he meiden hebben jullie ook wle eens last van je familie? dit is mijn eerste kindje dus voor mij is alles nieuw ik heb veel vragen en wil altijd alles weten. zodra ik over de kleine begin maakt niet uit precies waarover maar zodra het met de kleine te maken heeft dan zegt mijn zus oh moet het nou altijd over de kleine gaan ander onderwerp! ik kan me er zo kwaad om maken. dit is mijn eerste en ik kan het er de hele dag wel over hebben. ik ben gewoon zo blij dat het nu eindelijk gelukt is. is dat dan zo verkeerd? als ik over maxi cosi begin dan is het niet goed. als ik het over kleine kleertje heb niet goed. bevalling niet goed. want ik ben nog maar 13 weken zwanger. of waar maak je je zo druk om je ziet het vanzelf. ik maak me niet druk ik wil het gewoon weten. ligt dit aan mij? of zeurt ze zo? anderen weten het weer veel beter dan mij want die hebben al drie kinderen. ik mag niks zeggen niks vragen omdat ik dit mijn eeste nog maar is. of omdat ik nog maar 13 weken zwanger ben. ik dacht leuke gezellig er over praten maar dat valt vies tegen. mijn zus haar vriendin is bevallen en die is de hemel en daar mag ze de hele dag wel over praten maar ik nog niet want ja het is er nog niet eens. ik ben heel verdrietig dat het zo moet ik had het me veel leuker voorgesteld. ze is zelf nog geen moeder. hebben jullie hier ook last van of ben ik de enige? of ligt het aan mijn hormonen? ik zit er best wel mee heel erg bedankt voor het lezen liefs
He meis! ik kan me voorstellen dat dat heel rot voelt! Ik heb het zelf met het vertellen gehad. Bepaalde vrienden reageerden niet zo als ik had gedacht! maar uiteindelijk heb ik het losgelaten! zolang jullie zelf gelukkig zijn maakt het niet meer uit wat de rest vind! heel veel succes meid!! liefs!
ja maar ik vind het echt zo k*t. oh als jet het verteld en de reactie is niet leuk dat ik ook mooi ... ja ik moet ook maar proberen het verder maar gewoon maar voor me te houden. ik kan het nu even met niemand delen mijn man zit weer in het buitenland best wel veel zo nu en dan 2 dagen thuis dus ook zwaar nu. dus moet het ergens kwijt maar ik denk dat dat niet kan. dus erg jammer maar ja dan maar niet. ergeren is ook niet alles!
Jee.. kan me voorstellen dat je baalt! Je vraagt om info! das toch niet erg.. (is ze jaloers) Lekker genieten en eventueel zwangeren opzoeken! Hier mag je alles vragen. Ik vind het heel gezond dat je vol bent van je beeb.. Ook al is het er nog neit! liefs Jazzie
jazzie@ ja idd ik denk nu ook van is ze misschien jaloers. maar ze zegt dat ze nog lang nog niet kinderen wil. ik weet het ook allemaal niet meer, ik kan het ook niet altijd iedereen naar de zin maken. liefs
Ik kan goed begrijpne dat je er moe van kan worden dat je het er niet over mag hebben. Ik denk ook als je zelf niet er mee bezig bent dat je je dan niet zo goed in kan leven en ook het gevoel niet hebt dat jje het er de hele tijd wel over kan hebben. Zoals al meer meiden zeiden hier kan je er de hele dag over hebben! Net als vele zwangere meiden kan ik het er ook wel veel over hebben en is dit ook het belangrijkste in mijn loeven geworden. Andere dingen zijn gewoon op de tweede plaats gekomen wat ik eerst wel belangrijk vond.
haay meid, als ik jou was zou ik gewoon hier je hartje luchten of misschien een mede zwangere zoeken waar je bijv. ook mee kan bellen. Ik denk indd ook dat ze gewoon jaloers is, want ik vind dit nergens op slaan! En degene die al kinderen hebben, die moeten toch juist begrijpen dat je er zo vol van bent? Ik kan het niet begrijpen dat mensen zo negatief moeten doen, je moet daar toch juist blij om zijn?! nou meid, lucht je hartje maar gewoon bij ons, en misschien is 1 op 1 praten met je familie een idee? xxx
meiden bedankt voor jullie peptalk.ik was al bang dat ik gek was dat het niet normaal is! ik heb haar een email gestuurd over hoe ik er over denk. en nu wacht ik af hoe ze reageerd met haar praten dat wordt niks dat word geheid ruzie. dus probeer ik het zo. mijn moeder zegt dat mijn zus dus vind dat ze er niet genoeg bij betrokken word snappen jullie dat nou? waarom word ze dan kwaad als ik het over de kleine heb? ik snap er niks meer van. en ze had graag met mij naar de echo gewild nou ja ben nu 1 keer naar de vk geweest toen is mij moeder meegeweest ik ga niet met de hele familie heen! en in het ziekenhuis kon ze niet mee want dat is iets voor mijn man en mij vond ik. aangezien het even geduurd heeft voor we zwanger waren. ik begrijp er niks van. ik mag het niet over de kleine hebben, maar ik betrek haar er niet genoeg bij? wie kan mij dit uitleggen want ik snap er niks van. heeeeeeelp wie kan het uitleggen!! liefs
Wat vervelend dat je zus zo doet. En nee, jij bent absoluut niet gek! Is normaal dat je veel vragen etc hebt bij je 1e kindje. Ik heb dat zelf ook. Ik denk dat je zus toch jaloers is. Is ze ouder dan jou? Zo ja, dan kan het te maken hebben dat zij vindt dat zij als 1e kindjes moet krijgen omdat zij tenslotte de oudste is. Kan zelfs zijn dat ze zichzelf er totaal niet van bewust is, dat dit een geheel onbewuste gevoel is. Hopelijk kan je na je mail wel met haar erover praten.
