Mn dochter is vandaag voor de 2de wendag naar het kdv en ik mag die juf van haar totaal niet. Vreselijk stug en komt echt totaal ongeinteresseerd over Echt heel vervelend! Ze heeft gelukkig nog een 2de juf die wel vriendelijk is, maar die was er vandaag niet. Ik ben echt niet met een lekker gevoel weggegaan Als het kon had ik haar op een andere groep gezet, maar die zaten al vol helaas. Zit nu echt met een vervelend gevoel thuis te wachten tot ik gebeld word om haar op te halen weet niet zo goed hoe ik hiermee moet omgaan..
je mag altijd zelf bellen om te vragen hoe het gaat, in ieder geval dit zeg ik zelf tegen alle ''nieuwe ouders'' dus om jezelf even gerust te stellen, bel op en vraag gewoon hoe je dochter het doet...
Ik weet hoe je je voelt. Ik heb dat ook met 1 leidster van mijn zoontje. Maar ik zie aan hem dat hij haar wel lief vind, geeft uit zichzelf een kusje aan haar. Zo lang ik zie dat het met hem goed gaat probeer ik me er maar niet druk om te maken.
Ik herken het ook wel een beetje. Toen mijn zoon vorig jaar naar het KDV ging, was er 1 stagaire, en om wat voor reden dan ook, had ze de pik op mijn zoon. Hij kon niks goed doen in haar ogen. Ik had bij haar ook geen prettig gevoel. Steeds als ik hem haalde, en wilde weten hoe het was gegaan, kreeg ik alleen maar te horen, hoe stout hij was geweest, en hoevaak hij wel niet op het strafstoeltje was geweest, omdat hij zich niet aan de regels hield. Was niet echt leuk.. Ik had zelfs al het idee om hem over te plaatsen naar een ander KDV.. Ze stond mij ook ff te vertellen hoe ik mijn zoon op moest voeden, want in haar ogen deden wij vanalles fout!! Snotneus van 16 jaar die nog op school zit, ik was hellig.. Uiteindelijk heb ik eerst een andere leidster in vertrouwen genomen, en gevraagd om met de stagair te praten, anders zou ik er een officiele klacht van maken.. Ik bedoel, mijn zoon kwam daar net, dan kan je niet van een kind van 1,5 jaar verwachten dat hij meteen de regels begrijpt en weet.. En wij bepalen zelf wel hoe wij hem opvoeden. Later heb ik ook nog een gesprek gehad met de eigenaresse van het KDV, is toevallig ook de vrouw van een teamgenoot van het voetbal van manlief, dus zodoende kon ik op een zondag ff rustig met haar praten, en daar sprak ik mijn frustraties uit. De stagiare heeft een waarschuwing gehad, dat als ze zich niet zou verandere ze er een onvoldoende voor kon krijgen.. Na dat gesprek is ze volledig omgedraait, en behandelde ze mijn zoon net als de andere kinderen.. Maar toch bleef ik wrijving voelen tussen ons.. Alhoewel het beter ging. Maar het voordeel van stagiares is, dat ze meestal weer weggaan, en zij dus ook. Sindsdien gaat het ook stukken beter op het KDV met mijn zoon, hij ligt minder dwars, ja tuurlijk haalt hij weleens wat uit, maar dat hoort erbij.. Zou niet goed zijn als een kind van 2,5 braaf op zijn stoeltje blijft zitten de hele dag... Toch? Maargoed.. Ik ken het gevoel dus idd wel een beetje van een leidster die niet leuk overkomt!!
wat een verhaal ingrid! Echt brutaal dat ze zich met je manier van opvoeden bemoeit! Het belangrijkste is dat ze goed voor je kind zyn, maar mevr zegt mn kind niet eens gedag als ze binnenkomt! Ze zou me om 11u bellen hoe het gaat en dat heeft ze niet gedaan. ik ga er nu heen en kijken waarom ze niet gebeld heeft!
