Even een vraagje voor een vriendin van mij. Ik kan haar niet echt een goed antwoord geven, misschien jullie wel. Mijn vriendin heeft vorige maand haar strip niet helemaal afgeslikt. Ze moest maandag de pil weer slikken. Is ze vergeten en heeft ze dus dinsdag twee pillen ingenomen. Wel sex gehad maandag en dinsdag. Nu is ze in dezelfde week de 6e en 7e dag ook vergeten de pil te slikken en heeft ze de 8e dag gewoon de pil van die dag geslikt. Nu is ze best bang dat ze zwanger is, ik dacht zelf van niet, maar toch hoor ik hier en daar dat het wel degelijk kan. Weet iemand misschien daar meer van voor haar?
Hoi, Ik heb er ervaring mee 2x niet de pil ingenomen en resultaat is nu bijna 7 jaar.....af wachten of ze in haar stop week ongesteld word...
Lijkt mij stug hoor, of je moet wel een heeeele vroege eisprong hebben. Maar voortaan toch maar voorzichtigjes zijn als je niet zwanger wilt worden!
Juist in de eerste week loop je kans zwangerschap, dan hoor je tenslotte de eisprong te remmen en als je 3(!) pillen vergeten bent dan heb je volgens mij wel veel kans ja. https://www.sense.info/condoom-pil-en-meer/pil-vergeten
We hadden internet even afgespeurd. En veel sites zeggen wel, maar sommige spreken ook weer tegen. Dacht misschien dat iemand haar hier misschien kon helpen. Ze is een dag te laat begonnen met slikken. Moest maandags heeft dinsdag beide pillen genomen, en de 6e en 7e dag heeft ze niks geslikt van de eerste week maar wel sex gehad op maandag dinsdag, en de 5, 6, en 7e dag
De pil is sws niet 100% veilig en helemaal niet als je 'm vergeet of ziek bent geweest. Ik denk dat het gewoon afwachten is voor je vriendin, alles kan.
Dat is ook hoe ik het altijd heb begrepen. Juist die eerste week. 100% veilig is het iig niet! Spannend voor je vriendin, ze kan alleen afwachten. Hoe staat ze tegenover een eventuele zwangerschap?
Ze staat er wel open voor, ze weet alleen niet of haar man er op dit moment alweer om staat te springen. De jongste is net een half jaar.