Avocado!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloemmm, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik hou normaal gesproken ook wel van avocado, maar sinds ik zwanger ben kan ik echt niet zonder. Ik probeer het wel te bedwingen omdat ik op internet verschillende dingen lees, dus ik vroeg me af of jullie het misschien wisten.

Is het echt slecht om 1 keer in de 2 dagen een avocado te eten? Door de Kwik en Vitamine A die erin zit? Op de ene site staat dat het juist heel gezond is en op andere staat weer dat je het niet teveel moet eten. :D

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    nou als ik jou was zou ik er niet te zwaar aan tillen en gewoon je avocadootje eten! :D
    Ik las ook weer dat je beter geen champignons in het eerste trimester kan eten..pffff nou heb ze gewoon gegeten hoor! lees het ook net pas op internet haha.. en dat moet dan vanwege de kwik zijn.. geloof niet dat er zoveel kwik in zit..maar een kleine hoeveelheid...Ik heb ook kwik vullingen in mijn mond zitten...moeten die er dan ook uit? haha
    gewoon lekker genieten!

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Champignons eet ik ook best veel :D

4. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik eet zowel veel champignons als avocado, onze meid doet het hartstikke goed! Ik heb zelfs een kookboek thuisliggen,speciaal voor zwangeren en daar staat ook een aantal gerechten in met deze producten...dat zullen ze er echt niet in zetten als je het niet mag!

5. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was bij de eerste ook zo gek op avocado (met ei , peper en zout) . Ik dacht dat er zelfs veel foliumzuur in zit.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb zon ding nou nog nooit op. hoe eten jullie zon ding dan?

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik prak het meestal met een beetje zout en citroen en dan smeer ik het op een stokbroodje! Echt heerlijk!
    Of gewoon in plakjes met citroen en zout en zo eten! Of in de salade! Of een broodje met kipfilet, avocado en een stukje sla! Je kan er veel mee hoor :D

Ben er dooooooooool op!

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    &er zit inderdaad ook foliumzuur in!

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Vitamine A uit groenten is prima hoor, het gaat om dierlijke vitamine A die niet zo goed zou zijn en oa in lever(-producte) voorkomt.

Avocado vind ik ook heerlijk en ik ben géén groentenliefhebber (of is het nou een vrucht?).
    Ik doe altijd het volgende: tonijn uit blik (o, mag je ook niet teveel van geloof ik), olijfolie, knoflook, peper, beetje zout als je dat lekker vindt, in de blender/staafmixer en dan lekker op een stokbroodje oid: mjammieeeee!!!!

Of gewoon in stukjes in de sla.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Volgensmij kan dit idd geen kwaad, zeker niet als je er niet elke dag 5 opeet hihi.

Ik doe altijd stukjes avocado, stukjes tomaat en dan een beetje chilisaus.....hhmmmmm superlekker.

Oh, avocado is trouwens wel erg calorierijk. En als je je handen ermee insmeert worden ze heeeeerlijk zacht.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Avocado is een vrucht :D

Deel Deze Pagina