Help... inspiratie gezocht voor huwelijkscadeau

Discussion in 'De lounge' started by Rosao, Apr 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Vrijdag gaat een goede vriendin trouwen en ik zit nog met mijn handen in het haar voor een huwelijkscadeau. Ik dacht dat ik iets had (een champagne-ontbijt) maar dat kan niet doorgaan.... Zelf hebben ze echt geen ideeen. Als cadeautip hadden ze geld, maar dat vind ik niet zo leuk om te geven. Ik zoek iets in de range van 50 tot 100 euro.

Weet iemand iets leuks?

Groetjes Rosa

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou we hebben net de uitnodigingen de deur uit gedaan maar ik zou als ik jou was toch iets in d etrant van geld geven.... wij hebben dat ook als cadeautip en komt gewoon beste uit en je kan geld tegenwoordig leuk verpakken (in een blik, of een spaarpot, allemaal bepaalde muntjes, verzegelde brievenbusjes enz)

3. Zazoo

Zazoo Lid

Mar 31, 2008
    14
    0
    0
    Wat dacht je van een pluim? kunnen ze zelf wat leuks uitzoeken. Even op google zoeken pluimen.

4. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ik heb wel een leuk idee. Je kan bij een bloemist een boeketje bloemen kopen en dan geld leuk laten vouwen. Zo hebben wij voor ons trouwen een boeket bloemen van iemand gehad met allemaal erg leuk gevouwde briefjes van 10 euro erin. Ze waren gevouwen in een soort van waaier. Zo geef je geld maar het ziet er wel leuk uit.
    Ander idee ipv boeketje bloemen is een klein boompje en dan geld er tussen laten vouwen. Dan geef je een soort geldboompje.

Succes!

5. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ik raad je aan om toch iets met geld te doen hoor... Of inderdaad een pluim ofzo, zodat men zelf wat kan kiezen. Weekendje weg kan eventueel ook.

Wij kregen voor ons trouwen van mijn vriendinnen 500 theelichtjes...elk theelichtjes was afzonderlijk ingepakt met cellofaan en in elk cupje (dus we moesten eerst alles openmaken, kaarsje eruit) zat kleingeld. Heel leuk idee! Dachten toen ook dat we al het geld hadden, maar nu heb ik nog regelmatig bij het uitblazen van een waxinelichtje dat er 10 cent ofzo in zit.... Hihi... was leuk hoor!

Ook kregen we allemaal oude en lelijke spaarpotten, ook allemaal met geld. Die gaan nu dus de hele groep rond ;) (die spaarpotten dan ;)).

6. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou gewoon geld geven, waarom liever een cadeau terwijl dat hoogstwaarschijnlijk in een hoekje beland?
    Mochten ze op huwelijksreis gaan, doe dan ook geen bos bloemen maar een bloemenbon!

7. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Ik zou ook geld geven.
    Wij kregen op onze bruiloft een origineel cadeau in de vorm van een wit brood (voor de witte broodsweken :) ).
    Aan de onderzijde een deel uitgesneden en uitgeholt.
    Daar was geld ingedaan en daarna het uitgesneden stuk brood weer op z'n plek gedaan.
    Het was ingepakt in doorzichtig folie zodat we konden zien wat erin zat.

8. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

Jun 19, 2006
    1,271
    0
    0
    Ik kreeg van mijn nicht een weekendje weg...
    we mochten zelf zeggen wanneer en toen was alles geregeld met kaartjes in enveloppen en elke keer mochten we een andere kaart open maken, bij aankomst, zaterdagochtend ect ect, alles was geregeld, van de treintickets, geld voor het hotel, geld om naar de antwerpenzoo te gaan ect., was echt heel geslaagd.

Of een "bon" om een afdruk op canvas te laten drukken van hun mooiste trouwfoto is misschien ook een leuk idee

Ook kregen wij van iemand een mandje waar twee champagneglazen/ champange/ een kleed en wat brood in zat, en daar wat geld bij vond ik ook heel leuk.
    Ook wij hadden op de kaart gezet dat we graag geld wilde, maar ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond als mensen er wat extra aandacht aan hadden besteed.
    Een vriendengroep van ons had allemaal 10 centjes tussen stevig plakband gedaan met tussendoor snoephartjes (deze stonden op onze trouwkaart) en daar een hele lange slinger van gemaakt ik heb het niet nagemeten maar het was enorm lang en zwaar...
    Zijn we heel lang mee bezig geweest om los te krijgen...

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Of een geldboompje hebben wij ook gekregen, gewoon een plant met daarin het geld :D

10. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

Jul 26, 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Wij zijn ook pas in februari getrouwd en ook geld als cadeautip, en moet zeggen dat dat toch aan te raden is hoor.... Bruiloft kost al een boel geld, dus geld komt altijd wel van pas.
    Ik heb toen zelf ook van collega's een grote plant gekregen met aan de takken leuk opgevouwen briefjes geld, zodat je inderdaad een soort "geldboom" idee krijgt. Was erg leuk.
    Weet niet of je vriendin al een huwelijksreis gepland heeft, anders is inderdaad een weekendje weg ook heel erg leuk. Wij kregen van onze zwager en schoonzus een midweekje weg, ook erg geslaagd.