Inderdaad. Kun je zeker niet verwacten. En al helemaal niet op een KDV. Kinderen zijn nu eenmaal kinderen. Zou geweldig zijn als ze alleen maar met netjes gekamd haar de hele dag op een stoeltje zaten, Maar ik had het ook met een leidster op de PSZ. Ik was niet de enige hoor ik achteraf. Ik heb Isabella wel van die PSZ gehaald. Maar om meerdere redenen. De Mexicaanse griep heerste toen, ze was er eigenlijk met 2 jaar en 3 maanden nog niet aan toe en een andere PSZ was meer in de buurt en makkelijker als ik eenmaal bevallen was. Als ik Isabella nog vraag naar de juf vindt ze die wel leuk. En wat wil het toeval. Ze is nu overgeplaatst naar de PSZ hier bij ons in de buurt. Ze doet andere dagen dan Isabella gaat. Ik heb toen op een avond meegeholpen met sinterklaas versieren en inpakken. En ik vond het super gezellig met haar. Als ze eens zou invallen op de groep van Isabella zou ik het niet eens meer erg vinden. Kan dus ook weleens aan de stemming op het moment ( van beide, ik was natuurlijk net zwanger) hebben gelegen.
als het een vaste leidster van je kindje wordt zou ik het op een gegeven moment wel aankaarten. Natuurlijk het eerst even de kans geven. Maar als je gevoel blijft zou ik het toch zeker bespreekbaar maken, want je blijft je kindje daar wel heen brengen en dat moet natuurlijk met een goed gevoel zijn.
Ik was al onderweg toen ze my belde, het was toen 5 voor half. Ze zei dat het niet zo goed ging. Ik zei dat ik om 11u een telefoontje van haar verwachtte en dat ik al onderweg was. ( we hadden afgesproken dat ze mij om 11u zou bellen en als het goed ging zou ik haar dan om 12u ophalen). Ik was echt zo pissed, want ze zat moeilijk te doen om een extra halfuurtje en dat we dat niet hadden afgesproken enz, en dan belt ze zelf ook niet op het afgesproken tijdstip. Ik kwam daar dus binnenlopen en alle kindjes zaten aan tafel om te eten behalve mijn dochter. Ze zei dat ze de hele tijd zat te huilen en dat ze dacht dat ze toch niet ging eten en dat ik haar beter mee kon nemen Ze stond te duimen en ik had al een paar keer gezegd dat als ze dat doet dat ze dan wil slapen. Ze heeft haar dus niet in bed gelegd en dan is het logisch dat ze gaat huilen. Ze zei ook dat ze de hele tijd aan haar hing en op schoot wilde. Maar ja, ik heb duidelijk gemaakt dat ik geiiriteerd was en toen probeerde ze een beetje te slijmen. Ik kijk het morgen nog ff aan. Mn dochter moet dan van 's ochtends tot 's middags en blijft dan ook slapen als het goed is. Ben heel benieuwd hoe dat gaat!
meid als je je er niet prettig bijvoelt moet je het vooarl gaan aankaarten. maar wil 1 dingetje zeggen. dat ze iets la ter heeft gebeld moet je maar niet al te pist over zijn. er kan net om 11 uur even drukte geweest zijn. kindje gepoept, ofzo.... veel succes
jammer dat je het zo ervaren hebt. Ik laat kindjes die oefenen ook niet altijd mee aan tafel zitten. In eerste instantie vragen we het wel aan de kindjes, maar op die leeftijd als ze niet willen, laten wij ze liever rondlopen. Dan kunnen ze op hun gemak de groep verkennen terwijl de rest van de grond is. Het met zn allen aan tafel komt vanzelf. 1 tip: probeer jouw gevoel niet op je dochtertje over te brengen, misschien ervaart zij het heel anders en maak je het zo onnodig moeilijk voor haar. Absoluut geen aanval hoor. De volgende keer dat ze gaat, zelf bellen midden op de dag.
nou zeg....dan lieten ze die stagiare best veel ruimte. Knap dat je haar niet gezegd heb dat ze zelf haar grote bek moet gaan houden...geloof dat mijn bloed was gaan borrelen...
Ja, normaal gesproken zou ik het ook niet erg vinden als ze iets later belt, maar ik irriteerde me nu al aan haar vandaar. Mn dochtertje zegt geen nee tegen eten haha, dus ze heeft haar nix gevraagd en zo goed kan ze nog niet praten. Ze dacht zelf dat ze wel niet zou willen eten omdat ze zo aan het hangen was. Maar ja, ik kijk het nog even aan.
Morgen lekker onverwachts binnen komen lopen, en een feedbackgesprekje met der houden. Altijd zo lekker als moeder voor je kind op te kunnen komen, en zo je irritaties te kunnen botvieren op de veroorzaakster (in dit geval de leidster).
