Ik ben erg benieuwd hoe jullie gezinsritme is, en hiermee bedoel ik wie staat er 's ochtends op voor de kinderen, beiden of 1 van de ouders zodat de ander nog wat kan uitslapen, wie brengt de kids naar de opvang etc.
hier: Zodra de kleine wakker word, sta ik op geef haar broodje en schone kont en ik ga dan achter de pc en zij gaat lekker spelen.. na een uurtje ongeveer gaan we papa wakker maken endan begint echt de dag. Dan gan we meestal even wat drinken en lekker spelen daarna lunchen daarna slaapje. daarna naar buiten daarna avondeten dan kookt manlief ik hou de kleine bezig. Daarna is het nog even in de stoel zitten. Daarna geef ik haar een schone kont manlief maakt laatste fles, ze drinkt dr fles bij manlief en en ook hij brengt haar naar bed. (hier wel thuismama trouwens! ) oh zie nu pas voor peuter kleuter.. nou ja haha
Door de weeks staan we over het algemeen tegelijk op en doen we alles samen. Tot half acht, dan gaat m'n vriend naar z'n werk. Martijn gaat op maandagochtend en donderdagmiddag naar de psz en op woensdag naar een speciale observatiegroep ivm z'n taal. De woensdag is van 9-16. Ik breng hem daar samen met Emma naar toe en halen hem ook weer op. Als m'n vriend thuis komt heb ik meestal al gekookt en daarna rommelen we in huis of in de tuin wat. Of gaan nog een stukje wandelen. Ligt aan ons humeur en het weer. En om half zeven doen we samen de kinderen in bad en naar bed. De ene keer douched 1 van ons samen met de kids, de andere keer na elkaar in bad. En als 's avonds 1 van de kinderen wakker word of niet in slaap kan komen gaan we er om de beurt heen. En voorheen sliepen we om de beurt uit maar dan mis je een heel groot deel van je weekend dus hebben we dat afgeschaft. Nu slapen we af en toe uit. Klinkt misschien als veel afspraken maar als we de dingen niet zo strak afspreken word het ruzie. We hebben vast nog meer afspraken over dingen maar dat heb je gaandeweg niet eens meer door dat dat zo afgesproken is. Ik ben ook benieuwd naar reacties van anderen.
Doordeweeks werkt mijn vriend en is dan al op tijd op. Ons zoontje gaat 2 dagen per week naar het kdv, op die dagen verzorg ik hem en breng ik hem weg en haal ik hem op en mijn vriend en ik halen hem samen op. 's Avonds kook ik meestal of als ik echt eens geen zin heb halen we wat makkelijks (en dat is niet altijd friet ofzo, maar ook weleens een lekkere salade of stoommaaltijd o.i.d ) We doen vaak onze zoon samen in bad of 1 van ons gaat met hem in bad/in de douche. Als het zo zo uitkomt doet 1 van ons het alleen. Naar bed brengen doen we, mits we allebei thuis zijn, samen. Als hij 's avonds of 's nachts wakker wordt gaan we er om beurten uit, nu op het moment is mijn vriend vaker de klos omdat ik niet zo snel mijn bed uit kan met mijn dikke buik, en hij is dan sneller. In het weekend hebben we in principe allebei 1 uitslaapdag ingelast. Vriendlief op zaterdag, ik op zondag, maar nu ik met verlof ben, mag hij op beide dagen van mij uitslapen. Hij werkt fulltime en ik wil graag dat hij zijn slaap goed krijgt, zeker als straks de baby er is heeft ie energie nodig. Ik weet nog niet of we het zo gaan houden als we ons 2de kindje eenmaal hebben... we gaan het zien
