Hallo allemaal, VRAAG 1 Voor een jongen zijn we er helemaal uit, op 1 detail na. We weten zeker welke namen het worden, alleen kwamen we tot de volgende conclusie: als we ze in de volgorde zetten die het lekkerst klinkt, zijn zijn voorletters gelijk aan de naam (afkorting) van een grrrrristelijke politieke partij. Als we de volgorde omdraaien, dan klinkt het gewoon veel minder mooi. Wat zouden jullie doen? VRAAG 2 Voor een meisje kunnen we de knoop gewoon niet doorhakken. We hebben nog 2 namen over die echt blijven hangen bij ons allebei, maar echt kiezen is moeilijk... Welke vinden jullie leuker: - Danielle (roepnaam Daantje) - Vivian Bedankt voor de hulp!!
Vraag 1 Het ligt eraan wat je gevoelens tegenover die partij zijn. Ik persoonlijk hou helemaaaaaaaaaal niet van gelovige partijen dus ik zou er niet voor kiezen. Maar als je er niet zo mee zit zou ik het gewoon doen. Mijn dochtertje is namelijk ook Koninklijke Militaire Academie, of KoeMelkAllergie. Vraag 2 Die vraag is voor mij makkelijker dan voor jullie omdat ik bij één van de namen een negatieve connotatie heb (verschrikkelijk kind op de basisschool), het zou dus voor mij absoluut de andere naam worden. Maar als ik heel objectief ernaar kijk weet ik het ook niet, ze zijn allebei even mooi. Succes!
1: ik zou gewoon voor het gene gaan wat je mooi vind klinken. je kindje moet er toch het hele leven mee blijven lopen. Mijn dochter's afkortingen is Ma, op alles van haar staat MA... 2: persoonlijk vind ik vivian een erg mooie naam, maar misschien komt het wel doordat ik daantje geen leuke roepnaam vind voor een meisje...
vraag 1 daar zou ik me niet zo een zorgen om maken vraag 2, ik vind "Daantje" niet zo een leuke naam dus zou zowieso voor Vivian kiezen
1. ik zou zelf een afkorting als CDA of SGP toch liever vermijden.. maar- als het echt jullie droomnamen zijn zou ik er toch voor gaan! zon afkorting is nog wel te doen toch, terwijl bv NSB gewoon een NO GO is. 2. vind vivian heel erg mooi, en daantje heel erg lelijk.. het zijn ook 2 heel andere namen voor mijn gevoel; viv is vrij stoer en sterk, daantje erg klein en meisjesachtig. succes!!
1. Tja, ik geloof dat ik me daar niet zo druk over zou maken...tenzij het echt iets was als NSB ofzo. 2. Ik vind de naam Danielle erg mooi.. maar de afkorting Daantje vind ik verschrikkelijk . Vandaar dat ik voor Vivian zou kiezen. Ik vind 'Viev' een stuk leukere afkorting.
Vraag 1: Ik sluit me hierin aan bij Klingel. Een afkorting als CDA, SGP of CU zou ik echt vermijden. Vraag 2. Ik vind allebei de namen niet echt geweldig, maar zou dan toch voor Vivian gaan. Daniëlle vind ik sowieso al niet leuk en ik houdt persoonlijk ook niet van verkleinwoorden achter een naam.
vraag 1. Als jullie helemaal eens en blij zijn over de namen, zou ik me er niet van weerhouden. vraag 2. Vivian, erg leuke naam. Daantje vind ik niet zo. Danielle te gewoontjes.
vraag 1: als jullie die partij echt vreselijk vinden zou ik het vermijden. maar anders gewoon doen. vraag 2: ik vind de naam danielle het leukst van de twee
1. PVV, CDA enz. zou ik zoveel mogelijk proberen te vermijden. 2. Vivian(ne) vind ik persoonlijk leuker.
1. Zou ik niet doen, ik had ook namen in mijn hoofd waarvan de afkorting S.M. was (you know) of M.S. (ziekte).. Dit zijn wel andere voorbeelden maar het is toch belangrijk om er bij stil te staan want het komt overal op, vooral later als hij post ontvangt kan het vervelend zijn. 2. Dit vind ik typisch namen waar je pas uit zou kunnen kiezen als je het meisje in je armen hebt.. Heb je het idee dat het een stoere meid wordt, vind ik Daantje beter passen. Heb je het idee dat het een lief, onschuldig meisje wordt, vind ik Vivian beter passen! Je hebt hier waarschijnlijk niets aan, maar in ieder geval succes met kiezen en doe waar jullie je goed bij voelen!