Jullie gezinsritme

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Bibi82, Jul 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier ma t/m donderdag, opstaan 6:00-7:00, ligt er aan hoe laat Kenji wakker wordt voor een fles.
    Kenji fles boven in bed, ondertussen wordt Jayro wakker.
    7:30 allemaal wassen en aankleden.
    8:00 boterham in hand en in de auto stappen
    8:15 Kenji en Jayro naar gastouder
    9:00 Werken
    18:00 Kinderen ophalen
    18:30 Thuis nog even spelen
    19:00 Jayro naar bed
    19:30 Kenji laatste fles
    20:00 Kenji naar bed

Als ik vrij ben zit er bijna geen ritme in, maar uitslapen zit er niet in met 2 ukjes. De oudste slaapt best een enkele keer tot 9:00 uur, maar de jongste komt altijd wel voor 7:00 voor een fles en slaapt daarna niet meer.

En ik doe het alleen, dus afwisselen zit er ook niet in ;)
    Maarr... ze slapen gelukkig allebei vrij goed. Ik moet er bijna elke nacht wel 1 keer uit voor 1 van de 2.. maar het had erger gekund ;)

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier gaat het zo:
    papa staat sochtends op met de kids..rond 09.00 wordt ik wakker.
    hij brengt ze sochtends naar de creche en ik ga dan boodschappen doen huishouden koken enz.hij haalt ze later ook op en komen dan samen naar huis
    eten doen we samen aan tafel
    kids in bad doen: hij gaat meestal met ons zoontje douchen en ik doe ons dochtertje in bad.
    rond 19.00 maak ik flesje pap klaar voor ons meisje en nog wat melk voor m.
    hij laat haar dan een boertje doen en ik ga de tandjes van m poetsen, verhaaltje lezen en dan naar bed.
    daarna gaat i. naar bed. als ze beiden op bed liggen ruimen we samen nog even wat op en dan is de rest van de avond voor ons.

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nu vakantie dus anders, maar normaal:

Maandag: allebei opstaan, de een doet de kinderen de andere het ontbijt ed. Ik breng M naar speelzaal.
    Dinsdag: allebei opstaan, de een doet de kinderen de andere het ontbijt ed. Jan brengt M naar speelzaal.
    Woensdag: allebei opstaan, etc.
    Donderdag: allebei opstaan, etc. Ik breng M naar speelzaal
    Vrijdag: allebei opstaan, Jan doet vaak het meeste omdat ik erg vroeg weg moet, hij is op vrijdag vrij
    Zaterdag: mijn uitslaapdag :D
    Zondag: zijn uitslaapdag

Verder zijn de taken hier behoorlijk eerlijk verdeeld. Ook wat betreft naar bed brengen ed.

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Op maandag en dinsdag gaan de dames naar de opvang. We staan dan samen op. Terwijl mijn man douched haal ik de oudste uit bed, kleed haar aan en geef haar de papfles beneden voor de tv. Manlief komt beneden, ik ga douchen. Op mijn terugweg naar beneden haal ik de jongste uit bed. Manlief heeft dan ontbeten en geeft haar de fles. Ik kan dan ook ontbijten. Samen brengen we de kinderen naar de opvang en gaan dan naar ons werk. Op woensdag is mijn man thuis en hoef ik vaak pas 's middags te beginnen met werken. We liggen dan lekker lang in bed met onze dames en relaxen. Papfles in bed, televisie aan, papa en mama een kopje koffie. Ik begin dan om twaalf uur met werken tot 's avonds acht of tien uur. Op donderdag en vrijdag werkt mijn man en ben ik thuis. Lekker met mijn dames in bed met de papfles. Vooral op donderdag hebben we alle tijd omdat we nooit wat hoeven. Op vrijdagochtend ga ik peuterzwemmen met de oudste en kunnen we dus niet zo lang in bed liggen.
    Koken doen we allebei, ligt er net aan wie er thuis is en wie werkt. Acht van de tien keer breng ik de dames naar bed.
    In het weekend moet ik regelmatig werken (om de week) en mijn man eens in de vier weken op zaterdagochtend. Wij doen dus niet aan uitslaapdagen. Onze jongste gaat na de fles weer naar bed en de oudste ligt lekker bij ons in bed tv te kijken of te spelen terwijl wij nog wat dommelen.

5. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Naar bed brengen en vroeg eruit doen we hier om de beurt.
    Naar het kdv brengen en halen doet mijn vriend (want die is al een jaar werkeloos), daarvoor deed ik het meestal.
    In het weekend hebben we ieder een uitslaapdag. (hij tot 12 uur, ik tot 10 uur ;)

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Maandag: Staan ongeveer gelijk op. Man gaat om kwart voor 8 naar werk. Ik zorg voor onze dochter totdat oma komt rond 10.00u. Dan ga ik aan het werk. Oma zorgt de rest van de dag voor onze dochter en doet haar ook in bad. Na werk eet ik bij m'n ouders, neem ik m'n dochter mee naar huis en breng haar om 20.00u naar bed. Man werk tot 's avonds laat.

Dinsdag: Ik slaap uit. Man staat op voor onze dochter en zorgt voor haar, totdat oma komt rond 11.00u. Dan gaan we beide aan het werk. Oma zorgt de rest van de dag voor onze dochter en doet haar ook in bad. Dochter eet bij m'n schoonouders en wordt na het eten thuis gebracht. Ik breng haar weer om 20.00u naar bed. Man werkt tot 's avonds laat.

Woensdag: Man slaapt uit. Ik zorg voor onze dochter totdat man rond half 10 opstaat. Ik ga naar werk. Man zorgt voor onze dochter. Hij kookt en eet om half 6 samen met haar. Daarna doet hij haar in bad. Ik kom rond 7 uur thuis, dan ga ik eten. Na het eten ga ik nog even met onze dochter spelen/boekje lezen/knuffelen. Dan poets m'n man haar tanden en gaat ze om 20.00u naar bed.

Donderdag: Staan ongeveer gelijk op. Ik ben vandaag thuis. Man komt rond half 5/5 uur thuis. Ik kook en dan eten we rond half 6 met z'n drieën. Na het eten gaat onze dochter in bad, tandenpoetsen, even spelen/boekje lezen/knuffelen en om 20.00u weer naar bed, dit doen we samen.

Vrijdag: Ongeveer hetzelfde als donderdag, alleen is m'n man dan eerder thuis en doen we samen de weekendboodschappen.

Zaterdag: Ik slaap uit. Man gaat om 11.00u naar werk. Ik ben thuis en zorg de rest van de dag voor onze dochter. Man werkt tot 's avonds laat.

Zondag: Man slaapt uit. Ik sta op voor onze dochter. We zijn beide vrij. We doen verschillende dingen op zondag.. Ikea, tuincentrum, naar het bos, strand, kinderboerderij, terrasje pikken, de stad in. Net waar we zin in hebben. Ik kook meestal, rond 6 uur gaan we eten. Na het eten gaat onze dochter weer in bad, tandenpoetsen, even spelen/boekje lezen/knuffelen en om 20.00u naar bed, dit doen we samen.

Onze dochter slaapt elke middag ongeveer een uur/anderhalf uur en gaat om 13.00u naar bed. De ene dag doe ik voor haar slaapje boodschapjes, ergens een afspraak, kinderboerderij en de andere dag na haar slaapje, net hoe het uitkomt. Man doet het net zo.

Onze dochter gaat niet naar een KDV, maar ze staat ingeschreven voor de PSZ, ze gaat dan op woensdag en vrijdag. Dan doen we huishoudelijke dingen en boodschappen als zij daar is. Wat betreft de huishoudelijke taken doen we praktisch allebei evenveel, man kan en doet ook alles, heel fijn! :)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben huismoeder, mijn man werkt.