oke dus het kan onbewuste jaloerzie zijn. ze had ook tegen mij moeder gezegd van het klinkt nu net of ik jaloers ben maar dat is niet zo hoor! toen dacht ik van goh dat ze zelf dus ook hoord dat het jaloerzie is misschien onbewuste idd. nou ja ik hoop idd dat ik ik antwoord krijg op mijn mail. we wachten het rustig af! liefs
Meid zijn echt je hormonen niet hoor. Ook al ben je "pas"13 weken dan nog mag je blij zijn en veel willen weten. Ik ben ook zo'n boeken smurf die alles leest wat over BV, zwangerschap of bevallingen gaat. Ik ben er ook echt mee bezig maar merk ook dat niet iedereen dat is. Vrienden van mij zijn ook zwanger van de eerste en wisten tot 2 weken geleden niet welke maatjes kleertjes je als eerste in huis moet hebben. Schoonouders die nog net aan kunnen vragen hoe het met me gaat als vriendlief zijn moeder aan de telefoon heeft. Die gesprekken gaan 90 % over hun dochter en voor het ophangen komt er nog even die ene vraag uit. Tja ben ik er misschien veel mee bezig maar andere mogen wel wat meer intresse tonen.
ach jee meis dats idd niet leuk van je zus! als zij wist hoe het is om zwanger te zijn dan zou ze er ook de hele dag over willen praten. het zijn heus je hormonen niet hoor. nou als zij niet naar je wilt luisteren, heb je hier een paar honderden vrouwen die dat wel willen en nog leuk met je meekletsen ook want wij allemaal hier weten waar je het dan over hebt. geniet volop van je zwangerschap meissie!! oke ik ga nu werken liefs, nanc
Dag sunlight, De enige die kan zeggen wat er aan de hand is met je zus, is je zus. Met gissen 'kan' je het jezelf ook moeilijk maken. Goed van je dat je haar een mail hebt gestuurd, deze inderdaad afwachten. Je kan daarna altijd nog met haar in gesprek, wie weet krijgen jullie dan helemaal geen ruzie en is de lucht geklaard en duidelijker voor jou geworden. Veel succes in ieder geval, en wat de andere meiden ook zeggen: het is heerlijk om hier ook je hart te kunnen luchten. Liefs
Ik denk dat het komt omdat jou zus nog niet met kinderen bezig is. Het is voor haar toch heel anders. Is jou zus ouder als jij? Wel vervelend dat ze dit op zo'n nare manier brengt.
Tuurlijk wil je er over praten!!! En vragen stellen, en info krijgen. Tis toch ook iets geweldigs!!!! Misschien omdat je zus er niet mee bezig, misschien is t jaloezie of misschien vind ze t wel moeilijk (wil ze zelf ook??) en probeert ze dat te verbergen door zo te doen? Lekker afreageren hier doet wonderen hoor!!
he meiden ik heb nog steeds niets van haar gehoord! ik wacht het nog steeds rustig af misschien heeft ze de mail nog niet gelezen of wil ze er niet over praten het kan allebei. ik ga me er in ieder geval niet druk over maken, want ik word er alleen maar gestresst van en dat is nu ook niet de bedoeling. vindt het jammer dat het zo moet. chrissie@ nee ze wil zelf absoluut nog geen kinderen daar is ze echt nog niet aan toe ze vindt kinderen leuk maar alleen van anderen en niet van haar zelf. chantal26@ ja mijn zus is ouder dan mij dus misschien verklaard dat een hoop.ik weet het niet maar ik vindt het knap beroerd dat het zo moet en het niet anders kan! ik weet verder ook niet wat ik er aan moet doen. ik ben gewoon heel erg blij en dat blijf ik ook. en ik ga mezelf niet inhouden omdat mijn zus dan boos kan worden. mijn moeder en ik hebben het nergens liever over. en als ze vind dat ik haar er niet genoeg bij betrek dan moet ze mij maar eens uit komen leggen hoe zij het dan het hoofd heeft. want mijn man en ik zijn heel close en doen eigenlijk alles met zijn tweeen en willen dit gewoon ook graag met zijn tweeen delen.ik kan het net op die manier met haar delen dat zij wil. daar heb ik geen tijd voor en dat kan gewoon niet. het is ook iets voor ons tweeen en niet van me zus is misschien hard maar zo is het wel. dus zij kan mij gewoon komen vertellen hoe zij er dan over denkt toch? of is dat wel heel hard? oh dit is echt heerlijk even alles eruit gooien en lief dat er ook nog mensen dit verhaal willen lezen echt super bedankt. want zit er echt mee! liefs en dikke knuffel voor iedereen