Prednison tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Misskell, 15 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds vorige week gestart met prednison wegens hevige eczeem en daarbij heb ik ook autoimuumziekte lupus.
    Ik vroeg me af of er mensen bekend mee zijn tijdens de zwangerschap?

Ik heb nu een kuur van 5 weken en afhankelijk hoe het verloopt na de kuur misschien door blijven slikken of toch te stoppen. Kuur van 1 week heeft niks gedaan wat ik wel hoopte.
    Hoorde van m'n gyn net dat er kans bestaat dat het kindje groeiachterstand oploopt door de prednison en als ik ben bevallen het kindje in de gaten te houden omdat het zou kunnen wennen aan het medicijn.

Hopelijk kan iemand me iets meer vertellen?

Gr kell

2. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand ervaring?

Er is gisteren besloten dat ik de gehele zwangerschap 20 mg zal blijven slikken!

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Prednison wordt bij zeer extreme gevallen van zwangerschapsmisselijkheid ook wel eens voorgeschreven. Ik heb verder geen ervaring wat het effect is op de zwangerschap.

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
  5. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Wij zijn zwanger geworden in Düsseldorf, oa met behulp van prednisolon. Ik moet 20 mg blijven slikken tot de 24e week in mijn zwangerschap.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb ook lupus, ik heb al 8 jaar dagelijks prednison gebruik ook tijdens zwangerschappen

Ik heb het begin van de eerste zwangerschap 30 Mg daags gebruikt en de laatste drie maanden 60, de andere zwangerschappen dagelijks 20 Mg

Ons eerste is geboren met 36.3 de tweede met 36.5 derde 37 weken vierde 36 weken
    Gewichten waren 2600 2800 3300 en 3700 gram dus allemaal een heel mooi gewicht

De eerste is een Huilbaby geweest daarbij waren artsen vergeten hem af te laten bouwen van die 60 Mg, dus dat was afkicken voor hem.
    De andere kindjes hebben nergens last van gehad.

7. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    ik heb 40mg gebruikt (wegens een ernstige darmontsteking) en ben met 20mg de bevalling ingegaan

8. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was hier ook de bedoeling dat ik met 24 weken zou zijn afgebouwd maar helaas zit dat er niet in dus zolang alles rustig blijft de 20 mg blijven slikken en de bevalling ingaan met 20 mg.

9. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jou verhaal. Heb jij bij allemaal de ssa antistoffen gehad? Vanwege de lupus?
    Bij m'n dochter waren ze aanwezig en deze zwangerschap gelukkig niet! Zijn jou bevallingen ingeleid?
    Ik mag er voor kiezen om weer een kz te krijgen vanwege spoedkz vorige zwangerschap met 37 weken (ingeleid). Maar zou ook normaal mogen bevallen maar twijfel steeds enorm want als ik zou moeten worden ingeleid zou ik kiezen voor de kz dan weet ik wat me te wachten staat. Ben enigzins bang voor normale bevalling omdat dat vorige keer een ramp was met gevolg dat het slecht ging met mijn dochter.

10. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    is alles goed gegaan?

Deel Deze Pagina