hallo mama's, mijn dochter van bijna 3 speelt hoofdzakelijk alleen met auto's... poppen enz, komt ze weinig aan,smorgens als ze beneden komt, al staat ze in een speelgoedwinkel, is het altijd gelijk naar de auto's !!! dus nu kopen bijna altijd iets nieuws wat te maken heeft met auto's !! terwijl ze echt wel op en top meid is.... (prinsessen) jurken aan, enz.. een K3 dame... iemand die ook ervaring er van spreekt ?????
ja hoor ikzelf vroeger. Ik was net een jongen. LEGO, bmx-fietsje, transformers en geen jurken voor mij. Mijn ouders hebben er nooit een probleem van gemaakt en ik vind ook niet dat jij het als een probleem moet zien. Het ene meisje is wat stoerder en jongensachtiger dan het andere. Mijn beste vriendinnen waren ook zo. Doornormale meiden toen en doornormale vrouwen nu. Dus lekker in meegaan. Eventueel kun je haar eens wat ander speelgoed aanbieden, maar als ze daar niks aanvindt, dan niet!
Hier andersom. Milan kijkt nauwelijks om naar zijn auto's en speelt wel heel veel met zijn pop. Die heeft hij gekregen toen Isabelle is geboren, zodat hij een eigen "baby" heeft en sindsdien loopt 'ie er hele dagen mee rond. Laatst was 't hier kermis en toen mocht 'ie nog wat uitzoeken in de speelgoedwinkel, en jawel hoor, meneer koos een buggy voor z'n baby . Voor de rest is 't wel gewoon écht een typische jongen, veel stoeien en altijd in de weer met gereedschap enzo. Maar meisjesspeelgoed vindt 'ie toch ook wel heel leuk. Ik laat 'm maar gewoon hoor.
zo iets zou ik ook zeggen ik was vroeger precies zo, poppen gooide ik weg ik moest er niets mee hebben barbies haalde ik uit elkaar speelde het liefst met duplo/treinen auto's veelbuiten spelen en dan klimmen in bomen ik had vele hutten in/tussen bomen. ik was geen meisje meisje had het liefst broeken aan jurkjes maakte ik snel vies (aldus moeders) maar toch goed gekomen hoor ik ben een vrouw getrouwd 2 kideren, ik heb nog steeds graag geen jurkjes aan
Ah hier speelt ze ook met auto's en treinen, maar ook wel met haar pop. Vanalles wat eigenlijk. Zelf was ik vroeger ook zo, alleen maar bezig met jongensdingen, de barbies knipte ik de haren vanaf.
Hier nog zo'n type vroeger Ik klom in bomen, had een crossfiets, een radiografisch autootje, speelde vooral met treinen en auto's etc etc. En mn dochter is al net zo (zit ook altijd onder de blauwe plekken van t wild doen enzo). Ik zie er totaal geen probleem in hoor. Poppen kijkt ze niet naar om, dr poppenwagen gooit ze gewoon vol met spullen ipv met poppen Anderzijds draagt ze wel graag jurkjes en rokjes, staartjes, houdt ze van tutten etc. Dat deed ik als kind niet (en nog niet ).
Ik ook! Barbies trok ik uit mekaar, benen en armen eraf 'kijk mama, stuk!' En dan ging ik weer lekker met m'n autootjes spelen
mijn dochter van 1 jaar vind ook niets aan haar poppen... nou en... lekker makkelijk dan speelt ze maar met het speelgoed van haar boert. scheelt me weer een extra ladenkast beneden! sommige meiden interesseren zich gewoon niet in poppen... die zijn toch ook stom?! lekker laten spelen met de dingen die ze leuk vind! kan helemaal geen kwaad hoor! het gezegde dat jongens met auto's horen te spelen en meiden met poppen is al lang niet meer van toepassing denk ik. btw mijn zoon speelt soms wel met de poppen van zijn zusje. boeit me niets mijn man weer wel. die zegt dan gelijk: je hebt autos poppen zijn voor meisjes (die denkt dan gelijk dat het een homo word ofzo) (waar ik overigens niets op tegen heb!begrijp me niet verkeerd)