Auto huren Spanje

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Jebb, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Wij hebben niet zo'n lef wat vakanties betreft. Gaan het liefst gewoon met een georganiseerde reis naar een plek waar je de taal nog redelijk begrijpt.

Dit jaar iets anders. Wel naar bekend terrein, Mallorca, maar alles los geboekt. Laatste stapje is dus om van de luchthaven bij het appartement te komen. Hiervoor zijn meerdere opties:

- taxi: rond de 80 euro enkele reis.
    - aansluiten bij een hus van een touroperator: rond de 17 euro p.p. enkele reis.
    - auto huren: rond de 75 euro per week, natuurlijk komt de benzine daar nog bij.

Maar nu... misschien een stomme vraag, werkt een TomTom uit Nederland meegenomen ook op Mallorca?
    Het is toch wel meer dan een uur rijden en het is tóch een ander land. Ik zie er niet tegenop, maar ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Wat is een goede optie, waar je kan huren. Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer.

2. Jebb

Jebb Niet meer actief

#2 Jebb, 7 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2016
    Qua betaling wordt het denk ik lastig. Veel bedrijven vragen om creditkaart op naam. Die hebben we al niet... :(

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Kinderstoelen zijn te huur

Auto zou ik,vooaraf in nl huren ivm voorwaarden verzekeringen etc

Navigatie moet je hier ff checken, of mallorca erop staat

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vooraf auto huren via sunnycars.nl erg betrouwbaar!!!!!
    Zorg altijd dat je vol tot vol aflever regeling doet, nacalculatie is niet betrouwbaar. Koop ook je eigen risico af vd zekerheid.
    Autostoelen kan je erbij huren ..
    Creditcard is sowieso nodig op naam van degene die gaat huren, zonder dat gaat het niet lukken.
    Waarom vraag je er niet gewoon 1 aan?

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb wel eerder een auto gehuurd (op Ijsland weliswaar) en aankomende vakantie huren we ook. Reisorganisatie regelt het, maar voorwaarde is wel dat de hoofdbestuurder een creditcard heeft (kun je bij de bank aanvragen. Je kunt ook een laag krediet afsluiten, bijvoorbeeld 500euro, maar daar lopen banken niet mee te koop natuurlijk)
    Verder is het eigen risico vaak enorm, maar kun je dat voor een klein bedrag afkopen.
    Aangezien je een kinderstoeltje wilt, zou ik het vooraf regelen, zodat de auto en het kinderstoeltje zeker beschikbaar zijn.
    Ga ook niet blind voor de goedkoopste maatschappij. Je krijgt dan waarschijnlijk een oude auto mee en hebt een beperking kwa kilometers. Onbeperkte kilometers is wel zo prettig.
    Controleer je auto die je meekrijgt op krassen en deuken en laat vastleggen dat die er al inzaten. Zorg bij het inleveren dat je getankt hebt, anders betaal je de hoofdprijs voor aftanken. Zorg ervoor dat de controle van de auto ook wordt gedaan terwijl je erbij bent. Er zal maar iemand op de parkeerplaats ertegenaan rijden!
    Ben je lid van de anwb? Dan is Auto huren op vakantie - ANWB autohuur misschien handig. Ik heb zelf overigens geen ervaring met Sunny Cars.

6. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij huren in Spanje en Portugal altijd een auto omdat we tussendoor ook weggaan met de auto. Uitstapjes maken etc.
    Dus ben je dat van plan om te doen of is het alleen transfer van vliegveld naar appartement? Want dan zou ik niet voor een hele week een auto huren.
    Sunnycars huren wij ook vaak in Spanje.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nog nooit in Spanje geweest, maar wel op verschillende eilanden in Griekenland via Sunny Cars gehuurd. En daar hebben we goede ervaringen mee.

Weet je zeker dat het maar €75,- kost voor een week? Hier altijd €200-300 kwijt geweest voor het huren van een auto voor een week.

Een creditcard kun je zo aanvragen bij je bank. Je hoeft er verder niks mee te doen, wij gebruiken hem alleen om een auto te huren op vakantie. Via Sunny Cars kun je geen auto huren zonder creditcard. Het verhuurbedrijf ter plekke heeft je creditcard nodig voor het betalen van de borg.

8. koala28

koala28 Niet meer actief

Vind 75 euro ook weinig. Ook in het laagseizoen hebben wij meer betaald.

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
  10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Wij zijn al heel vaak op Mallorca geweest (familiebezoek) en huren altijd hier Autoverhuur Vliegveld Mallorca - Auto Huren - Record Go

Nog nooit problemen mee gehad! Wel met creditcard, heb geen idee of het ook anders kan. Ik zou echt een auto huren, dan heb je zoveel vrijheid! Ik vond de prijs altijd meevallen maar dat ligt helemaal aan de periode wanneer je wilt gaan.

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    wij hebben ervaring met sunny cars. dan hoef je geen eigen risico te betalen, geen extra prijs per km etc. het is dus een all-in prijs voor de auto huur.
    erg tevreden, ze boeken gewoon bij een apollo, herz of andere grote autoverhuurder hun auto's, echter kost een weekje een auto op mallorca al snel 200 euro.
    Tom tom doet het alleen als je ook de kaarten van die regio (spanje) erop hebt staan.
    De creditcard hebben ze nodig om eventuele schade te kunnen claimen/afschrijven, die je overigens als je via sunny cars boekt, weer terug kunt vragen.

ben je van plan om alleen maar van en naar het vliegveld te gaan, dan kun je beter de bus van een tour operator nemen, of een taxi.
    als je wel nog leuk tripjes wil maken is het de overweging waard!

Deel Deze Pagina