Jullie kraambedankje

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door blondi, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook geen bedankje. Wordt hier in de buurt ( bij onze vrienden en familie tenminste ) ook niet echt gedaan

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb servetjes met een leuk motiefje op een waxinelichtje gestreken (ja, ik had heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel weinig te doen tijdens mijn zwangerschapsverlof ;) whaha als ik daar nu aan terugdenk...), en dat samen met een paar snoephartjes in cellofaan verpakt (met zo'n krullintje eromheen). Als de kraamvisite wegging gaven we zo'n kaarsje mee, met het verzoek om dat thuis voor onze zoon te branden, en hem iets positiefs toe te wensen. Ik kreeg daar hele leuke reacties op.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Bij Lianna hadden we miniflesjes met likeurtjes die te maken hebben met geboorte/zwangerschap/kraamtijd.

En bij Yosyp en Jorja hadden we zo'n papierendoosjestaart met keramieken figuurtjes erop en in de doosjes hadden we snoepjes gedaan.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dit was ons bedankje zowel in Limburg als in België heel normaal om dit te krijgen idd.

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik weet eigenlijk echt niet meer wat ik moet doen... wel of geen kraambedankje. Hier is het niet standaard maar het is ook niet vreemd dus het is echt gewoon eigen keus.. ;)

6. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hier is het ook niet standaard. Bij ons krijgen ze beschuit met muisjes bij de koffie of thee :)

7. bereke

bereke Niet meer actief

8. bereke

bereke Niet meer actief

9. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben er ook niks aan gedaan, vind het onzin....

10. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik kom uit België, dus krijgen ze doopsuiker. Zoals al gezegd, de meesten zouden opkijken moesten ze niets krijgen.

Heb de foto's niet meteen bij de hand, maar bij de 2 eersten heb ik ze zelf gemaakt, nu laten maken. Ben je wel wat geld kwijt natuurlijk..

11. dibbes

dibbes Actief lid

22 apr 2008
    126
    0
    16
    administratie
    rotterdam
    Omdat onze zoon een kleine maand voor kerst is geboren heb ik onze eigen kerstboom versierend met kerstballen. Iedereen die geweest was mocht een kerstbal meenemen.

Het was een doorzichte kerstbal waarop ik met soort textiel verf de naam erop had geschreven en sterre gemaakt. Erin had ik een kaartje met een heel kort gedichtje gedaan en een bedankje. Ik had er hartjes pepermunt ingedaan in wit/blauw. Het was erg geslaagd. Familie hangt hem nu ieder jaar in hun eigen kerstboom!

12. LinC

LinC Actief lid

30 jul 2011
    124
    0
    0
    Administratief medewerkter
    Limburg
    Bij ons hoort dat er ook gewoon bij :)
    Ben ook uit BE afkomstig. Ik weet dat ze het hier in Limburg, NL ook niet altijd doen of vaak iets heel eenvoudigs geven.
    Maar wij gaan dat zeker ook doen, mooie doopsuikers horen derbij. ;)
    Van alle kleintjes die ons nou staan hebben we die 'doopsuikers' nog altijd in de vitrinekast staan. Dat is een mooie herinnering vind ik zelf. :)

13. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Wij hebben bij de drukkerij doosjes laten afdrukken (zoals ons geboortekaartje) en daarin geboortesuikers erin met een fotootje van de kleine.
    Op het doosje stond dan net als op het geboortekaartje de naam, geboortedatum & dan als extra "leuk dat jullie er waren".

14. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb doosjes besteld via internet, deze zelf in elkaar gezet. Gevuld met pepermuntjes/jellybeans. Strik eromheen en kaartje eraan met Bedankt en de naam van de beeb.
    Hier in de omgeving is het ook normaal, maar toen ik tegen een vriendin uit het oosten van het land vertelde dat ik hiermee bezig was, was ze enorm verbaasd. Blijkbaar is het bij hen helemaal niet normaal. Maar ja... ik vind het leuk!

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb fuchsiaroze organza zakjes met daarin drie doopsuikertjes in lichtroze, fuchsia, en wit. Met een kaartje met de naam en geboortedatum eraan.

16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier geen kraambedankjes, vind dat eerlijk gezegd maar onzin!
    Gewoon koffie/thee en beschuit met muisjes, verder helemaal niks :p

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.743
    7.507
    113
    Vrouw
    hier ook geen kraambedankje. vindt het ook onzin. vind het niet meer als normaal dat iemand op bezoek komt. net als ik bij hun op een verjaardag of zo kom. dan krijg ik toch ook geen cadeautje als bedankje voor m'n komst??

18. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Een kraambedankje?! Ik heb er niet eens over nagedacht om dat te maken / kopen en ik heb het ook nog nooit gekregen als ik ergens op kraamvisite ben geweest (terwijl ik familie en vrienden door heel Nederland heb wonen, letterlijk van noord tot zuid ;)).

Toen ik de titel van dit topic las, dacht ik dat het om een cadeautje voor de kraamhulp ging ofzo. :D

Dankzij jullie reacties weet ik nu wat het is. Maar nee, dat ga ik echt niet doen. Hoeveel mensen zullen bij een kraambedankje wel niet denken: "Oh leuk, maar wat moet ik ermee??" Ik zou het echt zonde vinden als het cadeautje al na een paar dagen wordt weggegooid.

De visite krijgt hier koffie/thee en beschuit met muisjes. Ze kunnen blijven lunchen als ze willen (familie woont allemaal ver weg) en dan bedank ik ze persoonlijk voor hun komst. ;)

19. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Hier in België is het echt een traditie om een kraambedankje of 'doopsuiker' te geven. Mijn vriend en schoonvader zijn allebei pottenbakkers en zij hebben allemaal kleine teelichthoudertjes gemaakt. In de houdertjes zit ofwel een gekleurd teelichtje ofwel een zakje met suikerbonen. Aan het houdertje hangt dan nog een strikje waar de naam van ons kindje zal opstaan.

Deel Deze Pagina