Bij mijn moeder krijgt mijn zoontje redelijk wat taxi. Nu heb ik eens gekeken op de verpakking maar er zit eigenlijk vrij weinig 'troep' in wat ik kan ontdekken.. alleen die energie is 45 kj per 100 ml. en koolhydraten 2,3 g de rest is allemaal 0,02 of 0,01.. Is dit nu echt slecht, of mag hij dit wel drinken zonder dat het 'kwaad' kan. Hoop dat jullie snappen wat ik er allemaal mee bedoel.. Dat dit geen dikmakertje is zeg maar..
tja geen idee of het een dikmaker is eigenlijk. Koolhydraten worden volgens mij omgezet naar suikers............ of zit ik nou verkeerd? hihi Ik denk dat 1 glaasje per dag niet veel kwaad kan. Maar zoals onze dieetiste zei : gezoete drankjes lessen niet zo goed de dorst en dan word al snel gevraagd om meer door het kind. Dan krijgen ze toch aardig wat suikers binnen en andere dingen. Beter dus gewoon 1 glas taxi of ranja oid per dag. De rest gewoon water of thee ( je hebt erg lekkere thee voor kindjes! )
mijn kinderen drinken alleen water als ze op bed liggen en verder eens hier en daar een slok. aangezien het toch al slechte drinkers zijn (vanaf dag 1 behalve bv) krijgen ze hier heel dun aanmaak. als er maar iets een smaakje aan zit. en ook ben ik niet heel moeilijk met pakjes. zeker niet bij oma's thuis krijgen ze het meer bij bijzondere gelegenheden. en dik zijn ze niet. gewoon met mate.. kan naar mijn mening weinig kwaad. en als ze het thuis niet krijgen en bij oma dan iets meer. denk ik ach.. daarvoor is het bij oma.
Mijn dochter drinkt ook veel taksi. Beide varianten dus zowel de oranje als de multivitamine. Verder drinkt ze spa en fruit. Water en thee heeft ze nooit gedronken, siroop en roosvicee vind ze niet lekker. Volgens mij is taksi nog een van de sapjes die niet allerlei rotzooi bevat idd
oke thnx. Volgens mij kan dat ook niet echt kwaad dat taksi.. maar dacht laat ik het hier eens voorleggen . Hij drinkt ook heel erg veel melk dus dat is dan wel een goed teken. Water drinkt ie ook af en toe, dus is niet dat ie de hele dag door taksi drinkt .
Ik zou er wel een beetje mee oppassen, in sommige varianten zit ook zoetstof en dat is eigenlijk nog slechter voor kinderen dan suiker. Als ergens op staat "geen suiker toegevoegd" kun je er bijna donder op zeggen dat ze er zoetstoffen in gedaan hebben.
Misschien ben ik weer eens gek, maar waarom drinken kinderen geen water? Een sapje is helemaal niet erg zo een keer per dag, maar zijn er echt mensen die alleen maar sap drinken? Dat kan toch nooit goed zijn, voor je suiker gehalte, voor je tanden, voor je dorstlessing enz?
Omdat er kindjes zijn die simpelweg weigeren om water te drinken! (en ja, ook als ze ECHT dorst hebben)
Even OT, maar wilde toch reageren: Niet alle kindjes zijn even makkelijk met drinken... Wij zijn erg bewust bezig met voeding, al vanaf dag 1. Maar mede doordat mijn zoontje een erg moeilijke drinker werd (na de bv) heeft hij veel problemen gekregen met zijn ontlasting/darmen. Dan kun je blijven vasthouden aan je gezonde eet- en drinkprincipes, maar uiteindelijk is het belangrijkste toch dat ze wat binnenkrijgen. Qua drinken doen we hier nu dus niet moeilijk meer. Sapjes, karvan cevitam, als het naar binnen gaat zijnw ij blij en is kind blij (want geen bezoekjes meer aan kinderartsen en gewoon kunnen poepen). Het begrip "gezond" heeft dus ook meerdere kanten.
uitzonderingen zijn er altijd. Ik vind het alleen moeilijk om te begrijpen dat een mens zijn lichaamseigen vochtbron niet 'lust'. We hebben het niet of specifieke kruiden oid, water heeft toch geen smaak. Hoe kun je het niet 'lusten'? Als je kind als baby geen andere vocht als melk wilt, en je daardoor alternatieven gaat zoeken, kan ik het op die leeftijd wel begrijpen hoor. Maar alles daarna is gewoon echt puur gewenning. Thee is water met een smaakje, dus toch een uitkomst voor kinderen die geen water willen? Alleen zijn veel kinderen tegen die tijd al gewend aan zoete dranken, en accepteren thee ook niet. Maar dat is offtopic. Ik heb zelf helemaal niks tegen sapjes. Zo'n taxi is voor een peuter hartstikke lekker zo af en toe. En zolang er geen zoetstoffen in zitten is het ook niet 'slecht'.
Mee eens! En als je dan sap wil geven, lekker verse jus persen, 50% sap en 50% water. Eventueel banaan erbij of ander fruit.
Bij 'ons' theewinkeltje verkopen ze Mummelke's 'thee' = gedroogd fruit. Smaakt als limo. Dat lust M ook wel (limo niet).Maar goed, daar zit natuurlijk ook gewoon suiker is, net als in alle sapjes enzo. Als je kindje moeilijk is met drinken dan zou ik persoonlijk een max van 2 glazen limo/sap hanteren (2x 150ml), 1 beker melk (200ml) en de rest water (of niets). Maar ik snap wel dat je dan niet bljft hannesen met water.
mijn zoontje drinkt ook regelmatig taksi, alleen koop ik wel die blauwe waar geen suiker aan toegevoegd is
Mijn moeder heeft die met die groene dop, zit volgens mij nog minder in als met de blauwe dop dacht ik.. blijkbaar zijn de meningen hierover verdeeld. Kan me voorstellen als je een moeilijke drinker hebt dat je sneller naar zoiets grijpt zodat je kindje toch vocht binnen krijgt. Zou ik persoonlijk ook doen. puur water vind ik zelf ook niks aan dus drink ik het eigenlijk ook zeer weinig, of het moet ontzettend warm zijn en moet ongelovelijke dorst hebben. Wil er soms wel een schijfje citroen ofzo indoen voor de frisheid. Maar het kan dus geen kwaad dat hij daar taksi krijgt.. Daar ging het me uiteindelijk om .
dat dus. ik probeer het al 2 jaar dagelijks! maar meer al 4 slokjes gaan er niet in. ook als ik niks anders geef. dan is er aan het eind van de dag niks gedronken. ik doe wel bij een beker sap een scheut water. roosvicee doet ie ook niet en thee ook niet. en ja ik ben er heel vroeg mee begonnen. kindjes zijn nu eenmaal niet doorsnee. de een doet dit de ander dat. en inderdaad echt dorst hebben maakt niks uit. het gaat er gewoon niet in. van baby af aan al niet. heb je een kind wat het wel doet. be blessed!