woensdag heb ik men eerste echo ,maar heb toch zo een schrik dat het hartje niet gaat kloppen,wie heeft dit nog voorgehad dat het hartje niet klopte,hadden jullie toen al bloed verloren gehad,of was het een totale verassing?
Ik heb het een ker gehad dat het hartje niet klopte, maar toen had ik al een flinke bloeding en buikkrampen gehad. Bij mijn tweede zwangerschap was ik er ook van overtuigd dat het weer mis was, terwijl hier geen aanleiding toe was. Inmiddels heb ik een prachtzoon van 2 maanden oud. Probeer je niet te druk te maken. Er gaan veel meer zwangerschappen goed dan fout en zolang je geen bloedingen etc. heb gehad is er geen reden dat het fout zou zijn!! Geniet woensdag van je echo!
iedereen heeft de angst dat het hartje niet klopt bij de eerste echo, en eigelijk bij elke echo wel. maar vooral de eerste is het belangrijkste. ik was in mn hoofd er ook zeker van dat het fout was, maar alles gaat nog perfect. dus als je geen aanleiding voor zorgen hebt dan moet je je echt geen zorgen maken. veel plezier bij je eerste echo, die zal je nooit vergeten.
Dat hou je nog wel tot je 12 weken bent, Bij mijn eerste echo bleek dat ik 1 week minder ver was en klopte het hartje nog niet.. maar mijn vk was heel hard die zeid OF je bent minder ver OF je krijgt een miskraam... Dus een week in de stress gezeten voor de volgende echo en daar klopte het hartje perfect op!! Ik heb wel 3 bloedingen gehad tussen door waardoor ik spoedecho kreeg en weer het hartje zag kloppen.. Nu heb ik een angelsound en kan ik luisteren wanneer ik wil of het nog goed gaat! N
Ik denk dat je geen reden hebt om je zorgen te maken als je geen krampen en bloedverlies hebt gehad. Natuurlijk is het spannend, maar zoals gezegd, er gaan zoveel meer zwangerschappen goed dan fout. Veel plezier bij de echo! Het is echt heel leuk!
Ik ben er ook wel bang voor, zeker omdat ik afgelopen maanden geen eisprong had en we dachten dat ik niet op de normale weg zwanger kon worden. Na een weekendje weg vulde ik mn temperaturen weer in op internet en kreeg ik ineens te zien dat ik een week daarvoor een eitje gehad had, en een paar dagen later had ik een positivie test in handen. heb nog geen buikpijn gehad of bloedverlies, maar ben ook nog niet echt misselijk of duizelig ofzo... Ja en dan is het nog een maand afwachten tot die eerste echo... ik vind het zooo moeilijk! Voel me heel anders dan bij de eerste....
Ook ik heb a.s dinsdag m'n eerste echo en heb precies hetzelfde. ben erg bang dat het hartje niet klopt, probeer er wel vertrouwen in te hebben maar vind het wel erg moeilijk. ik heb overigens geen redenen waarom het niet goed zou wezen ( geen bloedverlies gehad of andere klachten) ben wel wat misselijk geweest en daar sinds 2 dagen eigenlijk geen last meer van. nog 2 lange dagen wachten voor ons. ondanks dat ik zelf ook onzeker ben wil ik je zeggen, maak je zelf niet gek! geniet van je zwangerschap en ik hoop van harte voor je dat het woensdag een pracht echo is!!!
Heel herkenbaar, 2 dagen voor mijn echo begon ik ook steeds meer twijfels te krijgen. Je weet wel dat het meestal goed gaat, maar toch komen er gedachtes als "wat nou als het wel mis gaat.." Denk dat het onbewust voorbereiden is voor als het wel mis zou gaan. Probeer je er toch aan vast te houden dat het bij de meeste mensen gewoon goed gaat. Zodra de echo was geweest kon ik weer volop genieten van mijn zwangerschap
Meid zulke vragen moet je niet stellen!! Daar wordt je niet gelukkiger van of positiever als je verhalen hoort waarbij het anders liep dan krampen en bloed.... Je moet er vanuit gaan dat alles goed is want vaak komt het idd spontaan op gang of hebben mensen al bloedingen of krampen gehad. Ik zelf heb het gehad dat ik bij een pretecho bureau al een eerdere echo heb laten maken waarop geen hartje te zien was, daarna spoed echo via verloskundige en bij de 10,5 week kwamen we erachter dat het hartje al 2 weken was gestopt, geen krampen en geen bloed.. Eigenlijk moet je hier helemaal niet naar vragen meid! De kans dat het mis gaat en er geen bloed of krampen aan te pas komt is niet zo heel groot! Dus ik zou zeggen: meid geniet gewoon lekker en wacht af! Succes!
ik ga er proberen van te genieten en hoe meer ik er aan denk hoe meer steken dat ik krijg ik mijne buik ,dat het maar rap woensdag is,ik heb op31 december ook een miskraam gehad op 13 weken,ik denk dat dit in mijn hoofd zit.
Ja ik kan me dan heel goed voorstellen dat je je dan zorgen maakt en dat dat in je hoofd blijft zitten! Is natuurlijk ook niet niks.... Maar nie teveel over nadenken meid!
ik heb precies hetzelfde gevoel. Ik heb donderdag de eerste echo en ben nu al zenuwachtig. Ik heb heel iets bloedverlies gehad, niet noemenswaardig, maar heb wel veel steken in mijn buik. Ik heb de gedachte van mijn schoonzus in mijn hoofd die een lege vruchtzak bleek te hebben. Ik hoop voor je dat alles goed is en dat ik net als jij een mooie echo tegemoet mag zien.
ik hoop dat we beiden positief nieuws krijgen,maar eerlijk gezegd heb ik er geen goed oog in,heb zo steken in mijn onderbuik ,als ik rust is het wel minder,dus ik weet niet of dit goed nieuws of slecht nieuws gaat betekenen.
@ mamavan1 & @ joma87! Jullie gaan morgen en donderdag voor de eerste echo maar zijn erg bang dat het niet goed is. Vandaag heb ik m'n eerste echo gehad en gelukkkig was alles goed! Ik had precies hetzelfde. Mijn gevoel was vanaf zaterdag niet goed. ik had geen verschijnselen meer, die waren opeens weg en gisteren dacht ik echt dat het we geen goed nieuws zouden horen vandaag...zo zie je toch maar weer dat je gevoel het niet altijd bij het juiste einde heeft...gelukkig dan maar in dit geval! ik hoop van harte dat julllie toch van dit moment kunnen genieten en dat jullie met heel erg mooi nieuws weer op dit forum verschijnen!!!! groetjes een gelukkige zwangereblondine
Ik dacht ook echt dat het hartje vast niet zou kloppen, of dat het bijv allang niet meer kloptte. Gelukkig had ik geen gelijk. Ik heb over 6 dagen een echo tussendoor zodat mn moeder mee kan, maar ik ben eigenlijk nu al weer net zo bang dat het hartje misschien gestopt is...Ik zou wel willen weten wat de kans is dat het nog mis gaat als je een kloppend hartje hebt gezien.
hallo, gisterenavond hebben we onze eerste echo gehad,en het was super,we gingen met de gedachte dat we 8 weken waren tot ze de echo nam en wat bleek ,het zou al 11 weken zijn,goed he dat had ik niet gedacht se .