vreemd gevoel, kennen jullie dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kolibri, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Al sinds twee dagen heb ik een continu aanhoudend gevoel van lichte misselijkheid. Het voelt als een lichte vorm van wagenziekte . :(Vanochtend moest ik even weg met de auto, en toen werd het gevoel nog veel sterker (terwijl ik zelf reed!) Ik ben weleens vaker een beetje wagenziek, maar niet als ik zelf rijd, en al helemaal niet zonder auto. Het voelt echt precies zo, dus niet als het soort misselijk wat je bent als je iets verkeerds hebt gegeten.
    Ik had op 16 maart mijn eisprong, vandaag ben ik dus 7 dpo. Dat is nog veel te vroeg om te testen. En volgens mij ook veel te vroeg om al misselijk te zijn van hcg.
    Herkent iemand dit? En wat moet ik hier nu weer van denken?

2. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Het klinkt onaardig wat ik nu ga zeggen, en dat bedoel ik niet gemeen!

Je moet er niet te veel van denken! Ik heb bijna elke ronde 'vage symptomen'. En hoe meer je er aan denkt, hoe meer je er krijgt.
    Probeer er niet te veel op te focussen.

Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb hoor! Succes!

3. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik ben het ook wel eens met Scarlett. Bij een kinderwens zijn we meteen geneigd alles maar op evt zwangerschapssymptomen te gooien, terwijl 'een beetje misselijk' echt van ALLES kan betekenen.
    Succes!

4. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Natuurlijk hebben jullie gelijk, ik weet dat je jezelf helemaal gek kunt maken, zelfs als je normaal helemaal niet 'flauw' bent met pijntjes en kwaaltjes. Af en toe is het best even goed om wat ontnuchterende woorden te horen van een ander om weer even terug in de realiteit te komen. :)
    Aan de andere kant... Wanneer is luisteren naar je lichaam juist goed, en wanneer ga je er te ver in... Dat is nog best lastig...
    Anyway... Minder positief is verder dat de lichte misselijkheid is overgegaan in zware misselijkheid, de emmer staat naast me :(

5. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi Kolibri, misschien een griepje? Een vriendin van me had vanaf de innesteling tot aan de bevalling misselijkheid en spugen. Kan dus wel :)

6. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misselijk vanaf de innesteling? Dat is dus iets wat ik me afvroeg, of dat eigenlijk wel zo vroeg al kan. Er zit dan toch nog amper hcg in je lijf? Want dat is toch juist het stofje wat misselijkheid veroorzaakt?

Op dit moment ben ik misselijk alsof ik een drieling verwacht!
    Geintje natuurlijk. Hoewel... Een beetje lichtgroen ben ik volgens mij wel. Maar om mij aan te sluiten bij de voorgaande reacties. Het kan vanalles zijn. En omdat ik het gevoel niet herken slaat mijn fantasie op hol. Voor velen wel herkenbaar...
    Voor nu is Het vooral erg BLEH! Dat weet ik wel zeker!

7. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Tuurlijk kan het van alles zijn, maar mocht het een beginnende zwangerschap zijn en je bent erg gevoelig voor hcg dan kan je al best misselijk zijn. Maar het kan ook door de eisprong komen dat je klachten hebt, ik heb dat namelijk ook gehad in januari ook andere symptomen van een zwangerschap maar toch ongesteld geworden helaas !

Succes :)

8. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Ik heb erge misselijkheid gehad vanaf week 5 (week na positieve vroege-test) tot 18 weken. En dan echt zeg maar, ontbijt-kotsen-tweede ontbijt - kotsen - lunch - kotsen - avondeten - beetje kotsen - nog wat avondeten - duimen - nee toch kotsen...

Dus het kan misselijkheid zijn maar volgens mij begint dat pas als het HCG hormoon flink werkt, dat is zodra testen positief kleuren...

De griep die nu heerst is ook met veel overgeven e.d. dus kan beide zijn. Ik hoop voor je een zwangerschap (hoewel misselijk zijn echt ruk is....krijg je er wat moois voor terug)

9. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Na mijn 1e mk heb ik hormonaal een behoorlijke optater gehad. Kan ook zijn door het stoppen met de pil, maar ik ben wel vaker pilloos door het leven gegaan. Maar iig, na de 1e mk ben ik elke maand direct na de eisprong misselijk tot kotsmisselijk geworden. Blijkbaar doet progesteron dit ook vaak met je.
    De 2 keren dat ik daarna zwanger ben geworden (1 leeg vruchtzakje en huidige zwangerschap) was ik net zo beroerd/misselijk/zere memmen als de maanden dat ik niet zwanger was. Dus bij mij zei het niks.
    Je lichaam gaat nu eenmaal door hormonale schommelingen, vanaf je 30 bijv. is bekend dat je cyclus ineens volledig anders kan zijn dan je gewend was.
    En natuurlijk kan je erg gevoelig zijn voor hcg, maar dan moet het hcg wel ontwikkeld zijn (vanaf innesteling), maar dan wens ik je een prettige wedstrijd haha!

10. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee wat progesteron precies doet en wat voor rol het speelt in je cyclus en/of vroege zwangerschap. Ik ga het opzoeken.

Ik stapte vanochtend vol goede moed mijn bed uit. Geen misselijkheid meer te bespeuren. Mooi, is dat ook weer voorbij... Fluiterdefluit. Tot een uurtje later... bam! Alsof ik met mijn ogen dicht in de achtbaan zat en tegelijkertijd mijn maag op volle toeren ging centrifugeren. Kotsmisselijk! Na een half uurtje plat liggen en veel frisse lucht trok het langzaam weer weg. Maar twee uur later weer hetzelfde verschijnsel. Pffff...
    Bij mijn vorige twee zwangerschappen ben ik maar een klein beetje misselijk geweest, aan het begin. Dus ik durf wel te zeggen dat ik niet overgevoelig ben voor hcg.
    Ik doe echt mijn best om me niet te laten meeslepen door allerlei vage klachtjes. Maar dit gaat verdorie wel een stuk verder dan vaag...

11. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    @nicky
    Pfff... Wat balen, steeds alles eruit gooien. Was je dan ook echt de hele dag door misselijk? Of alleen na het eten?

12. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zojuist besloten om morgen dan toch maar even te testen. 9dpo is wel vroeg natuurlijk... Maar toch wel spannend

13. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Yup ik ben ook zo misselijk soms. Buikgriep is het hier. Hopelijk voor jou niet!

14. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    En? Getest? :)

15. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Het kan. Ik had bij mn 1e ook een week voor nod al dat ik misselijk was. En duizelig.. En beter reukvermogen. En ik wist niet eens dat dat al zo vroeg kon. Maar t was echt zo. Nu helemaal nergens last van terwijl ik al veel meer hcg in mn lijf heb. En ook wel misselijk geweest terwijl ik niet zwanger was..
    Wat zei je test?

16. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ben ook benieuwd.. Nog getest?

Deel Deze Pagina