Ik ben 18 weken in blijde verwachting en wij weten nu ook dat we een zoontje krijgen Helemaal gelukkig. Nu vinden wij de naam Jill of Djill erg mooi, maar vind het zelf niet op een "jongens" manier geschreven. Nu zag ik ik dat je het ook kunt schrijven als Gill (uitspraak Djill). Maar vind het toch erg moeilijk of het dan niet op de verkeerde manier uitgesproken gaat worden.. Wat is jullie mening??
Ik zou in eerste instantie gewoon 'gil' zeggen...maar als je weet dat het 'djil' is, vind ik dat toch logischer. Ik vind het zelf alleen niet zo'n heel leuke naam (Gill dus, Jill voor een meisje wel).
Ik vind het klinken als Jill en dat vind ik een meisjesnaam...Gill zou ik dus niet mooi vinden bij een jongen maaaar t is jullie keus!
Ik moet nu trouwens denken aan 'Gil Grissom' uit CSI. Daar werd het anders uitgesproken...met de 'g' als in 'go', zeg maar.
Ik vroeg mij meteen af hoe je het uit zou moeten spreken. Als ik zo jouw beschrijving zie staan moet ik aan de meisjesnaam Jill denken.
Ik zou het ook uitspreken als Gil, dus denk dat je daar wel ''problemen'' mee gaat krijgen als je het op die schrijfwijze zou doen. Maar je moet doen wat je het mooist vindt!
Ik zou het als GILLES schrijven, zeg je net als Jill. Ik zie wel dat het als vrouwelijk over zou kunnen komen, maar het engelse Don en Dawn, Alan en Ellen, Aaron en Erin... zijn toch ook dezelfde uitspraak? Ik vind Gilles even mannelijk als Don en Alan.
Ik had al een beetje twijfels maar naar het lezen van jullie reacties gaan we toch nog maar even verder puzzelen. We zijn op zoek naar een korte naam, niet veel gehoord en het liefst beginnend met een d of j.. suggesties??
Ik ken iemand die Gilles [jil] heet, vind dat eerder een goeie schrijfwijze voor de jongensvariant op de naam.
Gill zou ik met een g als in go uitspreken (Gil Grissom en die ene vis in het aquarium bij Finding Nemo) Gilles zou ik op z'n frans uitspreken (zjiel) Een naam die klinkt als Djill vind ik een meisjesnaam, en zou ik overigens als Jill spellen. Voor een meisje vind ik Jill erg leuk! Iets leuks met een d... wat dacht je van Dean (of Deane, maar dat is wel een beetje gejat he.. ) Ik vind Jim of Jimmy een erg leuke naam (en dan wel als djim uitgesproken, niet met de j van jas) Jamie vind ik ook leuk; is wel een naam voor jongens én meisjes (Jamie Oliver en Jamie Lee Curtis)
Gilles spreek je over het algemeen uit zoals je het schrijft Gil-lus Gill zou ik uitspreken met een g als in 'girl', niet als djill... Vind het in Nl niet zo'n leuke naam. In een Engelstalig land weer wel
Ik vind het ook niks. Zou het uitspreken als Gil en vind dat geen mooie naam. Jill vind ik echt een meidennaam!
Inplaats van Gill: Sil of Jade Andere namen die ik heb gevonden met d of j: Dean Daniel Dax Devon Dominic Jensen Jonah Jonas Joe James Jack Jared Jake