Als ik geen zin heb om te koken maak ik andijvie uit de wok. Lekker en supersnel klaar! Eerst spekreepjes uibakken, dan aardappelwokjes erbij en even lekker laten bakken. Daarna voorgesneden andijvie erbij en laten slinken. Crème fraiche, en klaar! lekker met oude geraspte kaas.
pasta pesto met kipfilet, spinazie en pijnboompitjes. Tagliatelle, roomsaus maken en pesto toevoegen. Kip bakken, gekruid zoals je het zelf lekker vind. Spinazie meebakken. Op bord opdienen, pijnboompitjes eroverheen. En misschien nog wat Parmezaanse kaas als je daar van houdt.
Mijn makkelijke recept ( heb ik altijd in huis) Witte bonen Citroen Blik tonijn in water Olijfolie Rode paprika Ui Knoflook/zout/peper Ui en paprika klein snijden In een schaal doen Bonen erbij Tonijn erbij. 1 eetlepel olijfolie erover Dan zout/peper/knoflook naar smaak toevoegen ( ik heb altijd poeder knoflook) Op het laatst het sap van de citroen erover Alles goed door elkaar scheppen Even een half uur in de koelkast Makkelijke koude maaltijd ( en mager)
Mijn lievelings makkelijke recept is hier een variatie van. kipfilet gaar bakken in een beetje olijfolie met een lente uitje, flesje blueband finesse toevoegen, klein potje groene pesto erbij. Tagliatelle gaar koken, rucola op het bord, pasta eroverheen, dan de saus met kip erover en als laatste wat walnoten eroverheen strooien. Zooo lekker en binnan een kwartier klaar.