Hier zijn alle dagen anders (dagen dat we allebei werken en J. naar de opvang gaat, dag dat we allebei werken en oma oppast, dagen dat ik vrij ben, dagen dat allebei vrij zijn). Maar hoe het in grote lijnen gaat: Als J. wakker wordt (meestal tussen 5.30u en 6.30u), ga ik haar uit bed halen. Ik neem haar dan mee naar onze slaapkamer en daar mag ze op het grote bed even tv kijken. Daarna gaan we met z'n drieen naar beneden om te eten. Soms kleden we ons eerst aan, soms gaan gaan we in pyjama naar beneden. Vervolgens kleed ik J. aan en poetsen we samen haar tanden. Als J. naar het KDV gaat breng ik haar meestal weg of we doen het samen (in de middag net zo - dit omdat we tegenwoordig vaak samen naar ons werk rijden, zit vlak bij elkaar, dus dan moet hij wel mee als hij met de auto wil ). 's Avonds kookt mijn man meestal, behalve op de dagen dat ik vrij ben en hij werkt. Dan doe ik het of we doen het samen. 's Avonds brengen we J. samen naar bed. 's Nachts ga ik er meestal uit als ze wakker wordt (wat niet vaak is *afkloppen*). Anders word ik wakker, moet ik mijn man wakker maken en dan zijn we samen wakker...schiet niet op. Als ik te moe ben of wat dan ook, dan maak ik hem wel wakker en vraag of of hij naar haar toe wil gaan.
Leuk om te lezen! J is meestal om half 7 wakker en mijn man is dan al wakker. Hij haalt haar er uit en neemt haar mee naar beneden, terwijl ik kan douchen. Om 7 uur zijn we meestal allemaal beneden en eten we (soms hebben zij al gegeten, soms samen). Mijn man gaat om half 8 naar z'n werk en meestal zit ik dan nog even rustig achter de pc en speelt J binnen. Rond 9 uur verzinnen we wat om te doen: op maandag boodschappen, op dinsdag komen mijn oppaskindjes om half 8, op woensdag peutergym van 9 tot 10, op donderdag is het wisselend. Meestal zijn we rond half 12 wel weer ongeveer thuis of slapen de kindjes, en speelt ze nog even binnen (of in de tuin). Tussen 12 en 12.30 gaan we eten. Om 13 uur ligt ze meestal in bed en ergens rond half 2 slaapt ze vaak. Dan is ze rond half 4 weer wakker (intussen doe ik vaak wat huishouden of even bijkomen) en gaan we vaak nog even wat doen. Rondje fietsen, afspraak ergens, boodschappen doen. In het weekend is het ritme vaak hetzelfde, maar doen we wat meer klusjes rond huis of gaan we een dagje weg. Een van ons mag dan uitslapen, maar we zijn geen langslapers dus dat is bij mij hooguit tot 10 uur en bij mijn man half 9 ofzo Dus dan hebben we nog genoeg tijd om van alles te doen! Op zondag gaan we rond half 1 naar de kerk en zijn we pas om half 6 terug, en dan slaapt ze in de auto of in de draagdoek. 's Avonds kook ik meestal en vermaakt mijn man J. In het weekend kookt hij vaker. Het ligt er vaak aan hoe laat we eten, of we daarna nog wat gaan doen. J gaat tussen 7 en half 8 naar bed en een van ons brengt ons naar bed. Als het erg lang duurt doen we het om en om, maar voor haar is het fijner als 1 van ons het doet.
Ik sta op met de kinderen door de week. 7.15 kinderen uit bed halen en aankleden 7.45 aan de ontbijttafel 8.15 naar school brengen van dochter ( als man thuis is blijft Julian thuis) Kinderen hoeven niet naar de opvang. In het weekend iets anders 8.00 a 8.15 haalt mijn man Julian uit bed en zet hem op ons bed. ik ga er dan 8.30 met hem uit ( aankleden) Dochter laten we uitslapen of gaat ook mee naar beneden om te ontbijten om 8.45. Ik slaap max tot 8.30 uit. Heb geen behoefte meer aan meer uitslapen.