11. Lin

Lin Actief lid

Mar 19, 2007
    243
    1
    18
    Wij kregen op onze trouwdag een "Geldboompje".
    Een boompje voor in onze tuin met allemaal briefgeld erin gehangen. Erg leuk vonden we dat!

En een ballon gevuld met geld. Zo'n hele mooie speciale ballon, meerdere. Echt prachtig om te zien!

12. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wel grappig dat iedereen toch het geld zou geven. Ik vind het ook zo lastig om dan een bedrag te bedenken. Je ziet zeg maar meteen welke waarde je cadeau heeft.
    En ik vind het wel leuk om ook iets met betekenis te geven. Misschien een rozestruik oid...

13. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    die cadeautip zetten ze er toch niet voor niets op?
    waarom perse een cadeau?
    alleen zodat ze niet kunnen zien hoeveel of hoe weinig geld je aan hun uitgegeven hebt?

wij hebben volgende week ook een bruiloft en ik
    ga zowiezo geld geven.
    en zie hier al hele leuke tips voorbij komen
    om het op een originele manier te verpakken!

14. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Dan geef je een mandje met daarin spullen voor een champagne ontbijt (glazen misschien nog laten graferen als dat nog haalbaar is, champagne, verschillende soorten afbakbroodjes, beleg wat je niet gekoeld hoeft te bewaren zoals jam, hagelslagjes etc, pak jus d'r orange) doe er een bloemenbon bij zodat ze een boeketje rozen kunnen halen voor bij het ontbijt. En dan kan je nog een kaart erbij doen met een bedrag (stel dat je normaal 75 euro had willen uitgeven, en je bent 25 euro kwijt voor het ontbijtmandje dan kan de rest dus in de kaart).

Dan kan je nog steeds je champagne ontbijt geven en ook nog een kleine bijdrage.

En waarom toch geld? Nou omdat het voor de meeste mensen toch stiekem wel lekker is!
    Als het gaat om bedragen, dat blijft een moeilijke. Ik persoonlijk vind 100 euro best wel veel om te geven. Maar dat is gewoon heeeel erg persoonlijk!

15. Wat vind je van een douchekop met 2 hoofden?
    Vind dat heel leuk voor een paar(samen onder de douche)

16. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik zou ook gewoon het geld geven. Ze vragen er tenslotte expleciet om.
    Tja, ben je dag of feestgast?
    Als je daggast lijkt me een bedrag van min. 50 euro oke.
    Ik heb laatst ook iets leuks gelezen.
    Allemaal munten in een bierglas gooien. Gele gel erdoorheen en bovenop wat scheerschuim. Lijkt het net een glas bier met gel.

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Wij hebben ook enkel geld gekregen voor de bruiloft. En weet je, het gaat niet om het bedrag! Tenminste, bij ons toch zeker niet.
    Het leukste vonden wij namelijk het kado van mn broertje terwijl daar toch echt het minste geld in zat.

Het bedrag vergeet je met de tijd, maar als er aandacht besteed is aan de manier waarop het gegeven/ingepakt is, dan vergeet je het niet meer!

Dus toch ook van mij de tip, geef toch het geld en verpak het op een leuke manier. Zorg dat ze even bezig zijn met uitpakken en ze vergeten je kado nooit meer!

En anders idd een dinerbon, een vvv-bon, een bon voor een canvas doek of een bon waarvan je zeker weet dat ze het leuk zullen vinden.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij zijn zoiezo wel van de nuttige maar ook orginele kado's. zo hebben we op de bruiloft van een oud buurjongen van mijn vriend (hij was ook de getuige) we wisten dat ze 2 katten hadden en net voor de bruiloft deed ik de vuilbak open heb ik de deksel in mijn hand.toen zaten we in de auto terug naar huis toen kreeg ik een idee.zo zijn we dus op het idee gekomen een nieuwe vuilbak gevuld met 50l kattengrid en daarin hadden we 160 euro aan kleingeld gedaan (gewisseld bij de bank).
    ze vonden het erg leuk en orgineel. het enige wat wat minder was dat meneer de bruidegom die zelfde nacht na het feest 6 uur lang bezig geweest is om de boel uit te zoeken.

19. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    opdrachtgever van mijn man is met zijn vrouw in las vegas getrouwd dus daar hebben ze hele leuke foto's van...

nu heb ik via via gevraagd om een mooie foto van ze want ze vieren de 24e hun huwelijk hier in Nederland....

de foto die ik heb gekregen van ze laat ik afdrukken een groot linnen doek (bewerkt van kleur naar zw) met daarbij een groot boeket bloemen en zoals gevraagd op de uitnodiging een envelop met geld....

gr.smoekie

20. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    een bonsai boompje met allemaal muntjes erin gehangen... vond ik erg leuk kreeg mijn moeder vooor haar 2e huwelijk :)

Share This Page