pizza eten in zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anouk2005, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gisteren ben ik met een goede vriendin pizza wezen eten.Op mijn pizza zaten champignons die niet voorgebakken waren en rauw op de pizza zijn gedaan en in de oven is gezet.
    Nu heb ik de meeste champignons eraf gehaald omdat ik ze zo niet lekker vind om te eten.Nu maak ik me toch een beetje zorgen omdat ik er een aantal wel heb gegeten en me toch weer zorgen maak over toxoplasmose want die dingen komen toch uit de grond.Mijn man zegt dat dit helemaal niet kan omdat alles wat boven 65 graden wordt verhit vrij is van bacterien en parasieten.Nu was de pizza voor de rest gloeiend heet dus ik mag aannemen dat die lang genoeg heeft gestaan om een evt toxoplasmose parasiet te doden.
    Ik maak me tegenwoordig echt druk over vanalles en nog wat.Denk je veilig te gaan eten en dan krijg je dit weer pfff.

Iemand een idee?.

Gr.

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    nou echt dat kan geen kwaad

ik heb eens met mn verloskundige erover gehad..
    en die gaf zelfs aan alles omtrent t eten is gewoon meer een uit voorzorg genomen maatregel om de kans te verkleinen dat je iets krijgt
    eet je ALLES wat niet mag, is de kans nog maar klein dat het fout gaat omdat het eten allemaal vaak wel gewoon goed is
    alleen t probleem is dat met name met rauw vlees je iets kunt krijgen waar je niks van voelt of merkt en dat is het gevaar

ik heb volgens mij bij de italiaan ook wel eens ee plakje rauwe ham gegeten... eigenlijk nooit bij stilgestaan, en hel soms ook een klin plakje gedroogde worst bijvoorbeeld

mits alles in heel kleine proporties gaat kan t al geen eens kwaad.. en champignons enzo nou dar moet je je alles behalve zorge over maken hoor

die zorgen over al die dingen zijn slechter voor jou en beeb dan soms iets nemen wat beter niet kan..

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Luisteren naar je man/vriend..hij heeft gelijk! ;)

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Daar zou ik me echt geen zorgen om maken. Als ze in de oven zijn geweest op een normale temperatuur (ik neem aan tussen 180-220 graden) zijn ze niet echt rauw te noemen ;)

5. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Luisteren naar je man/vriend..hij heeft gelijk!:D;)

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    en champignons mag je ook rauw eten hoor (ik vind dat niet lekker trouwens maar het mag)

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Die pizza is gebakken op ca. 200 graden; da's niet rauw meer hoor. Knappe bacterie die dat overleeft.;)

8. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    +1 aan alle voorgaande dames!

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi geen zorgen hoor, die pizza is goed doorbakken geweest ;)

Ik heb gewoon tot aan week 15 ofzo cervelaatworst gegeten, tot ik opeens hier las dat dit ook niet meer mag.....sja...te laat...maak ik me ook niet druk om.

Nou moet ik zeggen dat ik al besmet geweest ben met toxoplasmose en dus het kindje is al beschermt hiertegen.

Ik hou me wel netjes aan het lijstje wat wel en niet mag overiegns, uit voorzorg.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Eeehh rauw champignons mag je gewoon eten hoor..

11. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    noucervelaat mag je gewoon eten hoor
    want het is niet rauw...

salami achtigen zijn allemaal bewerkt en niet rauw :p

12. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Hmmm heerlijk champignons. Kan geen kwaad meid, die zijn echt niet meer rauw na een ritje in de oven.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Thanx voor de reacties!!.

Ben weer helemaal gerustgesteld.
    Ik kan me soms zo ontzettend druk maken over dit soort dingen.Zullen wel de hormomen zijn pff.

14. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    weet je wat t is
    als je gaat googelen en luistert naar wat eidereen zegt mag je niets meer...

hou je gewoon aan de dingen van de verloskundige
    dus gee vacuum verpakte vis
    weinig leverproducten
    en geen rauw vlees...
    groenten en fruit voor t eten ff onder de kraan mikken

want anders word het een hel en mag je echt niets meer hoor!!!
    net als mense mij wel s zeiden, moet dat wel? jaa want das pittig hoor!!
    ehh nou en?
    jaaaaah is dat wel goed voor de baby.. :S

en overal is wel eits over te vinden ofzo dus echt iet TE moeilijk doen heeft mijn verloskundige op gegeven moment gezegd

15. Linana

Linana Niet meer actief

Kan je gewoon eten, niks aan de hand.
    Leuk he die hormoontjes :D

Tijdens mijn zwangerschap at ik zoveel champignons, nu nog steeds, ze gaan echt bijna overal in (lichte verslaving)
    Ik at ook elke dag een broodje (of 2) saksische leverworst
    Dronk heel veel cola light (ook lichte verslaving), zou volgens mijn schoonfamilie ook slecht zijn geweest en ik dronk gewoon koffie elke dag op mijn werk.

Mijn zoontje is kerngezond geboren ;)
    Gewoon houden aan wat je vk zegt en dan komt alles goed!

16. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    wat de rest al zegt.. en toxoplasmose komt alleen in katten ontlasting voor...

17. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Seriously....

Enige wat hier niet gegeten wordt is rauw vlees (filet en biefstuk en weet ik wat nog meer), maar dat at ik sowieso al nooit. Enige vis wat ik eet is kibbeling, gebakken vis of vissticks, dus om de rest hoef ik me ook niet druk te maken.
    Verder maak ik de kattenbak niet schoon, maar dat vind ik dan weer niet zo erg :p
    Leverworst, leverpastei en pate eet ik nog wel 1-2 keer per week, maar ook weken niet. In ieder geval niet iedere dag.

Verder.... Eet en doe ik gewoon alles! Heb hier al de meest belachelijke dingen voorbij zien komen op het forum. Pizza (ivm de mozarella), pesto, salami/snijworst, droge worst, brie.... Zoals hier boven ook al gezegd is, als je alles wat je op internet vindt gaat aanpassen, kun je gewoon niks meer eten.

18. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ligt er wel aan welke droge worst

groninger droge worst is gedroogd rauw vlees... en dat mag dus niet.. heb ik in t begin nog ff specifiek aan de verloskundige gevraagd

dus... als het geboren is... pak ik bij thuiskomst uit de ziekenhuis,uit de bijkeuken eeeeerst een droge worst die daar al een tijdje mooi hangt te wachten ^^ jammmmm

19. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Groninger droge worst eet ik gewoon.. Drentse ook trouwens. En van die dikkere droge worsten die ze soms hebben.

Maar dan wel echt droog, dus moordwapen-droog. Als ze nog vers zijn vind ik ze niet te vreten :p

20. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    oke.. nouja met mn 39 weken moet ik het nog maar maximaal 3 weken laten...
    dus ach dan laat ik het maar..
    des te lekkerder straks ^^

Deel Deze Pagina