Vandaag bij de VK geweest. In een eerder topic had ik al geschreven dat er op een extra echo nogmaals bleek dat de nierafvoer van mijn kindje te wijd is aan beide kanten. De echografiste zei toen dat ik 8 dgn na de bevalling naar het ziekenhuis moest voor controle. Nu zei de VK vandaag dat ik daar moet bevallen zodat de kinderarts na de geboorte meteen kan kijken. De VK gaat het nog navragen, maar vooralsnog moet ik dus in het ZH bevallen. Ik weet dat veel mensen hier juist bewust voor kiezen, maar ik had zo gehoopt dat het weer gewoon thuis kon. Dat is zo'n andere sfeer/omgeving. Ik hoop dat het toch thuis mag maar ga er nu maar vanuit dat het daar moet (hopelijk valt het nog mee...)
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, vooral als je jezelf al had ingesteld op een thuisbevaling. Toch moet je maar voor ogen houden dat het in het belang van je kleintje is, op deze manier zijn ze er snel bij om alles te bekijken.
Had bij mijn dochter ook liever thuis bevallen, moest uiteindelijk ook naar het ZH (vond het allang best) Nu heb ik extra controle in het Zh omdat in plaats van 3, 2 bloedvaten in de navelstreng zitten, dus ze kijken hoe de kleine groeit. Mijn vk zei dat ik gewoon thuis kan bevallen, maar moet ik alsnog weer, niks aan te doen! Suc6. jessica