jullie man ook zoveel 'nevenactiviteiten'?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mayon, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

M'n man is iedere dag om 17:00 uur thuis, speelt met de kids. Daarna eten aan tafel, kids samen in bad en daarna op bed leggen. Daarna gaat ie trainen tot 21:15 uur iedere doordeweekse dag. En daarna ploffen we nog even samen op de bank. Rond 23:00 uur samen lekker naar bed.

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    Mijn man werkt veel, savonds na 20.00 doet hij nog een ronde langs alle clienten en is dan vaak pas na 23.00 uur thuis.... maar als hij thuis is bv op maandagavond blijft hij savonds na het eten thuis dan ligt hij lekker op de bank, of we gaan een dvdtje kijken, of gewoon kletsen.... dan is hij niet ook nog eens bezig met van alles hoor.... tenzij hij het erg druk heeft dan zit hij hier zn papierwerk te doen ofzo....

zelf heb ik ook altijd wel iets te doen eigenlijk, ik verveel me nooit en ben altijd bezig. heerlijk toch! en als ik moe ben ga ik slapen nadat ik iets af heb gemaakt... vaak ben ik toch savonds erg druk met mijn webwinkel ordenen, en invullen, nieuwe kleding invoeren en dat soort dingen. de administratie ervan moet bijgehouden worden...

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij zijn maar 1 dag in de weken samen thuis (rest van de week werkt er altijd 1) en die dag is echt voor ons. Dan doen we geen dingen apart, maar altijd als gezin.
    Verder hebben we s'avonds na 8 uur altijd tijd voor elkaar. Vind het altijd heel ongezellig als 1 van de 2 moet werken dus dat doen we zo min mogelijk. En als het moet, achter de laptop in de woonkamer. Gamen doet ie alleen als ik ga douchen s'avonds, dan heeft ie een half uurtje :)

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    wij hebben de afspraak dat ie op dinsdag, donderdag,zaterdagavond en zondag vrij heeft, de andere werkdagen gaat ie om half 6 weg, 5uur thuis, en om 6u weer weg, tot meestal 9u. we gaan tegen half 10-10u naar bed, dus zien elkaar niet veel. de andere avondenzijn voor ons gezin, maar gaan ook op aan de tuin/schuur/auto schoonmaken.

wat ik probeer te zeggen: duidelijke afspraken maken, welke avond/middag voor jullie gezin is. je zegt wel dat dat niet kan, maar als ie ziek is, kan t ook. en verder tijd voor jezelf nemen, nee zeggen tegen dingen die je niet wilt. wat om 8u s avonds niet gedaan is, is voor morgen.

en als ie moeilijk kijkt, niet op reageren, en gewoon wat voor jezelf gaan doen, als ik bij ieder moeilijk gezicht t zelf maar ga doen, kon ik nooit eens een avond weg!

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

dat kan ik dus echt niet, zeker omdat ik weet dat het voor hem ook wel veel is. Hij probeerd al veel af te zeggen maar dit is er al jaren en iemand moet het toch doen!

6. tulip

tulip Niet meer actief

mijn man heeft eigenlijk niet veel te doen. Hij werkt wel soms laat (is dan om half 7/7 uur thuis, maar zorgt dat hij altijd ons meisje op bed kan leggen). Dat is gelukkig niet elke week. Op die avonden is hij verder sowieso thuis. Op rustige avonden is hij meestal ook thuis, fietst af en toe naar onze zwager om te computeren, maar meer niet eigenlijk.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja denk dat je vooral heel duidelijk moet zijn en niet hem zielig moet vinden oid (weet het even niet te verwoorden).

Mijn man werkt dan heel veel, is vaak pas laat thuis en dan liggen de kinderen al in bed. Maar als hij wel thuis is en ik vraag hem wat te doen en hij trekt een moeilijk hoofd, dan mag hij die mooi trekken maar ga dan echt niet zeggen 'oh nou dan doe ik het wel want jij werkt al zoveel'. Ik ben dan wel thuis maar heb ook het hele huishouden en straks 3 kindjes. Hij moet nu ook regelmatig boodschappen halen, lastig voor m qua tijd.. maar ik sjouw me een ongeluk want heb geen rijbewijs en meneer eet alles weer op. In mijn ogen vraag ik hem geen onmenselijke dingen, ondanks dat hij heel veel werkt. Dat hij heel veel werkt hoeft niet te beteken dat ik mezelf ook maar compleet aan de kant moet schuiven, ik heb ook een leven en ik kan het ook zwaar hebben (vooral nu met een dikke buik en 2 kleintjes).

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

En waarom moet hij dat perse zijn, als hij er ook geen zin meer in heeft. Zou het bij mij heel makkelijk zijn, klaar afgelopen met die handel, niet meer kiesbaar stellen bij de dingen die per jaar gaan en de rest afremmen. Nee, is een woordje wat daarvoor bestaat;):D.

echt niet dat ik het gezin in mijn eentje ga draaien omdat meneer het te druk heeft, daaaag je bent man en vrouw en geen vrije man en een vastzittende vrouw.

Begin ermee door een goed gesprek te hebben , overleggen wat hij gaat laten vallen en wat op lange termijn gaat vervallen. Zaterdag of zondag is vanaf nu voor het gezin. PUNT.

Vervolgens ga jij iets zoeken voor jezelf ,al is het zelf boodschappen doen, bakkie bij een vriendin doen in je EENTJE! en daar spreek je een vaste avond voor af en ga je ook wat voor jezelf doen en hij zorgt dat die avond altijd vrij blijft.

Enneh omdat hij het gezelliger vind dat je dan naast hem zit blijf je zitten? jij vind het gezellig als hij om 20.00 naast je zit, is hij er dan ook?

9. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    mijn vriend is elke ochtend om half 6 op en vertrekt net na 6 uur naar zn werk, komt 's avonds op zn vroegst rond 6 uur weer thuis, maar meestal pas rond half 8 en werkt elke zaterdag ook van 7 uur 's ochtends tot rond een uur of 1, half 2 's middags. zondag heeft ie meestal een voetbalwedstrijd van zn oude club waar ie om 9 uur voor de deur uit meot en 's middags rond 1 a 2 uur pas weer terug is. eigenlijk hebben we dus nooit een dag helemaal samen maar ik ben er wel aan gewend. het werkt voor ons op de 1 of andere manier al vind ik het wel jammer dat ie ons zoontje af en toe amper ziet. maar doordat hij zoveel werkt kan ik thuis blijven en op ons zoontje passen EN vriendlief kan niet stil zitten dus als ie eens een vrije dag heeft gaat ie nog van alles verzinnen om te doen dus hier nooit echt rustig samen zijn:p

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn vriend is vaak ook pas om 7uur thuis, dan speelt hij even met ons zoontje en daarna gaat hij of achter de computer, tv kijken of naar vrienden/familie toe. Soms ga ik mee, maar meestal vind ik het wel prima, en laat ik hem gewoon lekker zn gang gaan...
    Ik vind het ook niet erg veel dingen alleen te moeten doen, heb daar mn draai wel in gevonden. Ik ga ook gewoon naar bed en weg als ik dat wil (uiteraard wel even in overleg)

Deel Deze Pagina