Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover! Nou Dewi heeft t volgens mij helemaal gehad met de potjes..Ik maak over t algemeen vers eten voor haar maar ze kreeg voor de makkelijk ook wel es een potje (als wij pizza,nasi,wereldgerechten, buitenland etc aten)..Nou had ik al de potjes/bordjes met de grootste stukken erin maar ze vindt t helemaal niks meer! Wat op ons bord ligt is veeeel lekkerder! Nou heeft ze eergister baso gegeten (een indische soep..is niet scherp maar zit wel knoflook en spitskool enzo in) ze smulde ervan! We hebben opgelet of ze er op zou reageren (qua ontlasting ofzo..) maar er was niks afwijkends..ook geen kramp ofzo. Gister heeft ze een soort nasi gegeten met ons..Ui en knoflook fruiten...Boontjes en champignons erdoor..,tomatenpuree erbij..en dat laten sudderen met wat water en een bouillonblokje. Daar na de tijd rijst doorheen geroerd/gewokt..Voor haar heb ik een stukje kip gekookt en in stukjes erbij gegeven. Wij hadden iets van gehakt erbij maar dat zat vol met kruiden en zout dus dat krijgt ze nog niet hoor.. Ze vond t heeeeerlijk! En wederom geen last gehad... Over t algemeen kook ik zoutloos (voegen we aan tafel dan wel toe)..Maar ik gebruik wel kruiden en bouillon (waar zout in zit)..en we eten ook wel es wereldgerechten (maar goed die maak ik dan wel weer iets anders voor haar klaar zodat ze zo min mogelijk zout binnenkrijgt).. Maar ze reageert er goed op, vindt t heerlijk en eet dan echt goed (en aangezien ze wat in gewicht gedaalt is en uberhaupt niet zo zwaar..moet ze wel flinker gaan eten) Ze is bijna een jaar... Mijn vraag is dat ook wat jullie hiervan vinden?...
Ik ben persoonlijk heel voorzichtig met zout. Gewoon omdat het niet zo goed is voor die kleine niertjes. Dus ik zou dan niet koken met bouillonpoeder, de rest wel gewoon: knoflook lijkt me geen enkel probleem! Zelf eten we nooit uit een pakje, dus dan heb je zelf in de hand wat je erin doet (een snufje zout kan denk ik wel hoor)
Ik zou zeggen lekker laten mee eten. En idd heb je een keer gekruid eten kun je altijd wat anders klaar maken. F eet al sinds hij 8,5 maanden oud is met de pot mee en hij vind het heerlijk.
kan je niet zonder die bouillon? Evt zelf gaan trekken. Ik denk persoonlijk dat die zakjes met kruidenmixen bomvol zout zitten en ook bouillonblokjes bevatten veel zout. Je zult geen reaktie zien op zout, behalve dan als ze (misschien) nierproblemen krijgt. Dit is overigens helemaal niet verwijtend bedoeld, denk gewoon even met je mee...
Voorzichtig met zout maar verder? Lekker mee eten met de pot! Eet smaklijk Je hebt ook zoutarme bouillon blokjes (kijk bij het reform schap)
wouwwww ik wou dat ie van mij zo lekker at Ik heb begrepen dat als ze bijna een jaar zijn en ze eten lekker mee en het gaat goed dat het dan geen kwaad kan. Maar goed je hoort steeds weer wat anders dus ik weet het ook niet meer.. Als jij je er goed bij voelt en die kleine ook dan zou ik het prima vinden
http://www.nutriciakindervoeding.nl/Fas ... assen+met/ Ik heb voor je gegoogeld maar kan geen site vinden met zoutloze bouillonblokjes. Wel dat maggi blokjes heeft van 30% minder zout en dat natuurwinkels zoutarme hebben. Wellicht eens proberen zelf bouillon te trekken? Is echt neit zo moeilijk en tijdrovend en het is nog lekkerder ook!
laat haar maar lekker meeeten hoor, je moet wel opletten met zout maar ze moeten niet volledig zoutloos eten, alleen niet de porties die wij gebruiken dit geldt ook voor de andere kruiden , mag ze in principe hebben maar gewoon veel minder in hoeveelheid. je zegt zelf, ze heeft er totaal geen last van en eet veel beter zo dus laten eten zou ik zeggen
Hahah nee joh tuurlijk niet! vind t allang fijn dat jullie meedenken! Maar snap t wel hoor...mensen voelen zich nog al snel aangevallen hier
Die heb ik dus al es gezocht maar nooit gevonden...misschien toch es in andere winkels kijken..of in een natuurwinkel ofzo?
Thanx! Maar ik verkruimel een bouillonblokje door de saus (ipv zout toe te voegen) van bijv. de pasta of als ik groenten wok en een saus erbij maak (bijv. spitskool met ui, knoflook en kerriepoeder wokken..dan kokosmelk erdoor en een half bouillonblokje erdoor verkruimelen) Dan is bouillon trekken iets anders toch? jij bedoelt misschien voor soepen ofzo? Of bedoel je iets anders? en hoe doe je dat dan?
Mirwar ik maak vaan een basissaus en voordat er zout doorgaat haal ik de portie van Ymke eruit. Moet toch afkoelen! Je kunt zout ook helemaal weglaten en met kruiden werken. Ik doe nooit bouillonblokjes door sauzen eigenlijk. Maar ik hou wel eens porties apart, zoals Snoopy al zegt!
@ Snoopy en Guppie, ja dat kan ik natuurlijk ook doen...voordat ik de bouillon er doorheen verkruimel haar schepje saus er al uit halen.. Hahah hoe simpel Thanx!