@ Nirak ik begrijp dat je kindje je zuurstof en zo via de navelstreng krijgt. Maar bij mijn schoonzus was het kindje al wit, het blauwe stadium voorbij. Ze gaan niets voor niets 20 min beademen. Het was grote pabiek daar en ze ging meteen naar de kinderIC toe. Dus of de navelstreng dan zo strak zat dat die vaten afgeskneld raakten? Ik weet het echt niet.
Natuurlijk heb je bij alle keuzes die je moet maken, in alle situatie kans op risico's en uitzonderingen. Maar dat maakt het des te lastiger. Je wilt gewoon niet net die ene zijn waar het bij mis gaat..
Ik heb ook 1 draaipoging gehad (nou ja ze hebben het die ene keer een paar keer geprobeert). Maar onze dochter was erg eigenwijs en draaide meteen weer terug . Kreeg wel meteen erna weer een echo en moest een half uur aan de ctg ter controle van haar hartslag. Ik heb gekozen voor een keizersnee, maar dat was makkelijk omdat nr 1 via een spoedkeizersnee is geboren en ik geen zin had om weer uren te liggen mattelen om uiteindelijk toch op de ok te eindigen.
Nou ze is gedraaid..! Alle drukte voor niets... Ik was vandaag bij de vk en ons meisje ligt nu goed en is zelfs al ietsje ingedaald. Ben super blij!
@Sandana ik heb ook geen idee hoe dat zo kwam dan.. maar mijn schoonzus is verloskundige en heeft mij dit zo uitgelegd (haar dochter had ook navelstreng om het nekje was op de SEO te zien maar alles is verder goed gegaan) daarom bracht ik het nog even er attentie omdat ze echt nog niet ademhalen en sommige vrouwen staan daar niet bij stil, ze happen wel maar dat is het vruchtwater 'drinken' @misa JEEEE ow heerlijk! nou gelukkig maar! een pak van je hart lekker genieten nog van je laatste loodjes je bent een week verder dan mij spannend allemaal weer! groetjes