Hi Ik zit ergens mee. Met kerst hadden wij gepland om in een huisje te gaan zitten midden in het bos in Junnen. Dat is voor ons ruim 2 uur rijden. Onze kleine meid is dan ongeveer 3 en halve maand oud. Eerlijk gezegd zie ik het nu niet zo zitten om met een 3 maanden oude baby een rit te gaan rijden van meer dan 2 uur. En in een ander omgeving te gaan zitten. Ik vertelde mijn vriend dat het leuker zou zijn als we een jaar later gingen want dan is ze al wat ouder, en meer bewust van de omgeving (boswandelingen maken, paardjes kijken etc) Nu zal ze veel slapen, ze is niet in haar eigen omgeving, ik vind het een beetje een gedoe allemaal.. Kan aan mij liggen hoor,misschien denk ik er straks anders over.. Wat zouden jullie doen?
Ik ga straks in oktober/november ook met de kleine een lang weekend weg (samen met mijn ouders) Wij willen dan ook meer dan 2uur gaan rijden. Onderweg wel even stoppen voor de kleine, maar de planning lag er vorig jaar al (voordat ik zwanger was). Zelf vind ik het dan wel een soort ontspanning om dan weg te gaan. Even weg van alles. Dus ik zou zelf het wel doen, maar dat is ieder voor zich denk ik..
Ik vind het een hele logische redenatie van je! Wij gingen voorheen met kerst altijd een dag naar mijn ouders (bijna 2 uur rijden), alleen wilde ik tijdens onze 1e kerst met zijn 3-tjes gewoon lekker thuis zijn. Iedereen was welkom bij ons maar ik had er geen zin in om met zo'n klein hummeltje te gaan slepen (Lotte was toen 3 maanden).
Ik zou zelf gewoon gaan. Ruim 2 uur rijden zie ik niet als probleem. Tenminste niet incidenteel. Maar je moet doen wat je zelf wilt.
Ik zou zelf ook gaan. Maar goed dat is persoonlijk. Wij willen in oktober een weekje op vakantie gaan, als het weer nog beetje mee zit. Dan is ons kleintje zo'n 2 maanden oud. Met Merijn moest ik er ook van te voren niet aan denken om zulke dingen al zo snel te doen, maar ik denk dat ik nu iets makkelijker zal zijn/ben dan bij de eerste..
hoi hoi ik zelf zou er niet zo,n probleem in zien mijn ouders wonen 2 uur rijden bij mij vandaan dus dat zou betekenen dat ik de eerste maanden niet naar mn familie zou kunnen. gewoon lekker doen hoor liefs jane
Wij hebben ook de planning nog weg te gaan in augustus en dan is onze ook zo'n 2 mnd. Maar wel een groot verschil is denk ik dat wij er nog 2 hebben die eindelijk zomervakantie hebben en ik wil hun niet thuis houden de hele vakantie. En het is niet mijn eerste dus ben een stuk geruster, weet niet of ik het ook gedaan zou hebben als het de eerste was... Maar ik zou zeggen doe vooral wat jij wil en voelt, moedersintinct is het beste wat er is.
Gewoon lekker gaan! Onze kleine komt eind oktober/begin november? (nog even afwachten) en wij gaan kerst vieren in Engeland want daar wonen mijn ouders.
hoi hoi ik zou lekker gaan ff de boel de boel laten. en dan lekker veel bos wandelingen maken. en uit eigen ervaring past een kindje van die leeftijd zich snel aan. groetjes sandra
ik heb in december ook een gelegenheid namelijk dat mijn moeder al 25 jaar bij de ing werkt en das ook 2 uur rijden de kleine zal dan ook ong 2 maand zijn maar we gaan wel is namelijk een heel bijzonder iets of zij de aandacht krijgt zoals het hoort das vraag 2 hahah want iedereen vind zo'n klein hummeltje natuurlijk geweldig
Ik zou ook gaan. Er zijn mensen die op skivakantie gaan met die leeftijd. Dat zou voor mij net teveel zijn, maar jouw situatie lijkt me heel haalbaar. Je bent ook zo weer terug als het onverhoopt tegen zit. Gewoon even lekker genieten met elkaar. Maar als het voor jou stressvol is kun je moeilijk genieten en zou ik lekker thuis blijven.
Mijn familie woont hier 2 uur vandaan dus wij zullen dat soort ritjes veelvuldig maken. Als je het qua tijd bekijkt...als je even ergens naar het centrum gaat..een Ikea of wat dan ook..reken eens hoelang je dan onderweg bent Ik persoonlijk vind dat het goed zou moeten kunnen...maar als jij het niet prettig vindt, dan moet je het niet doen
het fijne is als ze nog zo klein zijn dat ze ook heel makkelijk slapen in de wandelwagen, dus dat je in die zin niet perse aan het huisje gebonden bent. Je kunt zo gaan lopen en dan slaapt de kleine toch....heerlijk. Dus...ik zou het gewoon doen. Ik ben in februari een weekje weg geweest en nu in april al weer. Nick was toen net 2 en ruim 4 maanden. Het is prima gegaan. Alleen meot je een hele hoop meeslepen....
Doe wat je gevoel je ingeeft , als je zelf er geen goed gevoel bij hebt kunnen wel tig meiden hier zeggen WHY NOT? Maar dat kan je gevoel ws toch niet wegnemen. Ieder heeft hier zijn eigen ideeen en gevoelens over. Ik persoonlijk zal het doen ( zal maar niet zeggen dat ik strakkies een reis naar curacau wil gaan maken met de kleine zo rond de 5 maandjes uit ( krijg er nu al opmerkingen over) tis ook hoe je kindje zelf is een makkelijk kind zal weinig van slag raken denk ik. Heb jaren geleden met mijn kleine neefje van een paar weken oud in centerparks gezeten wat een genot zo met die kleine. Maar nogmaals kijk naar je eigen gevoel en handel er naar. Succes met je beslissing. LIEK
3,5 maand is wel lekker hoor . Mijn zoontje is nu zo uit en wij gaan volgende week een weekje kamperen. Tuurlijk hebben ze er nog niet veel aan maar de eerste paar jaar hoef je voor je kids hun plezier zowiezo niet ver weg... mn dochter (bijna 2) heeft waarschijnlijk net zoveel lol met een dagje kinderboerderij maar voor jezelf is het wel lekker. Met 3,5 maand ben je wel al wat gewend aan het moeder zijn, je hebt routine in de dingetjes die je moet doen. Verder hangt het er heel veel af wat voor je kindje je hebt maar met en draagzak en kinderwagen kom je een heel eind hoor.
Wij gaan naar frankrijk als de kleine 3 maanden is. Is twee keer 6 uur rijden. Doen het gewoon rustig aan en om de twee urr iig stoppen. Ff uit de Maxi cosy e.d. Britt