Bedankt voor jullie reacties, de meeste vinden het toch iets teveel, hoe langer ik erover nadenk, vind ik het zelf ook wat veel. Ik heb met mijn moeder afgesproken dat zij het little people geeft, dus dat koopt ze van mij over zeg maar En dat boek ja dat is een gepersonaliseerd boek en er staat in, Lieve ..... Dit boek heb je gekregen van papa en mama op je 2e verjaardag etc, dus dat geef ik toch maar wel. En iemand zei iets over de sint, misschien hou ik het poppenbedje voor de sint. Maar het little people geeft mijn moeder dan, die kan ook pas laat in de middag komen dus dan heeft ze nog weer wat nieuws hahaha.
Tja, wij hebben haar met haar verjaardag 1 kado gegeven, omdat deze al prijzig genoeg was en daarbij weet ik toch dat ze er blij mee is!! Maar met kerst en sinterklaas koop ik ook gerust 15 kado's! Maar dat is waarschijnlijk meer om het gevoel van vroeger terug te halen.....zo'n grote gevulde zak, of een kerstboom omringd met kadootjes!!
Eigenlijk raar is dat he, sinterklaas onwijs veel, ( wij ook hoor ) en met een verjaardag is het weer teveel, een mens zit raar in elkaar
Ja, ik wilde eerst eigenlijk zeggen dat een kind van zo'n leeftijd ect niet zoveel kado's nodgi heeft, tot ik me bedacht wat voor zak ze met sinterklaas wel niet krijgt!!! Bizar hahaha!!! Maar veel kado's met sinterklaas en kerst is gewoon traditie denk ik!! Dat hoort er gewoon bij!!
Alleen jijzelf kan bepalen of het te veel is en niet anderen. Ik denk idd dat het voor je kindje niet zo veel uitmaakt of het er 2 of 15 cadeaus zijn en de prijs al helemaal niet. Wij kopen bijvoorbeeld tussendoor helemaal niet zo veel voor de kids, maar op verjaardagen en sinterklaas hebben we zin om flink uit te pakken. Daar voel ik mij goed bij, voor de kids maakt het minder uit.
Ik denk ook idd dat het aantal kado's puur te maken heeft met het bevredigen van jezelf!! Moet er niet aan denken om met sinterklaas maar een voor 1/4 gevulde zak voor de deur te zien staan, terwijl het voor Kyra helemaal niks zal uitmaken!!
Afgelopen sinterklaa zijn de peuterkadoos versneld uitgepakt omdat het echt te laat werd. Halverwege Was ze zooooo moe. Oma en opa vieren ook altijd mee en die kopen kadoos in alsof ze de enige zijn die wat willen kopen.. Hier redden we het dus meestal niet met 1 zak. Maarja daar zitten dan ook altijd kadoos bij voo 4 volwassenen die ook goed verwend worden. Vorig jaar kreeg ik een hele theeset waarvan alles los ingepakt (2 1persoonspotjes met bijpassend kopje, grote theedoos en pakjes thee..) dus dan komt zo'n zak wel vol Dit jaar krijgt ze ook meerdere kadoos. Broodtrommel, beker en rugzak. En ook nog wel iets om te spelen denk ik. Dat laatste zoek ik tegen die tijd wel uit En bijna elk jaar krijgt ze wel een leuk boek ook.. Rond verjaardagstijd is ze daar altijd wel aan toe. Maar wellicht dat ze die dit jaar eerder krijgt. Had al staan kijken naar "Kleine Huppel gaat naar school" en het is wel leuk als ze die niet op haar eerste schooldag pas krijgt Dus dan komt zo'n zak wel vol
tja over sinterklaas: Met sinterklaas hier thuis, hadden we 8 kadootjes... 2 zijn er in de kast gebleven omdat ze er écht geen zin meer in had (het was smiddags!) . Ze ging veel liever spelen met hetgeen ze gehad had... Dus veel kadootjes met sinterklaas 'wel leuk' gaat hier niet op . @ samba: fijn dat je ouders zo meegedacht hebben. Ik moet ook wel bekennen dat ik altijd écht wel een wensenlijstje heb voor onze kinderen, maarja, mensen willen soms ook echt zelf kijken. Het liefst zou ik zelf bepalen zo'n beetje wat ze krijgt, want het hoopt anders gewoon zó ontzettend op... omdat je toch zelf uiteindelijk die dingen ook weer koopt
Wij vieren Sinterklaas met de hele familie. Ieder gezin met kind(eren) koopt in principe één cadeautje voor ieder (achterklein)kind in de familie (betekend dus een stuk of 6-7 cadeautjes per kind). En dan iets voor degene (volwassene) waar je het lootje van hebt getrokken. Met kerst wisselt het, maar is het meestal ook een stuk of 6-7 cadeautjes per kind (twee van de ouders, twee van oom en tante en twee/drie van opa en oma). Vind dat ook wel genoeg...J. speelt meestal maar met één of twee dingen, op de dag zelf vindt ze de mensen veel interessanter. Ik vond wel dat J. haar tweede verjaardag veel beter begreep dan haar eerst. Logisch ook, maar toch verbaasde me het een beetje hoe goed ze alles door had. Ze pakt nu ook regelmatig dingetjes in en komt het dan brengen onder het mom van 'cadeautje'. Zo schattig. Maar het uitpakken lijkt op dit moment voor haar nog steeds leuker dan het cadeautje zelf.
@athina: Mja hier is het uitpakken het leukst geloof ik. Wij vierden het dus tot nu toe steeds op zaterdag zodat ze zondag uitgebreid kon delen
Wij geven zelf onze zoon maar 1 kado, omdat hij ook al zoveel krijgt van familie & vrienden. Hij weet dan op een gegeven moment toch al niet meer waar hij het zoeken moet, dus 1 kado van ons is zat Ter illustratie: wij hadden op vakantie bij een super-leuk speelgoedwinkeltje een paar dingetjes voor hem gekocht. 3 dingen in totaal. Toen hij het alle 3 had uitgepakt, gooide hij het aan de kant en wilde naar bed. Hij wist zich er geen raad mee. Wordt dus nog lachen als hij straks jarig is, hahaha!
mja bij ons op verjaardagen mag ze gewoon wel alles uitpakken... maar komt nog niet alles uit de doos. dat komt in de dagen er na wel over het algemeen. al zie ik wel dat ze soms niet zo goed kan kiezen.. maar dat gaat ook vanzelf wel over