Alsof een post traumatische stress stoornis al niet erg genoeg is krijg ik continue druk van mijn werkgever dit maakt t voor mij moeilijker en zorgt voor extra stress. Binnenkort mijn emdr therapie had ik de vorige keer dus verkeerd begrepen was alleen intake. Maar wat ik zo vreemd vind is dat ze bepaalde opmerkingen maakt is dat normaal of ligt het aan mij? Bijv: Zo zei ze: Rihana je bent nu al lang ziek, dus je moet nu wel een stap maken om aan de slag te gaan (terwijl ik nog in het verwerkingsproces zit) - Rihana als het gewoon echt niet gaat moet je voor jezelf eens kijken of je niet andere stappen neemt zoals een tussenstap of neem ouderschapsverlof op? (dit gaat toch nergens over ik ben nu gewoon ziek) Krijg de indruk dat ze mij helemaal niet serieus nemen en denken dat ik maar wat verzin :x Ik heb nu echt de neiging om gewoon ontslag in te dienen want die stress/druk kan ik er niet bij hebben
ik neem aan dat dit opmerkingen van je werkgever zijn? (dus niet van je therapeut) Mijn mening: werkgevers hebben er belang bij dat werknemers zo snel mogelijk weer het arbeidsproces instappen. Ze zullen niet zo snel zeggen: neem alle tijd... Ik denk dat ze druk op je legt, maar ze kan je echt niets maken. Jij gaat in therapie en bent bezig te herstellen. Zolang je daar tijd voor nodig hebt, moet je die nemen. Zie haar opmerkingen als 'zakelijk' en laat je niet overstuur maken. Dat is niet makkelijk aangezien je ook met emoties aan het worstelen bent. sterkte!
eens met amber, werkgevers willen over het algemeen dat werknemers weer meteen aan het werk gaan. Ze hebben niet graag ziek personeel. Gewoon negeren en alle tijd nemen om te herstellen, en zeker je ontslag niet indienen, dan zijn ze er vanaf.
amber klopt van mijn werkgever. Ik vind het gewoon raar dat ze aanbied om verlof op te nemen alsof ik spel aan het spelen ben. Ik raak er idd erg snel overstuur van maar dat komt ook omdat ik mijn herstelproces zit kan dus niet veel hebben. Tulip idd dat is ook zo...
precies, dus probeer het je niet teveel te laten raken. Jij weet toch zelf dat je deze tijd nodig hebt en dat je geen spel speelt? Probeer van haar niet meer te verwachten. Ga je ook niet onnodig verontschuldigen of proberen te bewijzen, hou het bij de feiten. Ook als je ziek bent hoef je niet alles te vertellen, ze moet van je aannemen dat je niet een spel speelt.
werkgevers zijn wat dat betreft denk ik allemaal hetzelfde. ze hebben er zelf belang bij om jou te laten werken of te laten vertrekken. de menselijke kant wordt dan even vergeten. dien nooit zomaar zelf je ontslag in, want dan heb je geen recht op ww. je hebt recht om je ziek te melden en eerst je tijd te nemen om beter te worden. je krijgt behandeling, dus je werkt eraan. je werkgever kan dan nog zo vervelend doen, maar heeft daar niks tegenin te brengen. ik heb zelf ook PTSS. ik heb me laten omlullen om van 40 uur naar 24 uur contract te gaan. vervolgens hebben ze me ontslagen. zo hoefden ze minder aan mij te betalen als vergoeding. probeer het naast je neer te leggen en neem de tijd die jij nodig hebt voor je traumaverwerking veel succes met de EMDR behandeling
Ik zit in een soort gelijke situatie als jij.. Ook thuis met ptss (inmiddels deze maand een jaar) en ook ik heb die vragen van mijn leidinggevende en de arbo arts gehad. Sinds mijn therapeut contact heeft opgenomen met de arbo-arts is het over. Ze heeft de arbo kort en bondig verteld hoe het ervoor staat en wat de gevolgen zijn van te vroeg aan het werk gaan zijn en sinds dat gesprek laten ze mij met rust (ik kreeg nog wel eens een stomme opmerking van mijn leidinggevende maar die heb ik inmiddels bij de arbo neergelegd die daar mee aan de gang zijn gegaan). Ik heb inmiddels alleen maar sporadisch mail-contact met mijn werk en verder is het rustig. Niet jezelf laten omlullen naar een contract met minder uren, denk aan jezelf (heel moeilijk.. ik weet er alles van, ik heb mezelf laten omlullen naar een contract met minder uren maar wel met een stuk erbij dat het tijdelijk is.. imiddels moet hij per januari weer verhoogd worden naar mijn oude aantal uren en dat laat ik ook zo gezien mijn salaris nu met 30 % gekort gaat worden ivm het 12 mnd thuis zitten). Veel sterkte ermee.