Ik vind het moeilijk om echt advies te geven, omdat ik de ped. medewerkster in kwestie niet ken, dus ook niet helemaal weet of het jouw gevoel is of dat jullie botsen en zij ondertussen toch heel lief is voor de kinderen, of dat het echt een bot mens is... Zelf heb ik het in de 3 jaar dat ik nu op een kdv werk één keer meegemaakt dat een ouder erg snel zijn conclusie klaar had en daar ronduit voor uitkwam. Ik ben meteen in gesprek gegaan met hem, wat meer over mijzelf verteld: opleidingen, visie ten aanzien van werken met kinderen, dat ik zelf ook mama ben van twee kinderen en dus heel goed weet hoe moeilijk het soms is om anderen met je eigen kind te vertrouwen, maar dat we daar altijd over kunnen praten. Uiteindelijk heb ik me het afgelopen jaar goed kunnen bewijzen aan hem en zijn vrouw en is het verder gewoon goed gegaan. Misschien dan toch een advies: inderdaad een feedbackgesprekje houden? Maar ook niet te lang met dit gevoel rond blijven lopen, want de tijd die je dan besteed aan het piekeren over het kdv voor je kind, kun je veel beter besteden aan het nadenken over een andere opvangmogelijkheid... Succes!
Ik weet niet of ze lief is voor de kinderen. Ik zie de andere leidsters de kinderen oppakken, knuffelen enz en haar niet. Ook in gesprekken met ons was ze kortaf en bot. Denk gewoon dat ze zo is. Weet het niet. Ik heb gisteren echt zitten huilen, omdat ik het zo zielig voor mn dochtertje vind. Hoe zal die zich wel niet moeten voelen. Zo eenzaam op een vreemde plek waar ze niemand kent. Ze heeft echt zitten huilen gister, haar 2de wendag. De 1ste wendag was die andere leidster er ook en toen ging het beter. Dus ik weet het niet. Het is nu wel vakantie tijd dus er zyn ook erg weinig kinderen. Misschien dat mn dochter zich verveelt en daarom gaat hangen. Ook was ze erg moe en heb ik gezegd dat ze nog 2 slaapjes nodig heeft. Werd er gezegd dat ze met de grote kinderen gaat slapen. Dat is 1 keer per dag. Ze wilt haar dan wakker houden tot 13u. Thuis slaapt ze rond 12u al en dan nog een keer rond 16u. Ik begrijp dat ze haar ritme nu ook moet veranderen, maar vind het allemaal een beetje veel in 1x. De leidster wil het toch gaan proberen op haar manier, dus ben benieuwd Ik maak me echt zorgen om vandaag. Ze moet van 9.15 tot 15u zodat ze ook mee eet en slaapt. Ik hou mn hart vast
Over dat slapen vind ik vreemd. Op een babygroep passen ze zich aan, aan het ritme van het kindje en niet andersom zolang het kan natuurlijk. En vooral als het kindje net komt is het prettig het thuis ritme aan te houden ze gaat vanzelf naar 1 keer slapen en dat geeft zij aan. Vind het vreemd dat de leidster het op haar manier gaat doen op mijn werk word dit niet gewaardeerd op een babygroep lees het pedagogisch beleid er op na daar staat vaak dat ze zich aanpassen aan het ritme van het kindje.
Nou waarom? Dat vind ik niet hoor!! Helemaal niet zelfs. Ze is en blijft jouw kind en jij betaald voor deze opvang! Ze moeten doen wat goed is voor haar en als dat betekend dat ze tussendoor een keer een kindje op bed moeten leggen, dan hebben ze zich maar te schikken. Kom zeg....Ik zou ook heerlijk voor het belang van mijn kind opkomen hoor als ik jou was!!
Tjah ze is heel erg eigenwijs. Echt heel vermoeiend om mee te praten! Mn dochter heeft gister dus ook helemaal niet geslapen daar en was kapot toen ik haar ophaalde! Ook stonken haar kleren naar poep en was ze niet verschoond. Haar vader heeft haar opgehaald en had het niet gemerkt En het ergste van allemaal is dat mn dochter haar gouden armbandje kwijt is Ik zag het vanochtend en ben er heen gegaan en ze hebben nix gevonden zeiden ze. Haar leidster was ziek en maandag ook, dus ik weet niet of zij er iets van weet er zitten wel krasjes op haar pols. BEgrijp het echt niet, Ze heeft m al byna een jaar om en zit er nooit aan. Hoe kan ie nou in 1 x weg zyn. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. WEl zei de leidster vorige week tegen mij dat mijn dochter tijdens de wendagen niet verzekerd zou zyn ik kan er verder dus ook nix meer aan doen. Baal er heel erg van dat ze haar 1ste armbandje kwijt is