Hoi! Ik vroeg me af of er nog meer mensen uit Utrecht of omstreken in het Griftpark zijn geweest? Er is daar nu circus, je kan bij alle beesten komen en een giraf staat achter een heel dun draadje. Mijn zoontje vond het echt helemaal geweldig! Maar pas achteraf bedacht ik me (hoe naïef kun je zijn) dat een circus leven verschrikkelijk moet zijn voor die beesten, daarbij is het circus ook nog eens slecht in het nieuws geweest (Belly Wien). Wat vinden jullie daar nou van? Gaan jullie erheen of juist niet? X
Belly Wien is een fantastisch circus met mensen die geweldig voor hun dieren zorgen. Helaas zijn de olifanten nu weg (en wij de noordzee overgestoken) want wij gingen er regelmatig kijken, ook als ze iets verder uit de buurt waren.
Ja dat er geen olifanten waren vonden wij ook jammer.! Ik bedoel ook helemaal niet dat ze slecht behandeld worden hoor, alles is juist zo open zodat iedereen kan zien dat er heel erg goed voor ze gezorgd wordt. Wij vonden het erg leuk en wonen er ook maar 3 straten vandaan. Fietsen er elke dag even langs en dan moet er natuurlijk ook gestopt worden.!
Ga nooit naar het circus om die reden. Ookal 'zorgen' ze nog zo goed voor hun dieren, wat moet een giraffe in godsnaam in een vinexwijk en iedere avond trucjes doen in een circustent waar mensen nog dik voor betalen ook? Dat vind ik echt zo raar.
Ik ook niet, ik vind een dierentuin nog kunnen maar ook niet allemaal.. Doe mij maar dieren in het wild En ik ken dat idd dat die dieren los staan, ik kwam er ooit met mijn hond langs en die schrok zo dat hij er ruim een halfjaar niet langs durfde.. Ik vind het echt niet normaal dat wilde dieren los staan in de buurt van andere mensen en dieren. Als hij ontsnapt heb je een probleem..
Nee, ik vind dat (wilde)dieren niet in een circus thuis horen. Een dier heeft helemaal niets aan trucjes, applaus of mensen die op hun rug een ritje willen rijden. Deze dieren horen vrij in het wild te kunnen leven en genieten. Dierentuinen ben ik ook niet gek van al zijn er bij die mooie ruime verblijven hebben voor de dieren zodat ze zo veel mogelijk bij het leven komen wat ze in de vrije natuur hebben.
Een tijdje terug stond deze dierentuin hier bij ons. We zijn elke dag wel gaan kijken naar de giraf en hem voeren vonden de kinderen superleuk! Hij is echt heel erg tam. Maar ik vond de tijgers erg loom en duf, dat kan niet goed zijn. 1 grote tijger was steeds aan het ijsberen en zat echt niet lekker in zijn vel. Bij de kamelen had 1 kameel zijn hele zijkant kapotgebeten, overal zat bloed, dat was voor de kinderen echt niet fijn om te zien. Naar de voorstelling zijn we niet geweest, omdat ik hier absoluut geen geld aan ga geven. Voor mij horen dieren niet in een circus!
Ik ga al nooit naar circussen. Maar al zeker niet met dieren. Ik vind dat geen imgeving waar wilde dieren thuis horen.
Het enige circus waar wij heen gaan is cirque dus soleil. Aan een circus met dieren geef ik geen geld uit. Dieren kunstjes laten doen voor de ander z'n portomonnee mag wat mij betreft verboden worden.
Bah dieren horen niet in een circus thuis!!! Dierentuinen zijn nog dikwijls dieren die niet meer terug de natuur in kunnen of die meedoen aan een fok programma om juist meer dieren uit te kunnen zetten in de natuur en ze zo te behouden. Dat ze dan geld verdienen hiervoor door mensen naar ze te laten kijken is nog okeey. Maar in een circus hebben ze niets te zoeken, vind ik al dierenmishandeling ondanks dat ze misschien goed verzorgd worden en zou verboden moeten worden. Die zouden ze nou is op die verbod lijst moeten zetten!
Haha same here! I love cirque du soleil! Oja jaren terug was GOA? ofzo met allemaal paarden daar ben ik wel heen geweest, ik vind paarden ook wat anders dan tijgers, kamelen giraffen...
De tijgers waren inderdaad erg loom, ze lagen ook in een hok van 4 bij 4 denk ik? Heel klein in ieder geval. Giraf was erg leuk, kamelen hadden nu niks en mochten ook gevoerd worden, lagen overal takken waar ze de blaadjes van aten als je ze gaf. Wij gaan zelf niet naar de voorstelling, ik hou zelf namelijk ook niet van dieren die kunstjes doen, daarbij zijn de prijzen abnormaal hoog. 15,- voor een kind 20,- voor een volwassene.
Wij gaan nooit naar een circus waar dieren in voor komen. Hier hebben we een soort kerstcircus zonder dieren. Ja, knuffel dieren haha. Ik hou ook niet zo van een dierentuin e.d.
Wij gaan nooit naar het circus, vanwege de dieren. Ik vind het gewoon zielig, elke keer vervoerd worden en maar een paar dagen op 1 plek. En clowns vind ik eng, dus dat is nog een reden om niet te gaan.
Hier dezelfde mening als de anderen; dieren horen niet in een circus thuis. Bovendien vind ik de toegangskaartjes erg duur. Er is hier in de buurt zoveel gratis vermaak en daarnaast betaal ik 5 euro voor het theater dus dan kies ik liever daarvoor.
in vlaanderen mag het niet in veel gemeenten. Enkel "huis"dieren mogen optreden (honden/eenden/geiten/pony's ed) Laatst hier circus dat daarom optreedt met 3 tamme ossen, kinderen vonden het fantastisch