Mijn vriend haalt Robyn eigenlijk elke dag uit bed, tenzij ze nog slaapt als ik vrij ben en hij naar zijn werk gaat. Als ik werk (4x in de week) ga ik nl al 6:45 de deur uit en dan is zij nog niet wakker. Hij zorgt er dus voor dat ze een schone luier en ontbijt krijgt. Hij brengt haar ook 2x per week naar het KDV (en 1 keer in de week zorgt hij dat ze klaar is en komt opa haar ophalen). Als ik vrij ben dan zorg ik dat ze ook aangekleed is. Als we allebei vrij zijn haalt mijn vriend Robyn eigenlijk ook altijd uit bed, hij is meestal vroeg wakker en ik niet. Ik kom tussen 8:30 en 10:00 mijn bed uit, Robyn wordt meestal rond 9uur wakker.
wij slapen nooit uit, wij zijn geen uitslapers, uitslapen voor ons is tot 8 uur of half 9, dus zodra esmee wakker word meetstal rond 8 uur dan gaan we er met zijn alle gelijk er uit. door de weeks breng ik mijn dochter naar de oppas want mijn man heeft een bedrijfs bus en geen kinder zitje . naar bed brengen is verschillend ,meestal doe ik dat
Naar bed brengen doen wij altijd samen, tenzij 1 van de 2 niet thuis is of als we visite hebben (of op visite zijn). Als 1 van ons haar naar bed moet brengen dan is dat papa, dat wil Robyn altijd.
Doordeweeks: We doen alles zoveel mogelijk samen -man maakt beneden vast alles klaar qua brood smeren etc. terwijl ik Sil uit bed haal en aankleed- tot het moment dat we de deur uit gaan. Ik breng Sil dan altijd naar het KDV en haal hem 's middags ook (bijna) altijd weer op. Dit geldt voor 3 tot 4 dagen per week. Iedere woensdag ben ik thuis, dus rommelen we wat aan en om de week op vrijdag is mijn man thuis, dus hoe ze het dan doen: geen idee Avond-gebeuren doen we altijd samen. Weekend zijn we sowieso eigenlijk zoveel mogelijk met z'n 3en, dus als Sil wakker is, staan we allemaal op. Uitslapen kunnen we allebei niet zo goed (ok, soms zou ik stiekem best willen, maar ik vind het gewoon te gezellig, dus wil niks missen).
Ik ga nu even uit van 1 kindje, want geen idee hoe we dat straks gaan doen met 2 als ik aan het werk ga, vast op dezelfde manier maar dan iets drukker Dit geldt voor drie dagen per week, als we allebei moeten werken: Onze dochter wordt rond 7:00 uur wakker, dan gaat pappa douchen. Dochter eet een boterhammetje en kijkt Sesamstraat, terwijl ik me aankleed, opmaak en haar style (ik douche altijd savonds). Als pappa is aangekleed, kleed hij dochter aan (met kleding die ik heb klaargelegd ). Ik vertrek rond 08:00 naar mijn werk en mijn man om 08:15. Dan brengt hij haar ook naar de creche (2 dagen per week), of oma (halve dag per week). Ik ben om 17:15 klaar met werken en sta 17:30 op de stoep van het kdv om dochterlief op te halen. 17:45 thuis, spulletje klaarzetten voor het eten en mijn man is rond 18:00 thuis. Hij kookt dan vervolgens, eten en dochter gaat om 19:30 naar bed. Als ik of mijn man vrij zijn, doen we het sochtends natuurlijk lekker rustig aan: nog even kroelen in bed, uitgebreid in bad. Dan is het dagrimte heel anders
op de dagen dat ik vrij ben of we allebei werken zorg ik 's ochtends gewoon voor Fleur, haal haar uit bed, geef haar eten enzovoorts. De dagen dat hij vrij is en ik werk wisselt het, omdat ik laat begin (10 uur op z'n vroegst). Dus de ene keer ik en de andere keer hij. de 2 dagen dat ze naar het kdv gaat haalt hij haar op en dan hangt het er vanaf wie er het eerst thuis is en gaat koken (meestal hij). Op zondag zijn we met z'n 3en thuis en dan doen we het meeste samen en het uitslapen wisselen we af.
