Jullie maken jezelf gek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nur, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nur

nur Lid

18 jun 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zet onze manieren van taalgebruik al eens tegenover elkaar en ga dan al kijken wie er slimmer overkomt.
    Ik dus mooi he?

Verder ben ik nu 26 weken en 4 dagen zwanger, wie zegt nu dat bij mij alles tot het einde goed blijft gaan? Alsof zwanger zijn sowieso al een garantie is op een gezond kind.
    Ik leef ook met de dag hoor.
    Dat er "door de jaren heen" al tientallen topics over dit onderwerp gemaakt zijn, dat weet ik natuurlijk ook niet.
    Ik zit er pas een paar daagjes op.

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Ja en terwijl je er gewoon niet mee bezig bent, op vakantie gaan en een hond nemen :D
    Het liefst nog met de reden "want zo werd de buuf van het nichtje van m'n kapster haar vriendin ook zwanger"

3. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Je wordt niet sneller zwanger doordat je er niet meebezig bent. Dat is onzin. Tuurlijk, stijf van de stress staan omdat het niet lukt is niet goed. Maar stoppen met 'ermee bezig zijn' is vrijwel onmogelijk als je het zo graag wilt.

Een kennis van mij zit nu in een heel traject met eiceldonatie. Ik kan toch niet tegen haar zeggen: berust erin, dan komt die zwangerschap vanzelf?

Krijg waarschijnlijk een mep in me gezicht van haar ;)

4. nur

nur Lid

18 jun 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over kwetsend gesproken.
    Alsof ik hier niet heel veel zorgen over heb.

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ook ik bedoelde dit niet kwetsend net als jij dat net niet bedoelde.
    Ik bedoel alleen je bent er zelf bij. Maar meis luister eens ik kan er niet zo goed tegen dat je nu ineens zo zielig gaat doen met ja ik ben zwanger heb geen baan blablabla maar eerst zown grote mond heb.
    Daar ging het mij alleen om !!

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nooit advies geven over iets waar je geen verstand van hebt. Dat is mijn tip aan jou.

Een nieuwe medewerker schoonmaak gaat ook de directeur geen advies geven over de unit HRM.

7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Lid geworden om te rellen???

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Oh en lieve meid. Als je niet spontaan zwanger kan raken, dan kan je niet spontaan zwanger raken. Ook niet door er minder mee bezig te zijn. Ook niet door er niet aan te denken. Ook niet door op vakantie te gaan. Ook niet door op je kop te staan.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Misschien moet ze even melatoninepilletjes nemen...;)

10. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik snap wel wat je bedoeld, er zijn af en toe zoveel topics met 'zal het raak zijn' en 'ik heb deze symptomen wat zou het zijn?' Niemand kan op zo'n vraag het antwoord geven waar de ts dan op hoopt, maar het is in zo'n onzekere periode wel fijn als er anderen met je meeleven en je wat moed inpraten of troosten als het toch niet raak blijkt te zijn.
    Jij hebt zelf het geluk gehad om zwanger te mogen raken terwijl je er niet mee bezig was. Maar ik vind dat je wel wat meer begrip kunt opbrengen voor meiden bij wie het niet zo snel gaat. Het is makkelijk gezegd dat ze er maar niet mee bezig moeten zijn, maar als je een hele sterke kinderwens hebt en je wordt maand in, maand uit geconfronteerd met een negatieve test en weer een ongi, dan is het niet makkelijk om er niet mee bezig te zijn. En van ermee bezig zijn en erover praten wordt je echt niet minder snel zwanger. Er zullen heus wel gevallen zijn van meiden die zo in de stress zitten dat het langer duurt, maar dit zijn uitzonderingen.
    Dit forum is er juist voor om elkaar tips te geven, ervaring uit te wisselen en elkaar moed in te spreken. Voor meiden die al lang bezig zijn of die al in de mmm zitten, is je post behoorlijk kwetsend, al snap ik dat je dat misschien niet zo bedoeld.
    Geniet lekker van je zwangerschap en lees dit soort posten gewoon niet meer als het je irriteerd.

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb nog een verassing voor je. ;)
    Ik ben er beiden keren heel erg mee bezig geweest en was gewoon beiden keren zwanger meteen de eerste ronde.
    Dus stop die ook maar in je broekzak. Zo zijn er meer van mij hoor die meteen of bijna meteen zwanger raken en er heel bewust mee bezig zijn.

12. nur

nur Lid

18 jun 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier geen zin meer in, ik stop deze discussie.
    Jullie zien het niet als iemand alleen maar wil helpen en verder geen kwaad in de zin heeft.
    Borduur er lekker op voort met z,n allen, op mijn "gemene opmerking".
    Alleen omdat ik precies in de tegenovergestelde positie zit dan die van jullie, worden mijn woorden zwaar gewogen en als beledigend ervaren.
    Nee, zwanger en geen verlenging van je contract, dat is nu echt een bevoorrechte, zaligmakende positie.

