hond doet raar

Discussion in 'De lounge' started by happymama, Jan 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo
    onze hond doet vreemd
    we hebben er 2 en ik moet ze apart zetten om te eten omdat 1 ervan niet meteen gaat eten en dus eet de ander t op zodra die klaar is met zijn eigen bakje .
    dit is dus nu al 2 weken zo . voorheen ging ie altijd meteen eten maar nu pas na een half uur ofzo.
    hij gooit ook zn bak met brokken om en gaat dan eten , ik weet niet waar dit gedrag ineens vandaan komt , vind t raar.
    miss weet iemand van jullie waarom hij dit doet ?? wil namelijk iet meteen naar de dierenarts gaan ivm de hoge kosten daar

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hoe oud is je hond die z'n bakje omgooit? Als hij nog jong is kan het puberaal gedrag zijn. Wij hebben voor die van ons een houder met 2 bakken gehaald want die ging ook altijd lopen met z'n eetbak of gooide hem om.

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Hm apart, vooral omdat je zegt dat er niets veranderd is.
    Als hij nog jong is kan het inderdaad iets puberaals zijn ;)
    Hij eet en drinkt verder wel goed? behalve dan dat het even duurt?

Als hij minder eet dan normaal zou ik zeker even een bezoekje wagen aan de dierenarts.
    Kan zijn dat hij last van zijn maag heeft en dat daarom de brokken tegen staan.
    Wat je ook kan proberen is kleinere porties vaak eet een dier dat sneller op als dat de bak (bij wijze van) vol zit.
    Of hij vind de bak vervelend, sommige dieren eten niet uit plastic bakken of juist niet uit metaal.
    Probeer daar een beetje mee te spelen, misschien dat je er op die manier achter kan komen :)

4. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    heel normaal gedrag in mijn ogen, er zijn bv veel stafford die een brokje pakken op eten in de mand en weer een nieuwe pakken.
    en dat de ene de andere zijn brokken op eet is rangorde, hier krijgt er 1 in de benche te eten om de zelfde reden.

wat zijn het voor honden.

5. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Haha komt me bekend voor. Onze stafford propt haar bek vol met brokken, gooit ze daarna op een hoopje en gaat ze dan 1 voor 1 opeten.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Niet alleen staffords hoor, hier een basset hound die net hetzelfde doet! :p Een hele hap brokken nemen, op z'n zitzak of de grond laten vallen en een voor een opeten. Dan begint hij pas in z'n bak te eten :)

7. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik denk ook dat er niets ernstigs aan de hand is.
    mocht je hond nou zichtbaar afvallen, niet meer willen eten en drinken of sloom wordt, dan zou ik de dierearts bellen.
    maar zolang hij vrolijk is, zou ik me niet al te veel zorgen maken.

liefs Roeska

8. happymama

happymama Niet meer actief

hij heeft altijd t zzelfde bakje dus dat kan t niet zijn . t is ook geen stafford en hij is op t moment 4 jaar oud .

ik laat hem iig appart eten zodat de ander t niet opeet .
    verder is ie vrolijk en niet afgevallen want uiteindelijk eet ie t gewoon op

9. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Heel herkenbaar .. Doet onze staff ook :D:D

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Denk dat het apart eten het verstandigste is zodat hij z'n brokken toch heeft. Maar zou er mij verder niet ongerust over maken.

Wij zijn in de zomer van 2009 een week op vakantie geweest in Oostenrijk. Mevrouwtje heeft gegeten toen we 's morgens vertrokken en 's avonds in het hotel (krijgt 2x per dag eten) en daarna niet meer voor de rest van de week. Nu een paar dagen weggeweest, hetzelfde... Iets wat van tafel komt (stukje brood, vlees, ...) dat eet ze wel. Eenmaal thuis doen we brokken in haar bak en ze eet. ;)

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je geeft aan dat er volgens jou niets is verandert in de normale situatie.... Als er ook medisch niets aan de hand is...
    Wat je kunt doen is, de hond 10 minuten of een kwartier de tijd geven zijn brokken op te eten. Is het dan niet op, dan heeft de hond pech. Doe dit een aantal dagen achter elkaar. Hij zal dan vanzelf sneller zijn voer gaan opeten.
    Op die manier krijg je ook geen risico dat de ander aan zn voerbak gaat zitten etc.

Onze honden krijgen normaliter eens per dag eten, in de winter vaak twee keer.... maar die bakken staan echt nooit langer dan twee minuten hoor :D Dan zijn ze namelijk schoon en leeg.

12. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

@hopmarjanneke, hhhmm, als ik binnen 2 minuten alles naar binnen moet schrokken om maar voedsel binnen te krijgen dan zou ik na 4 dagen ook zoiets hebben van laat ik het zop snel mogelijk doen want ik krijg maar 2 min de tijd voor mijn volledige maaltijd van 1 dag!! goh wat zal die last van zijn buik hebben, geniet ie er wel van dan???

denk dat er niets mis is met je hond, hier overigens een mechelse herder maar ook die pakt een hoopje brokken gooit het op zijn kleed en eet het daar op.. hier staat het eten trouwens gewoon de hle dag in de bak, dus jullie hoeveelheid maar niet in 1x gewoon wanneer hij honger heeft, ik eet ook pas als ik honger krijg en kan de hele dag eten pakken als ik dat wil maar mijn hond kan dat echt niet zelf dus ik ben van mening dat een hond ook moet kunnen eten of drinken wanneer HIJ dat wil en niet wanneer IK dat wil... maar das mijn mening....

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Dat doen wij ook! ;)

14. Silmarien

Silmarien Actief lid

Feb 26, 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Geef je altijd dezelfde brokken? Misschien kun je dan eens wat gaan afwisselen? (En dan bedoel ik een ander soort brok van hetzelfde merk) Wat je ook zou kunnen proberen is een aantal keer in de week kvv (vers vlees uit de diepvries) gaan voeren.

15. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    o dat is normaal hoor, ook na een tijdje :) hier ook zo'n rare die dat doet! hap met brokken en hup ff lekker op een kleed of onder de tafel uitkauwen..of het naast de bak gooien :)
    zolang hij eet is het goed, kijk gaat hij ook niet meer eten tja dan zou ik me zorgen maken! of heb je het idee dat ze niet goed ziet???

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Wij hebben nu gewisseld van brokken, maar ze doet hetzelfde hoor. Dus ze krijgt haar vertrouwde brokken terug. Alleen bij vers vlees uit de diepvries eet ze dadelijk haar eetbak leeg. :D

Share This Page