jullie mening gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door kahlen, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

Ik heb nu een grijzige inrichting, met antraciet grijze banken en bijpassende hocker, zwart tv meubel. Persoonlijk is donker grijs helemaal niet mijn smaak maar we hadden het gekocht met het oog op "handig met kids" ivm vlekken.

Ik merk alleen dat ik me echt aan het interieur stoor omdat het zo donker is allemaal, dus we overwegen om ons interieur toch om te gooien.

Ons plan is om onze antracietgrijze loungebank te verkopen en daar twee tweezits heel licht grijs er voor terug te kopen, onze zwarte tv meubel te verkopen en er een witte voor terug te kopen en de hocker te verkopen en er een witte salontafel voor terug te kopen.

Kortom: plan is twee lichtgrijze banken, (hoogglans) wit tvmeubel en salontafel.

Mijn vraag:

Is dit te doen met kids of kan ik het beter laten bij het oude omdat ik er wellicht in de toekomst gek van kan gaan worden?
    Mijn kleintje is nog maar 9 maanden en kruipt wel overal naar toe en trekt zich overal aan op maar vlekken maakt hij nog niet.
    Ik weet niet hoe oudere kinderen zijn met witte meubelen? Met stiften, krijt, klei, vieze handen, rammen met autootjes en dat soort taferelen?

Kortom moet ik het doen of niet doen :)

2. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Het klinkt wel heel mooi en idd een stuk lichter, maar op hoogglans zie je heel snel vlekken. Dus al je het niet erg vindt om geregeld even een doekje over de kast te halen, moet je het gewoon doen. Anders misschien zijdeglans? Wat betreft de bank: het ligt aan het materiaal. Is het (kunst)leer is het gemakkelijker schoon te maken. Is het een fijne stof zie je er veel op en vaak lastig goed schoon te krijgen. Een grove stof (weefsel) zie je vlekken misschien minder goed. Succes me je keuze!

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik zeg gewoon doen, de bank kan je inspuiten voor vlekken en daarnaast moet je inrichting gewoon goed voelen! ;D

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Als je je interieur volledig op je kinderen aan moet passen, zou ik bij Ballorig intrekken :D

Wij wonen erg klein en hebben toch een licht huis met donkere spullen. Volg je het nog?

We hebben een zwarte bank van ribstof. Daar zie je best veel op. Verder heb ik één muur patrol en de andere muur is leem-grijs. De derde muur is wit. Onze meubels zijn van hout en die hebben we opgeschuurd en in de white wash gezet. Tevens een houten vloer. Onze jonge dame heeft van jongs af aan geleerd dat er in de huiskamer NIET geschilderd of echt geknutseld mag worden. Ze heeft een tafeltje staan en daar mag ze heus aan kleuren met potlood, maar niet met stiften etc. Knutselen beperkt zich tot wat knippen en iets met plakband. Het grote werk kan ze in de keuken doen. Daar is ruimte zat en dat boeit me verder niet.

Eh.. wat wil ik zeggen. Oh ja.. hoogglans daar zie je alles op natuurlijk. Persoonlijk zou ik ook kiezen voor een ietwat lichtere bank, de meeste banken kun je goed afnemen of zelfs de hoezen van wassen. Kleuren zou ik aanbrengen met details bijv. kussentjes, lijstjes, bloempotjes. Mijn ervaring is trouwens wel dat onze lichtere vloer die we eerder hadden, veel meer liet zien dan de houten en iets donkerdere vloer die we nu hebben. Verder is het ook wel een kwestie van consequent zijn richting kind. Wij zijn best streng, maar daar staat tegenover dat het nog toonbaar is.

5. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    uit ervaring....geen lichte bank met kleine kids!
    er wordt hier echt nog wel eens overheen gespuugd oid...
    dan krijg je echt lelijke kringen en vlekken.
    ik heb daardoor nu juist een donkere bank genomen.
    ik heb ook donkere spullen, maar heb nu want lichtere eetkamerstoelen erbij...misschien is dat een idee?
    of een wat lichter kleed?

6. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een wit hoogglans keuken. Ik vind het reuze meevallen met dat je er alles op ziet. Groot voordeel: het is zo schoon en het kijkt lekker fris! Mijn ervaring met zijdeglans is dat je vlekken hier veel moeilijker vanaf gaan.

7. Linana

Linana Niet meer actief

Hier een witte bank met grijze plaids eroverheen getrokken (lijkt alsof het zo hoort), maar ook ik zou je een lichte bank met kleine kids niet adviseren.
    Mijn zoontje is nu bijna 2 en de ergste vlekken zijn juist het afgelopen jaar gemaakt ;)

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zou ook echt geen lichte bank pakken, tenzij het van leer is. Wij hadden ook een lichte maar hij zit helemaal onder de vlekken en kringen ondanks dat hij behandeld is ;) Ik heb er nu van die hoezen/doeken omheen zitten.
    Verder ben ik van koloniale meubels naar licht eiken gegaan en ik ben er ontzettend blij mee. Je ziet er heel weinig op. Een aantal kastjes ga ik nog hoogglans wit verven maar alles zal beter zijn dat dat donkere spul :):p

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou je een leren (of nepleren) bank aanraden ipv stof. Wij hebben sinds dit jaar een ook nepleren bank. Ja ik vind stof ook veel mooier, maar dit is echt i-de-aal met kinderen, je poetst er alles zo vanaf. Wij hadden hiervoor een witte stoffen bank en alhoewel er bij ons thuis niet door de kinderen op de bank gegeten wordt zat hij toch onder de vlekken, ze vegen er een keer ongezien hun vieze handjes of mond aan af, ze (kleintjes dan) spugen er een keertje op...nee ik ben echt blij nu met leer.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wij hebben een witte hoogglans salontafel. Duur ding, maar ik vind het een verschrikking!!! Vlekken, die er dus niet allemaal af gaan en hij beschadigt snel.

Mijn hoogglans witte keuken blijft trouwens wel heel mooi

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wij hebben een lichtgrijze wollen bank en hoogglans witte meubelen. Ben er nog steeds heel blij mee.
    Onze bank is nog netjes. Hebben hem nu twee jaar en onze jongste is nu 1,5 jaar. Moet zeggen dat de bank wel makkelijk schoon te maken is als er vlekken op komen.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En je huidige tv meubel en tafel schilderen een optie? Ik had hier alles in kersenhoutkleur ik was dit aardig zat en heb alles overgeschilderd met witte zijdeglans. Je ziet er wel veel op qua stof en zo. Jammer dan. Na de schilderbeurt zag alles er een stuk frisser uit. En dan kan je altijd nog kijken of je een andere bank koopt of niet. Ik heb een antracietkleurige bak0nk en dit staat heel mooi icm wit.
    Ik zou never nooit een lichte bank willen icm kids.

13. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    image.jpg

14. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    image.jpg

15. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    image.jpg

16. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik zou de bank zo laten.

Verder zou ik het tv meubel wel wit doen! We hebben hier ook hoogglans, nooit een probleem met vlekken. Dan zou ik voor op de hocker een wit dienblad kopen die precies past. Als laatste witte kussentjes op de bank met wasbare hoes, en er dan een leuke kleur bij die je ook in de rest van je huis hebt...

Wil je anders geen foto neerzetten?! Geeft een beter beeld :)

Deel Deze Pagina