en daarom kan hij ook niet bij mij wonen. Ik vang hem alleen tijdelijk op tot 15-01.

Hij heeft momenteel geen woonadres. Ik heb bijstand en ontvang toeslagen zoals huursubsidie etc. Ik wil geen risico's nemen. Oh ik maak me zoveel zorgen :(

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Aangezien het maar tot de 15e is zou ik hem toch voor de zekerheid verzoeken zijn uitkering dan pas in te laten gaan. Zelf zou ik maandag even contact opnemen en vragen hoe het voor jou zit.

12. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik maak me zorgen en deze stress is het mij niet waard om hem een postadres te geven. Hij heeft mij niks gevraagd. Het moet zo snel mogelijk worden terug gedraaid. Vanavond probeer ik het gesprek aan te gaan (hij heeft momenteel psychische problemen en dus is het lastig praten). Maandag bel ik de gemeente wel.

13. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    up...

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

joh laat hem zich inschrijven als briefadres functie adres B dan woont hij niet bij jou en kom jij niet in de knoop. geen gevolgen voor financiele zaken helemaal niets

15. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Voor de toeslagen geeft het absoluut geen problemen als je broer jouw Adres als postadres gebruikt, wel als hij ingeschreven staat op jouw adres middels de gemeentelijke basisadministratie

16. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Volgens mij kan jouw broer een postbusnummer nemen bij het postkantoor om zijn post te laten bezorgen. Ik heb er geen verstand van, maar ik zou het er niet op wagen.

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Eerlijk gezegd snap ik niet dat dat kan. Toen wij een postadres namen, moest de hoofdbewoner van dat pand daarvoor toestemming geven...

Deel Deze Pagina