Het valt mij echt onwijs op, dat vrouwen die er niet echt klaar voor zijn, dat die zwanger raken en vrouwen die alles op alles zetten, daar lukt het niet bij. Ik vind dat ook oneerlijk. Maar dat houdt niet in dat ik niet blij ben met m,n zwangerschap. Toch had ik liever gewacht! Maarja, ook de leeftijd van een vrouw speelt een rol.
    Je leeft nu in een maatschappij dat een vrouw in haar meest vruchtbare jaren nog geen stabiel leven heeft kunnen creeeren. Hoewel de huidige economie dat ook niet echt toelaat.... :x

Ik reageer niet meer.

13. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ja je komt echt slim over, en vooral je inlevingsvermogen is ook erg goed.:p

14. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Als ik het goed begrijp ben je onverwachts zwanger?
    Ik denk dat als je meer dan een jaar bezig was geweest met zwanger worden je wel anders had gepraat...

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Daar ga je weer met je vooroordelen, dat jij het nou niet voor elkaar hebt wil niet zeggen dat andere twintigers het dan ookniet voor elkaar hebben. Praat lekker voor jezelf, dat is de fout die ik je al 10x zie maken hier.
    En wat je daarvoor zegt is ook flauwekul.
    Ik zou overgins ook maar niet meer reageren als ik jou was.

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Je had liever gewacht, maar je had wel al een jaar onveilige sex....? Ja, dan kun je verwachten dat je een keer zwanger wordt.

Maar goed, geniet van de rest van je zwangerschap en vermijd het onderdeel "zwanger worden" op dit forum. Iedereen blij!

17. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik snap wat je bedoelt, maar zeg zoiets alstjeblieft nooit tegen iemand die wel een kinderwens heeft. Ik heb dit in het verleden ook gedaan uit naieviteit en als iemand dat doet, heb ik daar ook geen moeite mee. Ze weten vaak niet beter, maar op een zwangerschapsforum? Niet handig.

Denk niet aan een sinaasappel, waar denk je aan? Juist.

Dus als je een kinderwens hebt, is het heel moeilijk om er vervolgens niet mee bezig te zijn. De meeste vrouwen hier zijn zich inderdaad bewust van hun eigen lichaam en wat ze voelen. Maar ook zij hebben de realiteit dat het vast niets hoeft te zijn. Maar dat wil je bevestigd zien. Dus je zoekt elkaar op, op dit forum, want met bekenden kun je er niet over praten.

Ik ben ervan overtuigd dat er mee bezig zijn, geen kwaad kan. Stress erdoor hebben is misschien iets anders. Maar onbewust wordt de seks misschien een moetje en heb je minder "voor-de-lol-seks". Maar oordeel er niet over.

De eerste tip die iedereen geeft als je er open over bent is "ben er neit te veel mee bezig". Dat is een zeer kwetsende zin en ondoordacht. Maar die mensen weten vaak neit beter omdat ze niet in dezelfde situatie hebben gezeten. Ik slik dan meestal en laat het zo. Maar dat je zoiets op een forum zet waar juist deze mensen steun bij elkaar zoeken, is eerlijk gezegd niet doordacht.

En daarbij wisselende de zwanger wordende leden regelmatig. Ik ben een half jaar lid en heb steeds met andere discussieonderwerpen, omdat het gros gewoon zwanger wordt (ook al zijn ze ermee bezig).

Dus geniet van je zwangerschap, maar uit dit soort gedachtes niet openlijk naar zwangerwordende vrouwen als je er zelf geen ervaring in hebt.

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Ik had het met 24 ook al prima stabiel voor elkaar en nog steeds. En wat zou ik dolgraag in de positie zitten om zwanger te zijn en geen contractverlenging te krijgen. Wat kan mij m'n baan nou schelen als het alternatief een kindje is :) Nieuw werk is zo te vinden, maar doe mij een paar nieuwe eileiders... en anderen een nieuwe voorraad eicellen.. of sterker zaad...

Serieus, ik vind het heel heel heel kwetsend dat je zegt dat het iemands eigen schuld is om niet zwanger te raken door er teveel mee bezig te zijn. Ik hoop dat je ergens beseft hoe kwetsend het is en hoe onbegrip soms nog erger is als het medische probleem.

19. nur

nur Lid

18 jun 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een jaar onveilige seks? Nee! Ik ben gewoon ook snel bang dat ik zwanger ben en ga mezelf dan gek lopen maken...

20. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik snap trouwens wel dat je het in eerste instantie goed bedoelde, dat dan weer wel.. ;)

Deel Deze Pagina