Positieve ovulatietest, maar volgens bloedprikken geen eisprong....

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door vruchtje24, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Helaas zegt een positieve ovulatietest niet altijd iets:x. Ik had een hele vette positieve test en met progesteron prikken bleek ik geen eisprong te hebben gehad. Waarde was 2,8. Aan de gyn gevraagd hoe dat kan, maar zei daar ook niet veel zinnigs over. Ja waarschijnlijk een schijnei;)

Nu dus maar weer starten met clomid......lange leve de opvliegers

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Balen, zeg...:(

Het kan best zijn dat je wel een LH-piek hebt, maar dat er vervolgens niet een eisprong in gang gezet wordt. Dus dan pik je de piek op met ovulatietesten, maar blijft je progesteron-waarde laag. Om een eisprong op te wekken, zou je in combinatie met Clomid Pregnyl kunnen spuiten. Maar dit moet wel op precies het juiste moment.

Heb je PCOS? Want ovulatietesten kunnen dan altijd positief aangeven of vals-positief, doordat je hormoonwaardes verstoord zijn. Dus dan heb je wel een positieve test, maar helaas geen eisprong.

Succes met de Clomid, hopelijk krijg je er niet al teveel last van!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    jippie: dank voor je reactie! Ik heb geen pcos gelukkig. Toen wij voor de 1e probeerde zwanger te worden had ik in 1e instantie ook clomid gekregen en dat werkte toen heel goed. Alleen toen was het zaad van mijn man niet zo best en zijn we uiteindelijk na 2 jaar toch overgegaan op IUI met hormonen en 2e IUI was ik zwanger van ons zoontje.

Nu is manlief gecheckt en dat was helemaal perfect, geweldig dus! Ik heb nu hele nette regelmatige cyclussen (had ik toen we voor de 1e gingen niet) dus had goede hoop, maar schijn bedriegt dus.

Ik hoop dat ik gelijk goed reageer op die 50mg. Ik heb verder alleen altijd wel last van wat bijwerkingen zoals er niet gezelliger op worden en last van zweet aanvallen vooral snachts. Maar alles voor over natuurlijk

Deel Deze Pagina