Sta rond half 7 op, dan word mijn zoontje ook wakker. Van ma tot en met do gaat mijn dochter naar de psz.
    Ik geef mn zoontje een fles en kleed hem aan zet hem in de kinderstoel met een broodje. Ondertussen kleed ik mn dochter ook aan en doe haar haar, ze drinkt haar sojamelk en eet een broodje op de bank voor de tv. Ondertussen kleed ik me ook even snel aan.
    Ik maak lunch en ontbijt voor mn man en schil fruit voor mn dochter voor de psz en drink ondertussen een bak cappuccino.

Om 8 uur maak ik mn man wakker, die kan zich dan aankleden en eten en gaat om half 9/kwart voor 9 de deur uit.

Zelf ga ik met beide kindjes om 08.15 de deur uit richting de psz. Ik zet haar daar af en klets nog wat met de moeders en ga dan richting de supermarkt. Spullen breng ik thuis en ruim de ontbijtrommel op, om 10.45 ga ik mn dochter weer ophalen.

We eten thuis dan een boterham en beide kindjes gaan in bed vanaf half 12 tot een uur of half 2.

S'middags gaan we meestal naar buiten of rommelen thuis wat.

half 6 eten we meestal, mn man komt dan meestal ook wel even thuis eten maar gaat daarna weer weg aan het werk.

Dan douch ik de kinderen, ga afwassen, kinderen in bed en de dag is om. Rond 22.00 uur komt mn man thuis.

Op de vrije dagen ben ik eigenlijk ook altijd om 6 uur/half 7 op maar gaan de dingen wat anders.

8. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Hier gaat het zo. We brengen papa naar Schiphol. De eerst komende 4 à 5 maanden doe ik alles met en voor de kids. Dan halen we papa weer op en stort ik in elkaar :D

Als papa thuis is verzorg ik meestal de ochtend, 's middags samen, 's avonds hij.

9. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hier blijf ik of mijn partner wel eens iets langer liggen maar dan niet slapen. Dat gaat niet want die kleine springt altijd op bed. Dus eigenlijk gaan we er altijd samen uit.
    Dan boterhammetje eten.
    Daarna zien we altijd wel wat we gaan doen. Meestal naar buiten.
    12.00 uur boterhammetje en rond 13.00 uur naar bed tot een uurtje of 15.00 uur.
    Daarna meestal weer naar buiten.
    18.00 uur eten om 19.00 uur in bad en rond 19.30-20.00 uur ligt hij dan op bed.
    Eigenlijk gaat het iedere dag wel zo.hihihihi

10. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik ga er als eerste uit met de jongste, Peter kleed dan onze dochter aan als die wakker is.
    Ik maak het eten voor beide, en Peter brengt de oudste naar de opvang 2x per week.
    In bad gaan doen we samen dan ook beide kids samen in bad, en ik kleed weer de jongste aan en peter de oudste en dan lees ik ze beide nog een verhaaltje voor.

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Ik sta gelijk met mn dochter op meestal tussen 06 en 7 uur. Om half 8 maken we papa wakker zodat mama rond 7.40 uur naar het werk kan gaan. Papa zorgt dan voor de peuter, brengt haar evt naar de PSZ (2 ochtenden in de week) WOensdagochtend slaapt papa uit als mama vrij is.
    Als mama thuiskomt (rond 12 uur) eten we samen en gaat papa weer slapen meestal. De ene week moet hij om 14.30 uur beginnen en de andere week na de warme maaltijd om 17.30 uur. Dus de middag/avond is dan voor mij. Ik ga samen me tde kleine onder de douche meestal.
    Sweekends als ik heel moe ben, duik ik het bed nog weleens in als papa ook op is.
    Maar in principe ben ik er altijd voor het opstaan. Tja als hij altijd avond/nachtdienst heeft dan is dat wel zo eerlijk he.
    Toen ze nog baby was, deed hij haar nog wel eens een fles geven als hij net thuis was rond ene uur of half 2 snachts.