Meestal haal ik ze uit bed aangezien mijn man in de 5-ploegendienst werkt, dus slaapt hij in de ochtend nog of hij is al aan het werk. We staan hier op de dagen dat ik vrij ben op rond 9 uur. We gaan rustig ontbijten en wakker worden. Papa word dan wakker gemaakt rond 10 uur/ half 11. Op de dagen dat ik werk en de dagen dat mijn man niet thuis is inverband werk breng ik de jongens om 7 uur naar het kdv. Ik maak dan om half 7 de jongens wakker, de jongens ontbijten op het kdv. Op de dagen dat papa vrij is brengt hij ze ook wel eens naar het kdv, zodat ik extra vroeg kan beginnen ( mag eigen tijden bepalen). Op bed brengen doen we altijd samen, mijn man heeft 2 dagen per 10 dagen een avonddienst. dus dan doe ik het alleen. verder kook ik bijna altijd,tenzij ik laat ben met werken.
Naar bed brengen doen we altijd samen mits manlief niet thuis is. Man werkt in ploegendienst dus meestal ben ik degene die eruit gaat als de kleine wakker is. Ik ga hem dan verschonen uit bed halen en ontbijten. Hij mag dan eventjes tv kijken ik ga dan meestal douchen/aankleden. Meestal is papa dan ook al beneden. Daarna gaat hij lekker spelen. Rond 10.00 uur wat drinken en fruit en gaan we meestal iets ondernemen. Buiten wandelen of fietsen, kinderboerderij, in de tuin spelen etc. S'middags rond 12.30 broodje eten en daarna 1,5 uur slapen. Daarna rustig wakker worden en evt. nog iets leuks doen of binnen spelen. s'avonds kook ik altijd het eten man dekt te tafel en ruimt af. Samen doen we hem in bad of onder de douche en brengen hem dan samen naar bed.
hier ons ritme. mijn vriend staat om half 5 op ( da's de bedoeling dan) hij moet rond kwart over 5 de deur uit. de kleine wordt tegenwoordig vaak al om 6 uur wakker en dan ga ik met hem naar beneden. de wekker van de oudste loopt af om 10 voor 7. om 7 uur plant ik de jongste op haar bed en die wekker werkt beter. gna gna ik ga me dan aankleden en wassen enz. wasje aanzetten, ramen opendoen, bedden rechttrekken. als ik klaar ben neem ik de jongste mee naar beneden en gaat de oudste zich klaarmaken voor school. ik heb dan met de jongste de tafel gedekt en we gaan samen ontbijten. om 10 voor 8 wordt ze opgehaald voor school. dan ga ik afruimen en de jongste aankleden en dan kan hij spelen. wasje in de droger. vloer aandweilen, wat kleine dingen opruimen even op de pc kijken. tandjes poetsen beker drinken en fruit maken om 5 voor 9 naar de creche lopen. om kwart over 9 ben ik dan thuis en ga ff achter de pc een kop thee drinken. daarna boodschappen doen en iets in huis doen. de rest van de dag verschilt een beetje. vanaf 4 uur is het weer standaard. we koken met 3 om de beurt, eten en dan gaat mijn vriedn eht badje klaarmaken. even dollen met de oudste en die brengt hem dan naar boven voor het bad. ik knal alles op het aanrecht en leg de slaapspullen klaar. uit bad kleed ik hem aan en kijken we een kwartiertje tv tot de tandjes gepoetst kunnen worden. dat doe ik op schoot en hij mag dan nog even tegen mama aanhangen tot hetgeen hij kijkt afgelopen is. rond half 7 breng ik hem naar bed. ik ga altijd even naast hem liggen tot hij slaapt. dit vinden we beiden prettig en is ons momentje van rust om de dag af te sluiten. ondertussen doet mijn vriend de vaatwasser en heeft de thee klaar als ik beneden kom. dit is ons schema als mijn vriend een normale werkweek heeft en niet overwerkt.
