jullie fundushoogte 27 weken....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cyntje78, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hallo allemaal!

Wat was jullie fundus hoogte met 27 weken i.c.m. jullie lichaamsbouw?
    Ik krijg nl een groeiecho komende dinsdag in het ziekenhuis omdat de vk mijn fundushoogte toch wat minimaal vind. Maak me nu dus best wel zorgen eigenlijk.... :(

De mijne

Ik 1.60, smal en slank postuur
    Fundus 27 weken: <N+2 en 24 cm

Alvast heel erg bedankt!

2. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben 1.74, gemiddels postuur

Fundus 27 weken: <1/2nx, 31 cm

Maar, ik ben weer doorgestuurd omdat de verloskundige mn baarmoeder te groot vond voor de duur van de zwangerschap.
    Na echo en suikertest bleek er niks aan de hand. Kleine groeit gemiddeld, alleen in een groot huis;).

Ik denk wat daar net onder zit dat dat gemiddeld is, maar weet t niet. Succes met je onderzoek!

Groetjes Claire

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Thanx meis!

Mijn moeder vertelde trouwens dat ik zelf ook nog geen 4 pond was tijdens mijn geboorte. En mijn schoonzusje heeft bij beide zwangerschappen extra groeiecho's gehad ivm achterstand groei. Dit is allemaal weer netjes bijgetrokken. Maar toch vind ik het erg spannend allemaal hoor.

Ik hoop gewoon dat een klein kindje bij mijn postuur hoort.

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier 1.71 cm slank postuur en mijn fundus hoogte bij 30 wkn was 26,5 cm.
    Is dan wel niet met 27 wkn maar maakt elkaar niet heel veel uit denk ik. Ik hoef geen extra groeiecho.

5. vickie

vickie Lid

25 jun 2010
    40
    0
    0
    limburg
    Ik ben vorige week op controle geweest ik was toen precies 26 weken en mijn baarmoeder was toen tussen de 24 en 25 cm maar ik ben ook 1,64 en woog voor de zwangerschap 52 kg en mijn verloskundige vond het netjes was inderdaad wat kleiner dan zou moeten maar niet verontrustend ik heb afgelopen dinsdag een pretecho gehad en ons kindje doet het geweldig was 34 cm en woog al iets meer dan 1kg.Dus maak je maar niet te druk en geniet ervan dat je een extra keer naar je kindje mag kijken.

Groetjes

6. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dank jullie wel!!

Vicky... ja ik was zelfs nog lichter voor mijn zwangerschap :) 48 kg en bmi van 18.8

Hoe meer ik er over nadenk en lees en hoor hoe geruster ik ben. Alleen kwam net alle spanning er uit tijdens de vergadering op het werk... tranendal...
    Ik voel ukkie ook goed bewegen. Soms iets minder duidelijk maar beweging is er zeker.
    Ik wacht af wat ze dinsdag zeggen. En mocht ik meer rust moeten nemen, wat ik overigens al veel doe. Dan zal ik 100% therapeutisch gaan werken (zorg) Ik werk nu 20 uur waarvan ik nog zo'n 20 ochtenden zorg doe tot mijn verlof.

Ik zelf woog trouwens bij mijn geboorte nog geen 4 pond (of had ik dat al ergens geschreven haha)

7. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Bij mij is nooit verteld hoe hoog hij ligt... kan je het ook zelf meten? Ik ben nu toch wel benieuwd....

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Guusje.... ik weet niet of je dat zelf kan voelen. Ze drukken op bepaalde plekken op mijn buik en voelen dan schijnbaar mn baarmoeder zitten. Ze meten ook vanaf mn schaambeen (doet pijn trouwens dat drukken op mijn schaambeen!)

Heb je geen zw-kaartje wat elke afspraak word ingevuld? Zoals jou gegevens, duur zwschap, bloeddruk, fundushoogte, ligging enz enz..?

9. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    uhm...nee, jeetje, ik moet dinsdag naar de VK, ga het toch eens vragen want dat heb ik helemaal niet!

10. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Misschien doen ze dat wel niet bij elke vk praktijk? Bij de onze iig wel. En dan natuurlijk mijn dossier die ze zelf (bij)houden.
    Ik vind het wel gemakkelijk... zo kan ik thuis af en toe kijken hoe alles verloopt.

11. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ja, het is inderdaad wel fijn om zo op de hoogte te blijven.. Ik ga het dinsdag wel vragen, ik denk dat ze mij zo kan vertellen hoe hoog ie nu ligt.

I let you know! Ben erg benieuwd ook! ;)

Deel Deze Pagina