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Danian gaat op maandag en vrijdag naar de opvang en dan brengt mama hem weg.
    We halen hem vaak samen weer op.
    Papa werkt van maandag tot er met vrijdag en is om 5.45 uur vaak de deur al uit.
    Als Danian naar de opvang gaat gaan we er om 7.00 uur uit(hij is vaak dan al wakker en aan het spelen)
    Andere dagen is het 7.30 uur.
    In het weekend gaat mama er ook om 7.30 uur uit en papa blijft soms langer liggen.(uitslapen kan mama niet)
    's middags lig mama vaak nog wel even te slapen.
    Overdag kijkt Danian tv en speelt hij alleen en samen en als het mooi weer is gaan we naar buiten.
    We gaan samen met hem douchen(de 1 doucht met hem de ander kleed hem aan)en om de dag leest 1 van ons hem voor en brengt hem naar bed.

13. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik doe s ochtends altijd alles alleen.
    Wassen, aankleden, eten, kdv, school.
    (mijn man werkt op de veiling en is vaak rond 5en al de deur uit)
    Zondags mag ik af en toe blijven liggen van hem maar 9 van de 10 keer gooit hij dan de jongens naast ons in bed.
    Het ophalen van kdv doet hij dan.
    En s avonds leg ik ze ook (bijna) altijd op bed. Gaat op de een of andere manier toch vaak wat gemoedelijker. ;)

14. adi

adi Niet meer actief

Hier is het per dag en per week verschillend. De ene week ben ik 's ochtends alleen, de andere week is manlief ook thuis 's ochtends.

Maar over het algemeen gaat het als volgt:
    - als de eerste wakker wordt gaan we naar beneden, rustig wassen, aankleden, samen koffie zetten voor mama/papa (willen ze perse zelf doen), ontbijten;
    - als ze naar het kdv moeten haal ik daarna de andere twee uit bed;
    - anders ga ik even naar boven, zelf wassen en aankleden;
    - vervolgens spelen we binnen, rond 9.30 eten we fruit.
    - Daarna gaan we of ergens heen (meestal in het weekend), of ze spelen achter in de tuin/ speeltuin in de straat;
    - rond 12.30 lunchen en naar bed;
    - ze worden rond 15uur wakker, krijgen drinken en een tussendoortje en dan gaan we iets leuks doen;
    - rond 17.30 gaan we eten;
    - daarna spelen ze achter in de tuin, komen opa en oma op bezoek e.d.;
    - rond 18.30 gaan ze in bad (of niet), daarna pyjama aan, binnen met zn allen spelen/lezen/ tekenfilm kijken enz
    - rond 20uur gaan man en ik om en om 1 voor 1 kind naar boven brengen. Op de eigenkamer even zitten, melkje drinken, knuffelen, liedje zingen en dan in bed.

15. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Als ik moet werken (di, do, vrij en soms woensdag) ga ik om 7.00 weg en dan slaapt Finn vaak nog. Papa kleed hem dan aan en breng hem rond 8.15 naar de opvang of oma. Ik haal hem dan rond half 6 weer op, en dan kook ik. Meestal eten we dan rond half 7 samen, soms eten Finn en ik vooruit...
    Om half 8 dan naar boven, douchen met papa of mama en dan naar bed. Verschilt wie dat doet.
    Weekend verschilt heel erg...wel kook ik altijd en sta meestal met Finn op.

16. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Zaterdag en maandag zijn mijn dagen. Dan sta ik vroeg op en houd ik me met onze Uk bezig. Op zaterdag slaapt mijn man uit, op maandag gaat hij naar zijn werk.
    Zondag en dinsdag zijn mijn mans dagen. Dan slaap ik uit of werk ik.

Woensdag t/m vrijdag gaat onze Uk naar zijn gastouder. Dan sta ik vroeg op en zorg dat ik zelf helemaal klaar ben. Dan haal ik Uk pas uit zijn bed, ontbijt met hem en breng hem naar de gastouder. Tegen de tijd dat ik de deur uit loop, komt mijn man pas uit zijn bed.

's Avonds wisselen we het af. We koken om beurten en de afspraak is: de een kookt, de ander zorgt voor het avondritueel.

Share This Page