Jullie mening gevraagd! [Slapen baby 10 weken]

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mariaroos, 16 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariaroos

Mariaroos Lid

13 nov 2016
    27
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van nu 10 weken heeft er moeite mee overdag te slapen in bed. Sterker nog, het lukt helemaal niet vaak of als het lukt is het na wat miemelen (niet echt hard huilen) en slaapt ze kort, 10 minuutjes en is dan weer wakker.

In de draagdoek ging de eerste weken prima maar zodra we haar nu erin hijsen is het huilen, en flink ook. Soms duurt dat 10 minuten, soms helemaal niet maar steeds vaker wel dan niet huilt ze voor ze in slaap valt. Maar als ze dan slaapt dan slaapt ze lang en goed.

Dus het dilemma is nu; wat is het beste voor haar;

-de draagdoek voor slaapjes, en dat harde huilen en het feit dat ze het echt niet leuk lijkt te vinden accepteren omdat ze dan wel lang achter elkaar kan slapen

of;

-in bed voor slaapjes en accepteren dat ze dan weliswaar niet doodongelukkig is en hard huilt maar hazeslaapjes doet en hopen dat het mettertijd vanzelf langere slaapjes worden?

Wat vinden en denken jullie?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou dan kiezen voor slapen in d'r bedje en proberen haar weer door te leren slapen zodra ze wakker wordt.
    Dus even voor een speentje geven of muziekje aan, aai over d'r bol en evt. bij d'r blijven tot ze slaapt als dat helpt.
    Wie weet maakt ze dan de slaapjes wat langer.
    Vind de draagdoek of draagzak een prima alternatief, maar als ze daar ook niet gelukkig van wordt zou ik dus gaan investeren in het in bed slapen.
    Slaapt ze ook niet in de kinderwagen?

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    ZL wilde toen overdag ook niet in bed slapen, nou ja hij sliep dan heel
    Kort.

Voor hem was de oplossing om in de box te slapen. Speelgoed deed hij toch nog niets mee. Hij lag daar lekker op zijn buikje te knorren en hij werd nergens wakker van.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Is de kinderwagen geen optie?

5. Mariaroos

Mariaroos Lid

13 nov 2016
    27
    1
    0
    NULL
    NULL
    In de box valt ze soms ook wel in slaap maar ook nooit voor lang. Kinderwagen idem.

6. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou ook even consequent doorzetten met in bed te leggen. Dat is waar het uiteindelijk ook naartoe moet. Het zal beetje bij beetje beter gaan. Mijn kleine werd in het begin ook wel vaak snel wakker, maar op een gegeven moment hielp het om haar speentje terug te stoppen en aai over dr bol te geven (vooral niks zeggen) en dan sliep ze vaak weer verder en dan vaak langer. Ze moet er gewoon aan wennen en weten dat het bedje bestemd is om te slapen. Pas wel op dat je ze er niet iets te vroeg in legt, maar als ze echt moe is. Want anders is ze ook snel wakker of gaat protesteren dat ze er in wordt gelegd. Het laatste geldt eigenlijk ook weer als zed TE moe is...het is een beetje trial and error in het begin...succes!

7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou het combineren. 1 lang slaapje in de doek en de rest van de dag in bed voor korte slaapjes.
    Blijkbaar vindt ze de doek toch niet heel vervelend, anders zou ze ook niet gaan slapen.

8. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Mijn dochter is nu 15 weken en na een aantal weken ging ze steeds slechter slapen en ik zag echt dat ze moe was en ze sliep 10 minuten en werd dan weer huilend wakker en kwam niet meer in slaap. Ik herkende dit helemaal niet van mijn oudste dochter want die sliep gelijk heel goed. Ik had Hero standaard voeding, ik heb dit veranderd Naar Hero Hypoallergeen. Hierdoor kreeg ik al een veel rustig kind maar ik ben ook regelmaat gaan toepassen. Flesjes op vaste tijden; 7-11-15-19-22.15 uur. Is ze om 7 uur in de ochtend nog niet wakker dan maak ik ze wakker want als ik over 4 weken ga werken moet ze er dan ook uit. Daarnaast was in het begin bij 1 a 2x gapen naar bed. Dit was meestal als ze 45min a 1 uur wakker was. Ik legde ze wakker in bed en bleef consequent. (Ik doe ze ook inbakeren) Als ze huilde ging ik ernaar toe en gaf ze weer een tut en aai over dr hoofd. Soms wel 20x maar ik bleef het herhalen. Na bijna een week viel ze al zelf in slaap. Als ze nu af en toe tussendoor wakker wordt geef ik ze tutje en slaapt ze gewoon verder. Ze is nu wel iets langer wakker en nu zie ik zelf aan dr wanneer ze moe is (meestal rode oogjes) dit is nu ons schema;

7 uur flesje
    7.20/7.30 weer terug in bed en slaapt ze weer tot 10.30
    11 uur flesje
    12 uur naar bed
    Tussen 1400-1500 wakker
    1500 flesje
    1600/16.30 naar bed
    1830/1900 wakker
    1900 flesje
    Daarna blijft ze meestal beneden en slaapt ze in wipstoel meestal
    22.15 flesje en 2230 slaapt ze.

9. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Dat ze slaapt is het allerbelangrijkste. Het liefste wel in bed lijkt me omdat ze daar uiteindelijk toch moet gaan slapen. Mijn zoon had op die leeftijd ook gewoon enorm last van krampjes. Dat is normaal tussen de 6 en 12 weken maar wel vervelend want veel huilen en weinig slapen. Is gewoon ff aantobben wrs. Maar als je het niet vertrouwd zou ik als ik jou was even advies inwinnen bij het cb

10. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    ligt er in het bedje iets wat naar jullie ruikt? of iets anders wat troostend helpt voor je kindje? want dat heeft ze in de draagdoek natuurlijk wel.

11. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Mijn dochter huilt bij het slapen als ze te moe is. Ze slaapt altijd in de draagdoek (omdat ze dan lang slaapt). Misschien toch eerder in de doek doen?

Deel Deze Pagina