jullie kat(ten) en de baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel Eyes, 13 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hallo allemaal,

Wij hebben drie katten en sinds ik zwanger ben willen ze niets liver dan op mijn buik liggen.

maar nu zijn we zo benieuwd hoe ze gaan reageren als die kleine er is.

hoe hebben jullie dit ervaren? waren ze nieuwsgierig of wilden ze er niks van weten?

2. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Hoi Angela,
    Wij hebben 4 katten ( helaas op dit moment 3 omdat er 1 is weggelopen maar dat terzijde). Toen mijn dochter thuis kwam nadat ik uit het ziekenhuis was ontslagen, kwamen ze 1 voor 1 ruiken. Er was er 1 die er weinig van moest hebben. Nooit vervelende dingen meegemaakt. Het ging allemaal vanzelf. Gewoon aandacht blijven geven zoals ze gewend zijn.

Ik heb ze alleen nooit alleen gelaten met de baby op de kamer. Ten eerste vind ik het niet fris en ten tweede kruipen ze graag in een knus wiegje, geen prettig idee. Nu is mijn meiske 3 en helemaal dol op de katjes. Ook wederzijds hoor, af en toe krijgt ze wel eens een krabbel maar dat lokt ze zelf uit.
    Heel veel succes nog met je zwangerschap!

3. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Wij hebben ook 4 katten en na de bevalling van onze dochter hebben we de katten eraan laten snuffelen. In het begin vonden ze het maar niks maar nu zijn ze eraan gewend. Onze dochter is helemaal zot op de katten; helaas is dat niet altijd zo dat de katten het meisje leuk vinden. Een waarschuwings blaasje (van de katten) helpt wel goed. Ze heeft ook al wat krabjes gehad maar dat was echt eigen schuld. Ze weet er nu goed mee om te gaan en weet ook met wie ze wel kan spelen (lees: pesten :) ). Verder geen problemen!

Wij hebben onze dochter ook nooit alleen gelaten met de katten! Ze mogen al een aantal jaar (sinds mijn eerste zwangerschap, mk) niet meer boven komen.

In andere woorden: het komt allemaal goed! Bij mij lagen en liggen ze graag!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier schenken ze vrijwel geen aandacht aan Justin. Mijn ene poes kwam evengoed al niet op schoot ed. De andere komt er gewoon nog heel af en toe bij liggen maar gaat snel weg omdat Justin nogal onverwachte bewegingen maakt dus. :)

5. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Mijn poes heeft ook totaal geen aandacht voor Alyssa. Toen Alyssa net geboren was heb ik de poes aan haar laten ruiken, maar ze moest er weinig van hebben. Ze vind haar zelfs een beetje eng, want ze schrikt zich elke keer rot als Alyssa een onverwachte beweging maakt.. Maar ik laat haar niet alleen in de kamer met Alyssa, want poezen blijven toch onberekenbaar..

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier 1 poes die regelmatig eens komt kijken bij Kian en 1 poes die het geen bal interesseert :)

Ook hier..geen poezen op de kamer waar Kian slaapt! Oftewel op onze kamer nu, haha ;) want dieren kun je nooit vertrouwen alleen met een baby.

7. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Onze kat is helemaal doorgedraaid, springt overal in, valt ons aan, maakt 's nachts onze slaapkamerdeur open. Wordt gewoon helemaal gek van dat beest! Het enige wat dan wel weer fijn is, is dat ze weinig oog voor Mika heeft, hij mag haar zelfs 'aaien'. Ook ik laat hem niet alleen met de kat, en ze komt ook niet op slaapkamers (als ik thuis ben, als ik weg ben maakt ze zelf de deuren open en ligt ze triomfantelijk te kijken op ons bed als ik terugkom, gatverdamme)

8. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hier ook een poes in huis!
    die van mij komt in de ochtend altijd op mijn buik liggen.. en soms als we haar even kwijt zijn dan ligt ze of in het kinderbedje of op de commode, maar dat is iets wat ze echt pas de laatste dagen doet ( gelukkig maar want had dat nog niet gewassen)

ze merkt wel dat er wat gaat gebeuren want ze gedraagt zich zelf nu ook als een klein kind ;)
    in mijn armen liggen, of ernstige aandacht vragen, heel scheetig maar straks alleen met de beeb... neen dat doe ik niet! ;)

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ook hier een poes die tijdens mijn zwangerschap veel bij me kan liggen. Nu Vigo er dan eindelijk is kijkt ze er nauwelijks of niet naar om. Toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis heeft de poes even gesnuffeld maar that's it! Heel af en toe dat ze van een veilig afstandje meekijkt :)

10. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Wij hebben 3 poezen in huis. De ene die altijd bij mij lag, wil nu absoluut niet meer bij mij liggen en de ander die altijd een krengetje was, is nu heel erg lief. Komt kopjes geven en gaat lekker op de buik liggen. Als ze de baby voelt trappen kijkt ze even. Heel lief.

11. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    het ging eigenlijk vanzelf hier..
    2 poezen die Merijn gewoon accepteerden.
    Pas later toen Merijn ging kruipen enzo gingen ze vaak weg als hij er aan kwam, omdat hij ze dan wel eens kon 'aanvallen' als ze lagen te slapen.
    Maar nu mag Merijn bovenop ze liggen en knuffelen en als ze het zat zijn, dan verkassen ze ze gewoon.
    Het gaat hier dus gewoon heel vanzelfsprekend., Nooit vervelende dingen, blazen of i.d. meegemaakt.
    Ik heb altijd wel goed opgelet als Merijn ze ging 'terroriseren' dat het allemaal goed ging. Juist om te voorkomen dat er ongelukjes zouden gebeuren.

12. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

ook hier zijn 4 katten aanwezig maar heb nooit problemen met ze gehad.
    natuurlijk waren ze in het begin nieuwsgierig maar dat word vanzelf minder.

toen we de wiegje in de kamer hadden staan heb ik er aluminiumfolie in gelegd.
    zodra de katten dus in de wieg sprongen schrokken ze zich wezeloos en deden het ook niet weer.

groetjes sandra

13. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Ik heb ook twee katten. Hoewel ik nog maar net in verwachting ben, merken de katten een verandering. Ik ben niet zo knuffelig en wil ze niet zo graag op schoot omdat ik zo misselijk ben. Dit vinden ze niet leuk. Ik ben heel benieuwd hoe mijn katten gaan reageren. We zien het wel. Het zijn hele vredelievende katten, dus ik maak me niet zo veel zorgen. Al zou ik ze nooit alleen laten met de kleine. Ik heb een knuffelkater van ruim 8 kilo en die zou in een knuffelbui wel eens per ongeluk op het kindje kunnen gaan liggen....

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij hebben 2 katten.
    1 kwam nooit op schoot en is nu niet meer bij me weg te slaan , wil maar op schoot en geaaid worden.
    ze willen ook steeds de babykamer in (wat ze niet mogen) , ze weten heel goed dat daar iets gaat gebeuren maar wat? dat weten ze nog niet.
    ik ben benieuwd hoe ze reageren over een aantal maanden op de baby.
    we hebben wel is op me neefje gepast (was toen 7 maanden) maar de ene kwam niet naar beneden en de ander was stik jaloers was ook de hele tijd chagerijnig en wou ook aandacht.

15. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik laat mijn 4 katten straks wel in de babykamer maar alleen als ik erbij ben.

16. Wij hebben 2 katten en sinds ik zwanger ben zijn ze ontzettend aanhalig.
    Gisteren lag ik op m'n zij op de bank en 1 van de 2 kwam tegen mijn buik aanliggen knorren. Er kwam meteen reactie vanuit mijn buik.
    Vond dat ontzettend gaaf!

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heb hier 4 katten en merk totaal geen verschil aan de katten. hihihi zal wel rare beesten hebben. Ben erg benieuwd hoe ze gaan reageren als die kleine er is, maar heb er alle vertrouwen in

18. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey, één van mijn favo onderwerpen: katten! :D

Ben momenteel zwanger van mijn eerste, dus weet ik niet hoe ze gaan reageren, maar in ieder geval, zal mijn kindje niet met mijn katten alleen laten!

En hoe ze op het kleintje gaan reageren is natuurlijk een groot vraagteken.
    Dit weekend heb ik een kitten bijgekocht, en mijn favoriete kater, die mij ook als zijn favoriete persoon, zelfs als zijn mama af en toe ziet, heb ik het gevoel, is nu stikjaloers! Beetje venijnig met zijn pootjes slaan, gewoon doen of we lucht zijn.. Dat belooft voor binnen een paar maanden! :)

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zelf heb geen katten maar heb bij mijn zus gezien dat het heel goed samen kan. 1 van de 2 is zijn beste vriendje geworden en het is echt een hecht stelletje geworden (mijn neefje en de poes). toen hij nog in de buik zat kwam ze er heel de tijd tegen aan liggen en toen mij neefje geboren was volgde zij hem overal naar toe. de katen mochten niet in de kinderkamer, box en wagen komen maar het heeft een tijdje geduurt om ze dit af te leren. vooral de kinderwagen vonden ze leuk. (met een paar ballonen opgelost) nu is mijn neefje alweer 2 jaar en hij mag echt alles met haar doen en als ze er genoeg van heeft dan gaat ze even weg maar nooit voor lang.

Deel Deze Pagina