Ma: worden Carmen en Devin door oma opgehaald om 8 uur (zij zijn gastouder) en breng ik Justin naar school, die gaat daarna naar de tso en bso bij opa en oma tot 17.00. Dan worden C en D om 17.00 thuisgebracht en Justin gaat met papa mee terug om 17.15 a 17.30 zodat we niet de hele bups in 1 x thuis hebben want dan is t echt chaos haha. Di: blijven Carmen en Devin thuis en gaat Justin naar school Woe: zelfde als maandag Do: zelfde als maandag en woensdag Vrij: zelfde als dinsdag Mijn man staat al om half 6 op en gaat rond 6 uur weg s morgens en ik ben thuis dus ik doe de kinderen. In het weekend daarentegen mag mn man uitslapen tot een uur of 10 (meestal is ie al eerder beneden) en dan ga ik nog een paar uur naar bed
Wij hebben geen gezinsritme. Mijn man werkt in 5-ploegendiensten, dus d.w.z. dag, nacht en avonddiensten 7 dagen per week. Ik werk ook nog 2 en een halve dag, dus bij ons is iedere dag anders. Als ik niet hoef te werken ga ik pas uit bed als mijn dochter wakker wordt. Dit is meestal tussen half negen en half tien. Erg luxe! Op andere dagen sta ik vroeg op voor mijn werk en blijft mijn dochter lekker slapen tot ze wakker wordt en mijn man of de oppas haalt haar dan uit bed. Tussen de middag eten we altijd zo tussen twaalf en half een een broodmaaltijd en 's avonds tussen half 6 en half 7 warm eten. Half 8 gaat de kleine naar bed en dan is de dag weer om.
OP ma t/m wo ben ik thuis. Manlief is om 6.45 vertrokken en komt om 17.50 meestal thuis. Ik ga om 6.45 onder de douche, voed de jongste en kleed hem aan en haal de oudste twee uit bed. Als iedereen aangekleed is naar beneden, eten en de oudste naar school brengen. De rest van de dag hobbelt rond het school en slaapritme van de kids heen. Om vijf uur wordt al het speelgoed van de oudste twee opgeruimd, waarna de tv aan mag voor Sesamstraat. Ik maak het eten dan af en na Sesamstraat gaan we aan taflel. Manlief komt dan ong thuis en schuift mee aan. Na het eten speelt hij vaak met de kinderen en ruim ik de boel op. Het wisselt wie de kinderen op bed legt, maar in schoolweken ligt alles om half acht plat en gaan wij gezellig aan de koffie/ thee Op do werken we beide. Ik verzorg de jongste en ga om 7.15 de deur uit. Manlief verzorgt de oudste twee, zet alles op de fiets. jongste twee naar kdv en oudste naar vriendin, die hem meeneemt naar school, na school gaat hij naar de nso. Ik haal de oudste daar weer op en man de jongste twee, eten, spelen en naar bed. Op vr werk ik alleen en doe weer de jongste voor ik ga werken. Als ik thuiskom is er gekookt en doen we de rest weer samen. Het weekend wisselt sterk. Hangt erg vanaf hoe goed de kinderen hebben geslapen. Ik probeer dan 'smiddags vaak nog een uurtje mee te pakken. Vaak blijft een van ons wel tot uur of negen liggen en gaat de ander met de kinderen naar beneden.
Doordeweeks is mijn man vaak al weg wanneer mijn wekker gaat. Ik doe dan ook de kids en breng ze weg etc. In de weekenden staan we meestal ook tegelijk op, we hebben het geluk dat onze kinderen vaak wel tot 9uur kunnen slapen in het weekend.